Постанова
від 15.07.2015 по справі 826/10620/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 липня 2015 року                               № 826/10620/15

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Келеберда В. І., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора Голосіївського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Приватного акціонерного товариства "Будінвест СМ"

про стягнення заборгованості

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора Голосіївського району м. Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Будінвест СМ" про стягнення заборгованості у розмірі 34 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазнає, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства про цінні папери та фондовий ринок, за що на відповідача накладено штрафні санкції у розмірі 34 000 грн. Проте відповідачем у строк встановлений ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, штраф у вказаній сумі не сплачено.

Відповідач – ПАТ "Будінвест СМ" - письмових заперечень по суті позовних вимог суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження у справі, про що свідчать наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового повідомлення адресату.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1841-ЦД-Е від 24 грудня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на Приватне акціонерне товариство "Будінвест СМ" застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 7000 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 472-СХ-3-Е від 03 грудня 2014 року, яким встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Будінвест СМ" не розкрило на фондовому ринку регулярну квартальну інформацію емітента за 2 квартал 2014 року, що є порушенням вимог статей 39 та 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку квартальну інформацію за 2 квартал 2014 року, що є порушенням вимог пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2826 від 3 грудня 2013 року.

Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1843-ЦД-Е від 24 грудня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на Приватне акціонерне товариство "Будінвест СМ" застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 7000 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 471-СХ-3-Е від 03 грудня 2014 року, яким встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Будінвест СМ" не розкрило на фондовому ринку регулярну квартальну інформацію емітента за 2 квартал 2014 року, що є порушенням вимог статей 39 та 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та не розмістило у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку квартальну інформацію за 2 квартал 2014 року, що є порушенням вимог пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2826 від 3 грудня 2013 року.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від № 2826 від 3 грудня 2013, розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації.

Згідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від № 2826 від 3 грудня 2013 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Проте, Приватним акціонерним товариством "Будінвест СМ" не розміщено у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку квартальну інформацію за 2 квартал 2014 року, не опублікувало регулярну річну інформацію за 2013 рік у офіційному друкованому виданні та не розкрито на фондовому ринку особливу інформацію емітента цінних паперів про зміну складу посадових осіб.

Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Враховуючи, що відповідачем не сплачено суму штрафних санкцій у розмірі 34 000 грн. суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Будінвест СМ" (01131, м. Київ, вул. Жилянська, 31, код ЄДРПОУ 34204546) штрафні санкції у розмірі 34 000 грн. (тридцять чотири тисячі гривень) на користь державного бюджету України, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України, за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» по коду бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя                                                                                           В. І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.07.2015
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47170206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10620/15

Постанова від 15.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні