Справа № 127/28969/13-п
Провадження 3/127/7120/13
П ОС Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25.12.2013 року Вінницький міський суд Вінницької області
в складі:
головуючого судді Бернади Є.В.,
при секретарі Бондарчук А.В.,
за участю прокурора Петрусевич А.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці адміністративний матеріал про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_3, працюючого начальником інспекції з питань захисту прав споживачів, одруженого, проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172 4 КУпАП, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення ОСОБА_1, займаючи посаду начальника інспекції з питань захисту право споживачів у Вінницькій області, являючись державним службовцем 8 рангу державного службовця 4 категорії посад, одночасно входить до складу органу правління ТОВ «Охоронна агенція «Глад», яке має на меті отримання прибутку.
Відповідно до п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» ОСОБА_1 являється суб'єктом, відповідальним за корупційні правопорушення.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» особи, визначені в п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону, не можуть входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачене Конституцією або законами Україн.
Відповідно до наказу № 225-к від 10.07.2013 р. Держспоживінспекції України ОСОБА_1 призначено на посаду начальника інспекції з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області.
ОСОБА_1, як керівнику інспекції з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області у період з 15.01.2013 р. по 30.09.2013 р в якості заробітної плати нараховано та виплачено кошти в сумі 54167,65 грн. При цьому ОСОБА_1 з серпня 2007 року по теперішній час входить до складу вищого органу правління ТОВ «Охоронна агенція «Глад», що підтверджується витягом з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.09.2013 р. за № 17192968.
Вказане підприємство зареєстроване виконавчим комітетом Вінницької міської ради 17.08.2007 р., номер запису 11741020000005943 та у встановленому законом порядку зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (код 35297888). Відповідно до статуту ТОВ «Охоронна агенція «Глад» визначено частку учасників у статутному фонді товариства за ОСОБА_1 - 240000 грн. (24% від статутного фонду).
Відповідно до п 1.1 Статуту ТОВ «Охоронна агенція «Глад» підприємство створене з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності підприємства є проведення розслідувань та забезпечення безпеки. У відповідності до п. 7.2 Статуту вищим органом управління товариством є загальні збори учасників товариства. Згідно з п 4.20 та п. 4.21 Статуту дивіденди сплачуються учасникам товариства за періоди, що встановлюються рішенням загальних зборів учасників, а також пропорційно частці у статутному капіталі. Відповідно до п. 4.5 Статуту учасники мають право брати участь в управлінні товариства.
Підтверджуючими ознаками господарської діяльності підприємства являється бухгалтерсько-фінансова звітність ТОВ «Охоронна агенція «Глад» (відповідь з ГУ міндоходів у Вінницькій області № 3357/10/22-05 від 23.09.2013 р.).
Таким чином, ОСОБА_1 як член загальних зборів учасників товариства входить до органу управління ТОВ «Охоронна агенція «Глад», що має на меті отримання прибутку.
ОСОБА_1 в судовому засіданні винуватість у вчиненні правопорушення не визнав та суду пояснив, що у вересні 2007 року він написав заяву про вихід зі складу учасників товариства у на засіданні загальних зборів було прийняте відповідне рішення про його виключення з товариства. В подальшому мали бути зареєстровані зміни до установчих документів і він вважав, що така реєстрація була проведена. Про те, що рішення зборів товариства про його виключення не було зареєстроване йому відомо не було. Після виходу зі складу учасників товариства він не мав можливості вплинути на директора товариства, який мав провести реєстрацію змін до установчих документів.
Свідок ОСОБА_2 в судовому засіданні пояснила, що вона є учасником ТОВ «Охоронна агенція «Глад», до якого також входив і ОСОБА_1 Однак, у 2007 році на засіданні загальних зборів товариства було прийнято рішення про виключення ОСОБА_1 зі складу учасників товариства. Чи було вказане рішення зареєстроване їй не відомо.
Свідок ОСОБА_3 в судовому засіданні пояснив, що він є учасником ТОВ «Охоронна агенція «Глад», до якого також входив і ОСОБА_1 Однак, у 2007 році на засіданні загальних зборів товариства було прийнято рішення про виключення ОСОБА_1 зі складу учасників товариства. Чи було вказане рішення зареєстроване їй не відомо.
Свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснив, що він є учасником ТОВ «Охоронна агенція «Глад», до якого також входив і ОСОБА_1 Однак, у 2007 році на засіданні загальних зборів товариства було прийнято рішення про виключення ОСОБА_1 зі складу учасників товариства. Чи було вказане рішення зареєстроване їй не відомо.
Судом також було досліджено й інші докази, зібрані у справі, а саме:
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, згідно з яким ОСОБА_1 є учасником ТОВ «Охоронна агенція «Глад» (а. с. 8-10);
копії податкових декларацій ТОВ «Охоронна агенція «Глад» (а. с. 13-14);
копію повідомлення про відсутність ТОВ «Охоронна агенція «Глад» за місцезнаходженням (а. с. 15, 20. 94, 97);
копію висновку про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (а. с. 16, 95-96, 98);
копію довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, відповідно до якої за юридичною адресою, защначеною в реєстраційних документах, ТОВ «Охоронна агенція «Глад» не значиться (а. с. 17);
копію довідки про взяття платника податків на облік (а. с. 22);
копію статуту ТОВ «Охоронна агенція «Глад» (а. с. 24-31);
копію свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (а. с. 34);
копію реєстраційної заяви про здійснення реєстрації ТОВ «Охоронна агенція «Глад» (а. с. 35-36);
податкові декларації ТОВ «Охоронна агенція «Глад» (а. с. 43-59);
копію особової справи ОСОБА_1 (а. с. 63-73);
довідку інспекції з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області від 08.10.2013 р. за № 727, відповідно до якої ОСОБА_1, як керівнику інспекції з питань захисту прав споживачів у Вінницькій області у період з 15.01.2013 р. по 30.09.2013 р в якості заробітної плати нараховано та виплачено кошти в сумі 54167,65 грн. (а. с. 74);
копію заяви ОСОБА_1 від 20.09.2007 р., згідно з якою він просив вивести його з числа учасників товариства, належну йому частку розділити між іншими учасниками товариства (а. с. 125);
копію протоколу № 7 від 21.09.2013 р., відповідно до якого заяву ОСОБА_1 виведено з числа учасників товариства (а. с. 126).
Аналізуючи пояснення ОСОБА_1, свідків, зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону, забороняється: входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Зі змісту п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону випливає, що ОСОБА_1 є суб'єктом правопорушення, пов'язаного з корупцією, оскільки відповідно до наказу № 225-к від 10.07.2013 р. прийнятий на посаду виконуючого обов'язки начальника інспекції з питань захисту прав споживачів (а. с. 67) і згідно з наказом № 59-к від 10.07.2013 р. приступив до виконання зазначених обов'язків (а. с. 68).
Однак, в судовому засіданні також було встановлено, що 20.09.2007 р. ОСОБА_1 звернувся до загальних зборів ТОВ «Охоронна агенція «Глад» із заявою про виведення його зі складу учасників товариства (а. с. 125) і загальними зборами ТОВ «Охоронна агенція «Глад» 21.09.2007 р. було прийнято рішення, оформлене протоколом загальних зборів товариства, згідно з яким ОСОБА_1 виведено зі складу учасників товариства; в рішенні також зазначено, що у зв'язку з виходом ОСОБА_1 необхідно провести реєстрацію цих змін.(а. с. 126).
Відповідно до п. 8.2 Статуту ТОВ «Охоронна агенція «Глад» директор товариства призначається загальними зборами учасників і здійснює поточне керівництво діяльністю товариства для забезпечення його рентабельності та перспектив розвитку.
Зі змісту п. 8.5 Статуту товариства голова товариства від імені учасників підписує з директором контракт.
Згідно з п. 8.7 Статуту ТОВ «Охоронна агенція «Глад» директор без доручення представляє інтереси товариства і в межах своїх повноважень ухвалює рішення і вчиняє дії у відносинах з українськими та іноземними юридичними і фізичними особами, розпоряджається коштами та майном товариства, укладає договори видає доручення, відкриває в банках рахунки, видає накази і дає розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками товариства.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Зі змісту ч. 5 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зміни до установчих документів підлягають державній реєстрації. При цьому ч. 2 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» регламентовано, що підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.
З витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців випливає, що директором ТОВ «Охоронна агенція «Глад» є ОСОБА_5 (а. с. 8-10). З вказаного витягу також випливає, що неодноразово проводилась реєстрація змін до установчих документів, в тому числі й стосовно змін статутного та складеного капіталу, складу або інформації про засновників.
З копії реєстраційної заяви випливає, що державна реєстрація ТОВ «Охоронна агенція «Глад» проводилась його директором ОСОБА_3 (а. с. 35-36).
Таким чином, аналізуючи зібрані у справі докази в їх сукупності, враховуючи положення ч. 3 ст. 62 Конституції України, суд вважає, що в даному випадку в діях ОСОБА_1 відсутні ознаки правопорушення. Так, в судовому засіданні було встановлено, що 20.09.2007 р. ОСОБА_1 звернувся до зборів учасників товариства із заявою про виведення його зі складу учасників товариства і на підставі вказаної заяви загальними зборами товариства 21.09.2007 р. було прийнято рішення про зміну складу засновників. При цьому, враховуючи положення статуту товариства, суд вважає, що ОСОБА_1 не мав можливості самостійно провести реєстрацію змін до установчих документів, оскільки представництвом товариства займається його директор. Відомостей про те, що ОСОБА_1 був призначений на посаду директора товариства або був посадовою особою товариства суду надано не було. Згідно з ч. 6 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» після прийняття рішення про виведення ОСОБА_1 зі складу учасників товариства він не уповноважений на отримання доступу до реєстраційної справи товариства, а також не проведення будь-яких інших дій, пов'язаних з проведенням державної реєстрації установчих документів.
Крім того, суд враховує, що прийняття ОСОБА_1 на державну службу відбулось 10.07.2013 р., тобто після прийняття рішення про виведення ОСОБА_1 зі складу товариства.
Окрім цього, суд враховує, що відомостей, які б свідчили про входження ОСОБА_1 до складу ревізійної комісії товариства суду надано не було. Крім того, суд приймає до уваги, що службовими особами Вінницької ОДПІ неодноразово складались повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням і у зв'язку з цим направлялось повідомлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
За таких обставин суд вважає, що провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 2 ст. 172 4 КУпАП, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП підлягає закриттю в зв'язку з відсутністю в його діях складу правопорушення.
Керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 2 ст. 172 4 КУпАП, - закрити в зв'язку з відсутністю в його діях складу правопорушення.
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Вінницької області протягом семи днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2013 |
Оприлюднено | 28.07.2015 |
Номер документу | 47196737 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Вінницький міський суд Вінницької області
Бернада Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні