Постанова
від 20.07.2015 по справі 824/1559/15-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2015 р. м. Чернівці Справа № 824/1559/15-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дембіцького П.Д., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області до Чернівецького обласного громадського об'єднання "Буковинський центр політичних і економічних досліджень" про припинення юридичної особи,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м. Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області звернулась до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи - Чернівецького обласного громадського об'єднання "Буковинський центр політичних і економічних досліджень".

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач більше одного року не подає до органу податкової служби звітність та відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, що є підставою для припинення діяльності юридичної особи.

У відповідності до вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України на адресу відповідача було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов або заяву про визнання позову.

Рекомендований лист 13.07.2015 року повернувся з відміткою за зазначеною адресою не значиться. Згідно з ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Судом встановлено, що Чернівецьке обласне громадське об'єднання "Буковинський центр політичних і економічних досліджень" (58000, м. Чернівці, вул. Емінеску, 1, ідент. код 25811159) зареєстроване 25.04.2000 року Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради, та взяте на облік як платник податків в ДПІ м. Чернівцях 11.05.2000 року за № 31840.

Згідно довідки Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області № 539/2/24-12-23-13 від 22.06.2015 року станом на 19.06.2015 року у відповідача відсутня заборгованість із сплати податків і зборів.

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та чинного законодавства України.

Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Пунктом 54.1 ст. 54 цього Кодексу передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно із п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

У частині другій ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі -Закон 755-IV) зазначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 38 Закону 755-IV державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, органи ліцензування видів господарської діяльності, на провадження яких відповідна юридична особа має чинні ліцензії, та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Частиною 5 ст. 38 Закону 755-IV передбачено, що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Частиною 7 ст. 38 Закону 755-IV передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

У зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в наступному складі: голова комісії - керівник ОСОБА_1, ДПІ у м. Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області.

Аналогічна правова позиція викладена в рішенні Вищого адміністративного суду України у справі К/9991/25403/11 від 21.08.2013 року.

Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що відповідно до наданих матеріалів вбачається, що відповідач та його посадові особи не подавали до органів податкової служби відповідні звіти, що є підставою для прийняття рішення про припинення юридичної особи.

За таких обставин, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог чинного законодавства в частині неподання більше одного року до контролюючого органу податкових декларацій, документів фінансової звітності, що є підставою для припинення юридичної особи та вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 70, 79, 86, 94, 158, 159, 163, 183-2 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу Чернівецьке обласне громадське об'єднання "Буковинський центр політичних і економічних досліджень" (58000, м. Чернівці, вул. Емінеску,1, ідентифікаційний код 25811159).

3. Створити ліквідаційну комісію в складі: голови комісії - керівника об'єднання ОСОБА_1, засновники ОСОБА_2, ОСОБА_3, Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління ДФС у Чернівецькій області.

4. Копію постанови, після набрання законної сили, надіслати державному реєстратору для виконання вимог Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» .

Порядок і строки оскарження визначаються ст.ст. 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2015
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47200530
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1559/15-а

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 20.07.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні