Постанова
від 08.09.2011 по справі 2а-0770/1681/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2а-0770/1681/11

Ряд стат. звіту № 5.8.2

Код - 07

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2011 року                                                   місто Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді –Калинич Я.М.

при секретарі судового засідання –Красновій О.Р.

та сторін, які беруть участь у справі:

позивача: не з'явився

відповідача: не з'явився повторно

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Ужгороді адміністративну справу за позовом Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до Лісковецької сільської ради про стягнення штрафних санкцій в сумі 1020 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Лісковецької сільської ради про стягнення штрафних санкцій в сумі 1020 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак 08.09.2011 року ним подано до суду заяву, в якій просить розглянути справу без його участі та за наявними матеріалами в справі.

Представник відповідача заперечень на адміністративний позов не подав, у судове засідання не з'явився повторно, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. А оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до п.1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. №929 (зі змінами і доповненнями), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії. технічним станом та організацією експлуатації електричних, геплозих. тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії Держенергонагляд).

Функція державного енергетичного нагляду за додержанням режимів споживання електричної та теплової енергії закріплена також за центральним органом виконавчої влади - Міністерством палива і енергетики України (пп. 29 п. 4 Положення про Міністерство палива і енергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14 квітня 2000 р. №598/2000 та пп. 27 п. 4 Положення про Міністерство палива і енергетики України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 р. №1540).

Згідно п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики України “Про державний енергетичний нагляд” №422 від 3.11.2006 р. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергоиагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”.

Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” підпорядковується Міністерству палива та енергетики України та засновано на власності держави. Одним із основних напрямків діяльності Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, передбачених п. 2.3. Статуту Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, затвердженого Наказом Міністерства палива та енергетики України №121 від 27.02.2007 р., є здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

З вищенаведеного вбачається, що Державне підприємство “Національна енергетична компанія "Укренерго” є суб'єктом делегованих владних повноважень у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області є структурним підрозділом Відокремленого Підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” і не є юридичною особою.

Саме тому позивачем виступає державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, до складу якого входить Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області.

Згідно ч. 2 ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган. Згідно з вищезазначеним Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, Держенергонагляд є державним органом уповноваженим на здійснення державного енергетичного нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії.

Державна політика в електроенергетиці, відповідно до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику”, базується на принципах: державне регулювання діяльності в електроенергетиці; створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно зі ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Державні інспектори мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.

7-8 квітня 2011 р. була проведена перевірка виконання Лісковецькою сільською радою Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Закарпатській області № 03/21-В-VIII-108/10 від 07 грудня 2010 р. щодо усунення порушень законодавства про електроенергетику. Перевіркою було встановлено факт ухилення від виконання вищезазначеного Припису в повному обсязі, про що був складений Акт перевірки (протокол) № 03/21-08-025 від 08.04.2011 р.

Відповідно до п. 8 ст. 7 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” невиконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законодавством.

На підставі зазначеного Акту перевірки (протоколу) було винесено Постанову №03/21-07/11 від 08 квітня 2011 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою за ухилення від виконання Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на Лісковецьку сільську раду накладено штраф у розмірі 1020 грн.

Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” - суб'єкти господарської діяльності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок застосування таких санкцій передбачений Постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.06.1999 р. “Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання”.

Відповідно до п.10 Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання” суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у визначений термін він стягується в судовому порядку.

Як вбачається платіжного доручення №133 від 10.12.2010 року, відповідачем частково сплачено борг на суму 170 грн., а тому остаточно сума яка підлягає стягненню складає 850 грн.

На час розгляду адміністративної справи вищезазначена заборгованість відповідачем не сплачена.

Згідно ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до часткового задоволення.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до Лісковецької сільської ради про стягнення штрафних санкцій в сумі 1020 грн. –задовольнити частково.

2. Стягнути з Лісковецької сільської ради (90012, Закарпатська область, Міжгірський район, с. Лісковець, 12, код ЄДРПОУ 04350783, р/р 31426016135809 в ГУДКУ у Закарпатській області, МФО 812016) на користь державного бюджету України (одержувач –державний бюджет Міжгірського району, р/р 3111306700131 в ГУДКУ у Закарпатській області, МФО 812016, код ОКПО 22108347, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106) штрафну санкцію в сумі 850 (вісімсот п'ятдесят) грн.

3.Виконавчий лист видати після набрання, відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постановою законної сили в порядку, визначеному ч. 1 ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя Калинич Я.М.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2011
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47200724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1681/11

Постанова від 08.09.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 19.09.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні