Постанова
від 21.07.2006 по справі 6/118
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/118

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

    ПОСТАНОВА  

 "21" липня 2006 р. Справа №  6/118

   Господарський суд Кіровоградської області у складі судді  Баранця О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні  справу № 6/118

      за позовом:  Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Софіївська", с. Софіївка Компаніївського району Кіровоградської області  

до відповідача:  Бобринецької міжрайонної державної податкової інспекції,       м. Бобринець     Кіровоградської області          

про скасування акта  

ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача - Каліч В.М. , довіреність № 2  від 01.06.06 ;  

від відповідача - Садко Т.П. , довіреність № 2  від 03.04.06 ;  

Час прийняття постанови – 11 : 37

Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрофірма «Софіївська» подано позов про скасування податкового повідомлення - рішення № 0004531500/0 від 09.08.2005 року Новоукраїнської міжрайонної державної податкової інспекції (Компаніївське відділення) про зобов'язання позивача сплатити штраф в сумі 1821,82 грн. за несвоєчасну сплату фіксованого сільськогосподарського податку.

Позивач вважає позовні вимоги таким що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Строки сплати фіксованого сільськогосподарського податку не регулюються Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", оскільки згідно з пунктом 5.3.1 цього Закону платник податків зобов'язаний сплатити податкове зобов'язання на протязі 10 днів з моменту останнього дня відповідного граничного строку, передбаченого п.п. 4.1.4 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" для подання податкової декларації. Фіксований сільськогосподарський податок сплачується відповідно до норм Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок", згідно з яким розрахунок податку подається наперед до 01.02. відповідного року і сплачується у строки, визначені ст. 5 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок". Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не встановлює строки сплати фіксованого сільськогосподарського податку, а п. 17.1.7 цього Закону передбачає нарахування штрафів у разі порушення строків сплати податку, визначених лише цим Законом. В судовому засіданні представник позивача вказав на неправильне застосування податковим органом п.п. 16.3.3 п. 16.3 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» при розподілі сплаченої товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Софіївська» податкового зобов'язання зі сплати фіксованого сільськогосподарського податку за 2003 рік.

У запереченнях на позов відповідач вважає позов таким, що не підлягає задоволенню. Не сплата позивачем фіксованого сільськогосподарського податку в строки передбачені ст. 5 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" є підставою нарахування штрафу відповідно до п. 17.1.7 п. 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Розподіл сплаченої товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Софіївська» податкового зобов'язання зі сплати фіксованого сільськогосподарського податку за 2003 рік здійснювався в автоматичному режимі.

21.07.2006 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, яка виготовлена в повному обсязі  24.07.2006 року.

Розглянувши матеріали даної справи, заслухавши пояснення представників  сторін, здійснивши оцінку наявних в матеріалах справи доказів, господарський суд

                                        

                                       ВСТАНОВИВ:

Головним державним податковим інспектором групи оподаткування доходів юридичних осіб Компаніївського відділення Новоукраїнської міжрайонної державної податкової інспекції Савіцькою В.М. проведено попередню перевірку по питанню своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов'язань товариством з обмеженою відповідальністю "Агрофірма «Софіївська» по фіксованому сільськогосподарському податку за 2003 – 2004 роки.

За результатами перевірки складено акт № 249/150030798289 від 09.08.2005 року.

Перевіркою встановлено порушення терміну сплати узгоджених сум податкових зобов'язань по фіксованому сільськогосподарському податку нарахованому за 2003  - 2004 роки.

Новоукраїнська міжрайонна державна податкова інспекція (Компаніївське відділення) податковим повідомленням-рішенням № 0004531500/0 від 09.08.2005 року на підставі п.п. 17.1.7 п. 17 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за затримку на 90 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання в розмірі 9109,10 грн. зобов'язала товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма «Софіївська» сплатити штраф у сумі 1821,82 грн.

Господарський суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Софіївська» подано до Бобринецької міжрайонної державної податкової інспекції (вх. № 872 від 31.01.2003 року) розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку за 2003 рік, в якому самостійно обраховано річну суму фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі 20591,88 грн.

Позивачем відповідно платіжних доручень № 8 від 25.02.2003 року, № 35 від 21.03.2003 року, № 31 від 17.04.2003 року, № 46 від 26.05.2003 року, № 58 від 24.06.2003 року, № 64 від 21.07.2003 року, № 82 від 22.08.2003 року, № 115 від 02.10.2003 року, № 138 від 29.10.2003 року, № 162 від 26.11.2003 року, № 198 від 26.12.2003 року, № 29 від 29.01.2004 року, № 74 від 26.02.2004 року сплачено фіксований сільськогосподарський податок за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2003 року та  січень 2004 року відповідно 688,00 грн., 685,89 грн., 686,00 грн., 686,00 грн., 686,00 грн., 686,00 грн., 3430,00 грн., 3430,00 грн., 3430,00 грн., 2057,00 грн., 2057,00 грн., 2057,00 грн., 806,00 грн.

В ході звірки своєчасності сплати товариством з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Софіївська" фіксованого сільськогосподарського податку за 2003 рік враховуючи періоди за які позивачу нарахований штраф в розмірі 1821,82 грн.  по податковому повідомленню - рішенню № 0004531500/0 від 09.08.2005 року Бобринецька міжрайонна державна податкова інспекція підтвердила перерахування вказаних сум.  Крім того, товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Софіївська» було сплачено нарахованої пені в сумі 6403,52 грн. Пеня в розмірі 6403,52 грн. була нарахована позивачу за період з 20.02.2001 року по 29.12.2003 року.

Відповідно до абз. 2 п.п. 16.3.3 п. 16.3 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» якщо платник податків не сплачує пеню разом зі сплатою податкового боргу (його частини) або не визначає її окремо у платіжному  документі (чи визначає з порушенням зазначеної пропорції), то податковий орган самостійно здійснює розподіл такої сплаченої суми на суму, що  спрямовується на погашення такого податкового боргу (його частини), та суму,  що спрямовується на погашення пені, нарахованої на суму такого погашеного податкового боргу (його  частини), та надсилає такому платнику податків повідомлення, в якому міститься зазначена інформація. П.п. 16.3.3  п.  16.3  статті 16 доповнено абзацом другим згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 20.02.2003 року № 550-VI. Порядок погашення пені, визначений Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків  перед бюджетами та державними цільовими фондами" із змінами, внесеними Законом від 20.02.2003 року № 550-VI, застосовується з 1 липня 2003 року.

В судовому засіданні представник відповідача пояснив, що починаючи з липня 2003 року податковий орган здійснював розподіл сплачених позивачем відповідно до платіжних доручень № 64 від 21.07.2003 року, № 82 від 22.08.2003 року, № 115 від 02.10.2003 року, № 138 від 29.10.2003 року, № 162 від 26.11.2003 року, № 198 від 26.12.2003 року, № 29 від 29.01.2004 року, № 74 від 26.02.2004 року грошових сум направляючи їх на погашення пені нарахованої за попередні періоди.

Господарський суд вважає, що податковий орган з 1 липня 2003 року має право згідно абз. 2 п.п. 16.3.3 п. 16.3 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» самостійно здійснювати розподіл сплачених позивачем суми на суму, що спрямовується на погашення такого податкового боргу (його частини), та суму, що спрямовується на погашення пені, нарахованої на суму такого погашеного податкового боргу (його частини) з обов'язком надіслати позивачу повідомлення, в якому міститься зазначена інформація.

Компаніївське відділення Новоукраїнської міжрайонної державної податкової інспекції здійснила розподіл сплачених товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Софіївська» платіжними дорученнями № 64 від 21.07.2003 року, № 82 від 22.08.2003 року, № 115 від 02.10.2003 року, № 138 від 29.10.2003 року, № 162 від 26.11.2003 року, № 198 від 26.12.2003 року, № 29 від 29.01.2004 року, № 74 від 26.02.2004 року грошових сум направляючи їх на погашення пені нарахованої за попередні періоди, а не суму такого погашеного податкового боргу (його частини) тобто за червень 2003 року  - січень 2004 року. Крім того, податковий орган не надав докази господарському суду щодо направлення позивачу інформацію про зазначений розподіл.

Аналіз представлених сторонами документів дозволяє господарському суду зробити висновок, що товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Софіївська» сплатило фіксований сільськогосподарський податок за 2003 рік відповідно розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку за 2003 рік (вх. № 872 від 31.01.2003 року) з врахуванням переплати яка зафіксована в особовому рахунку та нарахованої пені. Сальдо на 02.03.2004 року на користь позивача складає 16,13 грн.    

А тому своєчасне повідомлення про розподіл грошових сум які направлялися на погашення поточної заборгованості дозволило б уникнути спірної ситуації.

Крім того, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення податкових зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням   штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Розрахунок пені (вх. № 0205/21732 від 20.07.2006 року) на суму 6403,52 грн. не дозволяє достовірно встановити на яку суму недоїмки нараховувалась пеня починаючи з 20.01.2001 року. Відсутні докази, що суми на які нараховувалась пеня є податковим зобов'язанням самостійно узгоджене позивачем або узгоджене в адміністративному або судовому порядку.

Але господарський суд вважає помилковим висновок позивача щодо неможливості нарахування штрафних санкцій визначених ст. 17 Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у випадку несвоєчасної сплати платником податку фіксованого сільськогосподарського податку.

Згідно з п. 19 ч. 1 ст.14 Закону України "Про систему оподаткування" фіксований сільськогосподарський податок є загальнодержавним податком.

Сплата фіксованого сільськогосподарського податку здійснюється у строки встановлені ст. 5 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок".

Відповідно до вимог статті 8 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" платники податку несуть відповідальність за  правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум фіксованого сільськогосподарського податку згідно із законодавчими актами України.

Відповідно до преамбули Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, що встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних та фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, які застосовуються до платників податків контролюючими органами, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

П.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму   податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим  Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем  граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у  розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного  строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового  зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти  календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного  строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для  подання  податкової декларації (п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення  зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкова декларація, розрахунок (далі -  податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі  якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового  платежу).

Таким чином, в тексті вказаного закону в термін податкова декларація включається і розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку.

За результатами аналізу зазначених норм чинного законодавства господарський суд дійшов висновку, що оскільки фіксований сільськогосподарський податок є загальнодержавним податком, то вимоги чинного законодавства, передбачені, зокрема, Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", також поширюються на порядок погашення зобов'язань з фіксованого сільськогосподарського податку. Тобто при несвоєчасній сплаті фіксованого сільськогосподарського податку застосування положень ст. 17 Закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо нарахування у відповідному розмірі штрафних санкцій є правомірним та таким, що відповідає нормам чинного законодавства.

Платники податків і зборів у встановлені законодавством терміни зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (ст. ст. 9, 14, 15 Закону України "Про систему оподаткування"). Не сплата податку або збору передбачає відповідальність. Формальне не визначення в Законі України "Про фіксований сільськогосподарський податок" відповідальності за своєчасну сплату фіксованого сільськогосподарського податку не виключає нарахуванню платнику податків штрафу за його несплату або пені.  

Наказом Державної податкової адміністрації у Кіровоградській області № 3 від 16.01.2006 року Компаніївське відділення Новоукраїнської міжрайонної державної податкової інспекції було ліквідовано, а Бобринецька міжрайонна державна податкова інспекція є його правонаступником.

Відповідно до п.п. 2 п. 3 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу  адміністративного судочинства України до набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розміри судового збору розмір судового збору визначається відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито". Враховуючи розмір неоподаткованого мінімуму доходів громадян  розмір судового збору який повинен бути сплачений позивачем при поданні адміністративного позову про  скасування спірного рішення Новоукраїнської міжрайонної державної податкової інспекції (Компаніївське відділення) повинен складати (17,00 грн. * 0,2 = 3,40 грн.) 3,40 грн.

Позивач сплатив в доход Державного бюджету платіжним дорученням   № 56 від 03.03.2006 року 85,00 грн. судового збору.

Витрати по сплаті судового збору в сумі 3,40 грн. необхідно стягнути з державного бюджету на користь позивача.

Судовий збір, сплачений у більшому розмірі, ніж встановлено законом, повертається ухвалою суду за клопотанням особи, яка його сплатила.

Керуючись ст. ст. 89, 160, 162, 163, 167, п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України , господарський суд, -

                                            ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Скасувати податкове повідомлення - рішення Новоукраїнської міжрайонної державної податкової інспекції (Компаніївське відділення) № 0004531500/0 від 09.08.2005 року про зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Софіївська" сплатити штраф у розмірі 1821,82 грн.

3. Стягнути  з  Державного бюджету України (рахунок № 31118095600002, УДК у Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 24145329) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Софіївська" (Кіровоградська область, Компаніївський район, с. Софіївка, п/р № 26000301332289 в філії Кіровоградського Центрального відділення Промінвестбанку, МФО 323301, код 30798289), - судовий збір в сумі 3,40 грн.

4. Після набрання судовим рішенням законної сили, за заявою стягувача, буде виданий виконавчий лист.

5. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України з дня складання в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.          

  

Суддя   О.М.Баранець

 

 

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення21.07.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу47254
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/118

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 26.03.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 10.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 10.08.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 20.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 07.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні