Постанова
від 16.06.2009 по справі 2а-5105/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2009 р. сп рава № 2а-5105/09/0570

час прийняття постанови :

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Голові ної К.І.

при секретарі Усатюк Я.О.

за участю представника п озивача Мочкаєва Ю.І.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у м. Торезі Донецької області до Відкритого акціонерног о товариства «Торезький маш инобудівний завод» про стяг нення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В :

ДПІ в у м. Торезі Донецької області звернулася до Донец ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до Відк ритого акціонерного товари ства «Торезький машинобуді вний завод» про стягнення з аборгованості перед бюджето м у сумі 132 080, 82 грн., у тому числі: з податку на додану вартість у розмірі 5 860,91 грн., з податку з вл асників транспортних засобі в у розмірі 4 143,05 грн., з плати за землю у розмірі 36 257,39 грн., з оре ндної плати з юридичних осіб у розмірі 85 406,32 грн., з комуналь ного податку у розмірі 413,15 грн .

В обґрунтування позовних в имог зазначив, що станом на 18.02. 2009 р. відповідач має податкову заборгованість у загальному розмірі 132 080, 82 грн., що складаєть ся з:

- податку на додану вартість у сумі 5 860,91 грн. (в тому числі осн овний платіж - 5 859,41 грн., штраф ні санкції - 1,50 грн.);

- з орендної плати з юридичн их осіб у сумі 85 406,32 грн.;

- податку з власників трансп ортних засобів у сумі 4 143,05 грн;

- з плати за землю у сумі 36 257,39 г рн.;

- з комунального податку у с умі 413,15 грн.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві дповідачу були направлені по даткові вимоги за № 1/42 від 12.10.2001 р . і № 2/158 від 14.11.2001р., але станом на 18.02 .2009 р. погашення податкового бо ргу не здійснено.

Просив стягнути з відповід ача на користь держави зазна чену суму податкової заборго ваності з податку на додану в артість, з податку з власникі в транспортних засобів, з пла ти за землю, з орендної плати з юридичних осіб, з комунально го податку.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив їх задов ольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час і місце судов ого розгляду повідомлявся на лежним чином, про що свідчить повідомлення про отримання судової повістки, причин нея вки суду не повідомив. Заяв п ро відкладення розгляду спра ви або про розгляд справи за й ого відсутності представник відповідача суду не надавав . За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справ у за його відсутності на підс таві наявних у справі доказі в.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими і під лягають задоволенню.

Судом встановлено, що ВАТ «Т орезький машинобудівний за вод» є юридичною особою, знах одиться на обліку у ДПІ ум. Тор езі, як платник податків.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни „Про державну податков у службу в Україні”, завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни „Про державну податкову с лужбу в Україні” державні по даткові інспекції в районах, містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податк ові інспекції виконують, зок рема, таку функцію, а саме, под ають до судів позови до підпр иємств, установ, організацій та громадян про визнання уго д недійсними і стягнення в до ход держави коштів, одержани х ними за такими угодами, а в і нших випадках - коштів, одержа них без установлених законом підстав, а також про стягненн я заборгованості перед бюдже том і державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.

Таким чином, позивач Держав на податкова інспекція у м. Т орезі Донецької області є с уб`єктом владних повноважень , та здійснює в даних правовід носинах надані йому Законом України „Про державну податк ову службу в Україні” повнов аження.

Станом на 18.02.2009 року у відпові дача існує податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 5 860,91 грн., з податку з в ласників транспортних засоб ів у розмірі 4 143,05 грн., з плати з а землю у розмірі 36 257,39 грн., з ор ендної плати з юридичних осі б у розмірі 85 406,32 грн., з комунал ьного податку у розмірі 413,15 гр н., що підтверджується податк овим повідомленням-рішенням , розрахунками комунального податку, податковими деклар аціями орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності, подат ковим розрахунком земельног о податку.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”

податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання;

податкове зобов'язання - зоб ов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни;

платники податків - юридичн і особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділ и, що не мають статусу юридичн ої особи, а також фізичні особ и, які мають статус суб'єктів п ідприємницької діяльності ч и не мають такого статусу, на я ких згідно з законами поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), пеню т а штрафні санкції.

Таким чином, податковий бор г може існувати у разі, коли іс нує податкове зобов' язання , узгоджене саме платником по датків, статус якого визнача ється відповідним законом що до відповідного податку, збо ру (обов'язкового платежу).

У відповідності до ст. 14 Зак ону України „Про систему опо даткування” податок на додан у вартість, податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів, плата за землю (земель ний податок, а також орендна п лата за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті) є загальнодержавними под атками, згідно ст. 15 Закону Укр аїни „Про систему оподаткува ння” комунальний податок є м ісцевим податком.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов'язкових платежів) зоб ов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і збор ів (обов'язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Щодо податку на додану варт ість, то таким законом є Закон України „Про податок на дода ну вартість”, згідно з п. 1.6 ст. 1 я кого податкове зобов'язання - загальна сума податку, одерж ана (нарахована) платником по датку в звітному (податковом у) періоді, визначена згідно з цим Законом.

Наявність податкового бор гу з податку на додану вартіс ть у розмірі 5860,91 грн. підтвердж ується розрахунком податко вого боргу, договором про роз строчення податкових зобов ' язань, зворотнім боком обл ікової картки (а.с. 49-72).

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України „Про порядок погаше ння зобов`язань перед бюджет ами та державними цільовими фондами”, податкове зобов'яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Зазн ачене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платн иком податків в адміністрати вному або судовому порядку. Я кщо у майбутніх податкових п еріодах (з урахуванням строк ів давності, визначених стат тею 15 цього Закону) платник по датків самостійно виявляє по милки у показниках раніше по даної податкової декларації , такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок. Платник податків має п раво не подавати такий розра хунок, якщо такі уточнені пок азники зазначаються ним у ск ладі податкової декларації з а будь-який наступний податк овий період, протягом якого т акі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих р озрахунків визначається у по рядку, встановленому для под аткових декларацій.

Крім того, в даному випадку, в тому числі, ставиться питан ня про стягнення з відповіда ча на користь державного бюд жету штрафних санкцій за пор ушення граничного строку спл ати податку на додану вартіс ть, які у відповідності до п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” накладаються на п латника податків за порушенн я податкового законодавства у розмірах, визначених цією с таттею.

Як передбачено п. 17.3 ст. 17 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми”, сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем були по рушені вимоги п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” в частині несвоєчасної сплати податку на додану вар тість. Такі порушення податк ового законодавства є підста вою для накладення на відпов ідача штрафних санкцій відпо відно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами”.

Позивачем на відповідача б ули накладені такі штрафні с анкції, та відповідач має спл атити суму штрафу за порушен ня граничного строку сплати податку на додану вартість у розмірі 1,50 грн. Відповідачу б уло виставлене податкове п овідомлення - рішення 0000211510\0 в ід 06.02.2007 року (а.с.30).

Таким чином, з урахуванням п риведених норм діючого закон одавства з відповідача підля гає стягненню на користь дер жавного бюджету податковий б орг з податку на додану варті сть у розмірі 5860,91 грн. ( в тому чи слі податкове зобов' язання - 5 859, 41 грн., фінансова санкція - 1,50 грн.).

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни „Про плату за землю”, по даток - обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і ф ізичних осіб за користування земельними ділянками. Платн иками земельного податку згі дно ст. 2 цього Закону є власни ки земельних ділянок, земель них часток (паїв) та землекори стувачі, крім орендарів та ін весторів - учасників угоди пр о розподіл продукції. Статте ю 14 Закону України „Про плату за землю” передбачено, що пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку за ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій.

Наявність заборгованості з плати за землю та орендної плати з юридичних осіб підтв ерджується розрахунок суми б оргу, податковими розрахунка ми земельного податку, пода тковими деклараціями оренд ної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності, зворотнім боком об лікової картки (а.с.31-32, 38-39,49-72).

Таким чином, з відповідача п ідлягає стягненню на користь місцевого бюджету податков ий борг з плати за землю у сум і 36 257,39 грн. та орендної плати з юридичних осіб у сумі 85 406,32 гр н.

Стосовно податку з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів, то відповідно до ст. 1 З акону України „Про податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів” платниками п одатку з власників транспорт них засобів та інших самохід них машин і механізмів є підп риємства, установи та органі зації, які є юридичними особа ми, іноземні юридичні особи (д алі - юридичні особи), а також г ромадяни України, іноземні г ромадяни та особи без громад янства (далі - фізичні особи), я кі здійснюють першу реєстрац ію в Україні, реєстрацію, пере реєстрацію транспортних зас обів та/або мають зареєстров ані в Україні згідно з чинним законодавством власні транс портні засоби, які відповідн о до статті 2 цього Закону є об 'єктами оподаткування. Згідн о з ч.5 цього ж Закону податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів сплачується ю ридичними особами - щокварта льно рівними частинами до 15 чи сла місяця, що настає за звітн им кварталом.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни „Про податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів” юридичні особи на ос нові бухгалтерського звіту ( балансу) у строки, визначені з аконом для річного звітного періоду, подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцем реєстраці ї транспортних засобів розра хунок суми податку з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів на поточний рік за фор мою, затвердженою центральни м податковим органом України .

Наявність податкового бор гу з податку з власників тран спортних засобів та інших са мохідних машин і механізмів у розмірі 4 143,05 грн. підтверджує ться розрахунок суми боргу, д оговором про розстрочення п одаткових зобов' язань від 22.08.2005 року № 10\24-014-10, зворотнім боко м облікової картки (а.с.40,49-72).

Загальна сума податкової з аборгованості відповідача п еред бюджетом становить 132 080,82 г рн.

Щодо порядку обчислення і с пати комунального податку, т о відповідно до ст. 15 Декрету К абінету Міністрів „Про місце ві податки і збори” комуналь ний податок справляється з ю ридичних осіб, крім бюджетни х установ, організацій, плано во-дотаційних та сільськогос подарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річ ного фонду оплати праці, обчи сленого виходячи з розміру н еоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Встановле ння і визначення порядку спл ати такого податку згідно ст . 18 зазначеного Декрету здійсн юють органи місцевого самовр ядування відповідно до перел іку і в межах установлених гр аничних розмірів ставок.

Наявність податкового бор гу з комунального податку у р озмірі 413,15 грн. підтверджуєтьс я податковим розрахунком сум и бору, податковими розрахун ками комунального податку, з воротнім боком облікової кар тки (а.с.33,37, 49-72).

Таким чином, з відповідача п ідлягає стягненню податков ий борг з комунального подат ку у сумі 413,15 грн.

Позивачем були здійснені з аходи, передбачені ст. 6 Закону України „Про порядок погаше ння зобов`язань перед бюджет ами та державними цільовими фондами”.

Згідно п.6.2 ст. 6 Закону Україн и «Про порядок погашення зо бов' язань платників подат ків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» і нспекцією підприємству бул и направлені поштою перша п одаткова вимога №1\42 від 12.10.2001 ро ку та друга податкова вимога № 2\158 від 14.11.2001 року про погашен ня податкового боргу в добр овільному порядку, але від о тримання листів відмовлено про що поштою зроблена відмі тка (а.с.15-20).

Суми, які визначені податко вими вимогами (а.с. 15,18), відповід ачем сплачені не були.

У відповідності до п.п. 3.1.1. п. 3.1 ст. 3 Закону України „Про поря док погашення зобов`язань пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”, активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.

Таким чином, оскільки відпо відач не сплатив суми податк ового боргу, суд задовольняє позовні вимоги Державної по даткової інспекції у м. Торез і Донецької області до Відк ритого акціонерного товари ства «Торезький машинобуді вний завод» про стягнення по даткового боргу.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158-164 , 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Задовольнити позов Держа вної податкової інспекції у м. Торезі Донецької області д о Відкритого акціонерного т овариства «Торезький машин обудівний завод» про стягне ння податкового боргу.

Стягнути з Відкритого акці онерного товариства «Торез ький машинобудівний завод» (86600, м. Торез, вул. Широка, ЄДРПОУ 05744644, п\р 26009301460164 у відділенні Пром інвестбанку України у м. Торе зі, МФО 334282) податкову заборгов аність у сумі 132 080 (сто тридцят ь дві тисячі вісімдесят) грн. 82 коп. з яких:

- податок на додану вартіст ь у сумі 5860,91 грн. у тому числі основний платіж у сумі 5 859,41 гр н. на р/р 31110029700084, код платежу 14010100, од ержувач - державний бюджет, банк одержувача ГУ ДКУ в Дон ецькій області, МФО 834016, код 34687305; штрафні санкції у сумі 1,50 грн. на р\р 31110029700084, код платежу 14010100, од ержувач - державний бюджет, банк одержувача ГУ ДКУ в До нецькій області, МФО 834016, код 3468730 5;

- податок з власників транс портних засобів у сумі 4 143, 05 гр н., код платежу 12020100, одержувач - місцевий бюджет, банк одерж увача - ГУ ДКУ в Донецькій обл асті, МФО 834016, код - 34687305;

- плата за землю у сумі 36 257, 39 г рн., код платежу 13050100, одержувач - місцевий бюджет, банк оде ржувача ГУ ДКУ в Донецькій об ласті, МФО 834016, код - 34687305, р\р 33218811700084;

- орендна плата з юридичних осіб у сумі 85 406, 32 грн., код плат ежу 13050200, одержувач - місцевий б юджет, банк одержувача ГУ ДК У в Донецькій області, МФО - 834016, код - 34687305, р\р 33217812700084;

- комунальний податок у сум і 413, 15 грн., код платежу 16010200, одер жувач - місцевий бюджет, бан к одержувача ГУ ДКУ в Донецьк ій області, МФО - 834016, код - 34687305, р/р 33212828700084.

Заяву про апел яційне оскарження постанови суду може бути подано протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсяі д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Головіна К.І.

Дата ухвалення рішення16.06.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4725850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5105/09/0570

Постанова від 16.06.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Головіна К.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні