Постанова
від 23.07.2015 по справі 816/2591/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2015 року м. ПолтаваСправа № 816/2591/15

          Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соколенка Ф.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛК Плюс" про стягнення боргу по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, -

В С Т А Н О В И В:

08 липня 2015 року Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛК Плюс" про стягнення боргу по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 9984,05 грн.

Позивач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.

Відповідач в судове засідання не з'явився. До суду повернувся конверт, який направлявся відповідачу на адресу, яка внесена до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, повернувся до суду з поштовою відміткою від 14.07.2015 "за зазначеною адресою не знаходиться".

Відповідно до частини 11 статті 35 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За приписами частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатись і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно частини 6 статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на зазначене, суд ухвалив розглядати справу в порядку письмового провадження.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЛК Плюс" (код ЄДРПОУ 36396871) зареєстровано як юридична особа та перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року №2464-VI (далі - Закон № 2464) платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особам.

Згідно з пунктом 3 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно довідки Управління пенсійного фонду Октябрського району в м. Полтаві від 08.06.2015 №8107/02-23, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЛК Плюс" взято на облік, як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з 01.01.2011.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до частини 1 статті 8 Закону № 2464 розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Частиною 2 статті 9 Закону № 2464 передбачено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Відповідно до частин 8, 12 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Судом встановлено, що відповідачем надано до органу Пенсійного фонду розрахунки суми єдиного внеску, що підлягає сплаті за квітень-липень 2013 року на загальну суму 9099,16 грн. (а.с. 8-35).

Проте, єдиний внесок за вказаний період відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачений.

Пункт 6 частини 1 статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначає недоїмку як суму єдиного внеску, своєчасно не нараховану та/або не сплачену у строки, встановлені цим Законом, обчислену територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною 4 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату, яка у відповідності до абзацу 2 цієї частини є виконавчим документом і має бути оплачена платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги.

На виконання вимог закону, УПФУ Октябрського району в м. Полтаві 07.08.2013 виставлено відповідачу вимогу про сплату боргу № Ю 2960, яка направлена відповідачу, але повернута з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до пункту 6.4. Інструкції № 21-5 у разі коли не можливо вручити платнику єдиного внеску вимогу поштою в зв'язку з відсутністю його за місцезнаходженням (відсутністю службових осіб платника єдиного внеску за його місцезнаходженням), відмовою службових осіб платника єдиного внеску прийняти вимогу, вимога вважається врученою платнику єдиного внеску у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно пунктів 6.5., 6.6. Інструкції № 21-5 протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки платник зобов'язаний сплатити зазначені у вимозі суми недоїмки, штрафів та пені.

У разі незгоди з розрахунком суми боргу, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, платник узгоджує її з органами Пенсійного фонду у порядку, встановленому Пенсійним фондом України, а у разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду - має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

Доказів оскарження вимоги в адміністративному або судовому порядку до суду сторонами не надано.

Судом також встановлено, що на підставі частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464 УПФУ Октябрського району в м. Полтаві 05.04.2013 прийнято рішення № 3574 про застосування штрафних санкцій у розмірі 227,48 грн та пені у розмірі 63,69 грн., рішення № 4717 від 13.06.2013 про застосування штрафних санкцій у розмірі 227,48 грн та пені у розмірі 75,07 грн. та рішення № 4718 від 13.06.2013 про застосування штрафних санкцій у розмірі 227,48 грн та пені у розмірі 63,69 грн. (а.с. 36, 38, 40).

Вказані рішення направлялися на адресу відповідача, проте повернуті з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 37, 39, 41).

Доказів оскарження рішень в адміністративному або судовому порядку до суду не надано.

Водночас недоїмку зі сплати єдиного внеску та штрафні санкції у загальному розмірі 9984 грн 05 коп. відповідачем не погашено, що підтверджується витягом із картки особового рахунку відповідача.

Частиною 12 статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Із дати набрання чинності змін до Закону № 2464 - VI, внесених Законом №406-VII від 04 липня 2013 року, повноваження щодо адміністрування єдиного внеску передано органам доходів і зборів.

Водночас за приписами пункту 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" №406-VII від 04 липня 2013 року органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві про стягнення із відповідача заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛК Плюс" про стягнення боргу по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЛК Плюс" (код ЄДРПОУ 36396871) на користь Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві борг по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 9984,05 грн (дев'ять тисяч дев'ятсот вісімдесят чотири гривні п'ять копійок).          

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          

          Суддя                                                                                Ф.Ф. Соколенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2015
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47274236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2591/15

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Постанова від 23.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні