Постанова
від 15.07.2015 по справі 824/1202/15-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2015 р. м. Чернівці справа № 824/1202/15-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Спіжавки Г.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Григоряк У.С.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Заставнівської обласної редакції газети "Голос краю" про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Заставнівської обласної редакції газети "Голос краю" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 17087,18 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач належним чином не виконує вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо забезпечення працевлаштування інвалідів та в силу ст.20 цього Закону своєчасно не сплатив штрафні санкції в сумі 16265,91 грн., за що позивачем нараховано пеню у розмірі 821,27грн. Оскільки, відповідачем не було сплачено добровільно штрафні санкції та пеню, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Відповідач не направив до суду письмових заперечень з повідомленням своєї позиції.

Однак, в попередньому судовому засіданні представники відповідача позов не визнали, пояснили, що можливості виконати норматив щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у них немає.

Посилалися на те, що відповідачем сплачено адміністративно-господарські санкції за не виконання вказаного нормативу, тому судом відкладено розгляд справи для отримання від відповідача довідки з відповідного управління державного казначейства про сплату ним заборгованості перед Фондом.

В судовому засіданні представник позивача просив задовольнити позовні вимоги з наведених в позовній заяві підстав.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду. Заяви про відкладення розгляду справи до суду від відповідача не надходило.

У відповідності до частини 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Так, судом встановлено, що згідно звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік №0034 від 19.02.2015 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу осіб складає 11 чоловік, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) значиться 0 чоловік, в графі кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" значиться 1 чоловік. Самостійно визначена сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 16265,91 грн.

На підставі вказаного звіту позивачем нараховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 16265,91 грн. та пеня у сумі 130,16 грн. У зв'язку з чим, позивачем 23.04.2015р. направлено на адресу відповідача претензію на суму 16396,07 грн. (16265,91 грн. адміністративно-господарських санкцій + 130,16 грн. пеня).

Однак, станом на момент подання до суду даного позову та судового розгляду справи відповідачем не сплачено адміністративно-господарські санкції в установлені законом строки, тому його заборгованість перед позивачем у зв'язку із збільшенням пені становить 17087,18 грн. (16265,91 грн. адміністративно-господарських санкцій + 821,27 грн. пені станом на 04.06.2015 р.), що підтверджується розрахунком адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів по відповідачу станом на 04.06.2015 р.

Водночас, судом надано можливість відповідачу у спростування наявності в нього заборгованості надати відповідну довідку, однак жодних доказів суду станом на дату розгляду справи відповідачем не надано.

Спірні правовідносини регламентуються наступними положеннями чинного законодавства.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХІІ від 21.03.91р. (далі - Закон №875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Частинами першою та другою статті 20 Закону №875-ХІІ передбачається, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Частинами четвертою і п'ятою статті 20 Закону №875-ХІІ встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Згідно з частинами 9 та 10 статті 20 Закону №875-ХІІ спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

На день пред'явлення позову до суду та на день судового розгляду справи заборгованість відповідачем добровільно погашена не була.

Згідно п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, проте відповідач не надав доказів по сплаті заборгованості.

Вимоги позивача стосовно стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи, не спростовані відповідачем, а відтак підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Заставнівської обласної редакції газети "Голос краю" (код ЄДРПОУ 02476347) на користь Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 16265,91 грн. та пеню у розмірі 821,27грн.

У відповідності до ст.ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова в повному обсязі складена 22 липня 2015 р.

Суддя Г.Г. Спіжавка

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2015
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47288295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1202/15-а

Постанова від 15.07.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Спіжавка Георгій Георгійович

Ухвала від 09.06.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Спіжавка Георгій Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні