Постанова
від 13.12.2010 по справі 11/09-2010
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" грудня 2010 р. справа № 2а-1940/09/1104

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Уханенка С.А.

суддів: Проценко О.А. Туркіної Л.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу управління пенсійного фонду України в Голованівському районі на постанову Голованівського районного суду Кіровоградської області від 03 грудня 2009 року по справі за позовом ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України в Голованівському районі про зобов'язання вчинити певні дії , -

В С Т А Н О В И Л А:

В жовтні 2009 року позивач звернувся до суду з вимогами, в яких просив зобов'язати відповідача зробити перерахунок пенсії позивачу з врахуванням державної соціальної допомоги як дитині війни з 01.01.2006 року по 01.01.2009 року, зобов'язати відповідача зробити з 01.01.2009 року перерахунок пенсії позивача з врахуванням державної соціальної допомоги як дитині війни в розмірі 30% згідно вимог ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від прожиткового мінімуму осіб, які втратили працездатність і виплачувати її відповідно до вимог ч1.ст.54 "Про державний бюджет України на 2009 рік" в сумі 149,40 грн.

Постановою Голованівського районного суду Кіровоградської області від 03 грудня 2009 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано бездіяльність відповідача щодо нездійснення перерахунку та виплати позивачу підвищення пенсії відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", за період з 29.10.2008 року по 31.12.2008 року в розмірі 30% пенсії за віком - неправомірною, зобов'язано відповідача провести перерахунок пенсії позивачу з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком, передбачене ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру, встановленого ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та провести відповідні виплати за період з 29.10.2008 року по 31.12.2008 року включно з урахуванням різниці, яка була виплачена у цей період. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову та відмовити в задоволені позовних вимог.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» має статус дитини війни, що підтверджується відміткою в пенсійному посвідченні.

Відповідно до ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» дітям війни, пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Суд першої інстанції вірно відмовив позивачу в задоволені позовних вимог за 2006 рік. Так, Законом України В«Про державний бюджет України на 2006 рікВ» було зупинено дію статті 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» , однак Законом України від 19 січня 2006 року №3367-IV дію цієї статті було відновлено, але встановлено, що пільги дітям війни, передбачені абзацом сьомим статті 5, запроваджується з 1 січня 2006 року, а статтею 6, - у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Однак протягом 2006 року Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів відповідних нормативно - правових актів не видавалось, тому і підстав для нарахування підвищення у 2006 році не було.

Дія ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» на 2007 рік була призупинена п. 12 статті 71 і ст. 111 Закону України В«Про Державний бюджет України на 2007 рік В» .

Проте, рішенням Конституційного Суду України № 6-рп від 9 липня 2007 року положення Закону України В«Про Державний бюджет України на 2007 рікВ» щодо призупинення дії положення ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» визнані неконституційними.

Отже, управління Пенсійного фонду України повинно було зробити перерахунок пенсії позивачу починаючи з липня 2007 року. Підстави для перерахунку за період з січня по 9 липня 2007 року -були відсутні, оскільки дії відповідача щодо невиплати у цей період підвищення до пенсії ґрунтувалися на Законі України В«Про Державний бюджет України на 2007 рікВ» , який діяв на той час.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач будь-яких дій, пов'язаних з перерахунком пенсії позивачу в частині її підвищення відповідно до положень ст. 6 Закону В«Про соціальний захист дітей війниВ» у 2007 році не здійснював, а також не проводив виплату.

За таких обставин колегія суддів вважає, що відповідач припустився бездіяльності щодо своєчасного перерахунку та виплати пенсії в розмірі, передбаченому ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» .

Відповідно до підпункту 2 пункту 41 розділу II Закону України №107-VІ В«Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» текст статті 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» викладено в новій редакції, відповідно до якої розмір підвищення пенсії склав 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Тому, підстави для підвищення пенсії за період з січня по 22 травня 2008 року - були відсутні, оскільки позивачу пенсія з підвищенням на 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність виплачувалася.

Проте, рішенням Конституційного суду України № 10-рп від 22 травня 2008 року визнано неконституційним положення Закону України В«Про Державний бюджет України на 2008 рікВ» щодо викладення положень ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» в новій редакції.

Таким чином, дію ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» відновлено, у зв'язку з чим підвищення пенсії позивачу повинно бути виплачено у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком 22 травня 2008 року.

Висновок суду щодо застосування строку позовної давності з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по 29.102008 року з урахуванням клопотання відповідача про застосування пропуску строку звернення до суду є обґрунтованим, оскільки позивачем поважності причини пропуску строку не доведено.

Проте колегія суддів не може погодитись з судом першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог за 2009 рік, оскільки у 2009 році дія ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» не призупинялася, а застосування відповідачем положень постанови КМ України № 530 від 28.05.2008 року щодо визначення розміру підвищення пенсії є безпідставним, оскільки розмір підвищення пенсії визначений Законом України В«Про соціальний захист дітей війниВ» , який має вищу юридичну силу, ніж постанова КМ України.

Таким чином, колегія суддів вважає за необхідне зобов`язати відповідача перерахунок та виплатити позивачу підвищення пенсії згідно ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» за період з 01.01.2009 року по 03.12.2009 року

Доводи відповідача щодо правомірності своїх дій з посиланням на відсутність бюджетних коштів для повної реалізації програми з доплат дітям війни суди обґрунтовано до уваги не взяли, оскільки питання фінансування цих видатків не є предметом спору, що розглядається. Проблеми надання бюджетних коштів управлінню для виконання покладених на нього обов`язків у справах цієї категорії виходять за межі заявлених вимог і судами не розглядається.

Безпідставним є також посилання відповідача на можливість нецільового використання коштів ПФУ, оскільки суди не ухвалюють рішення про проведення виплат з власних джерел фінансування останнього.

Згідно частини 1 статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Колегія суддів вважає за необхідне прийняти у своїх висновках поняття В«мінімальна пенсія за вікомВ» , про яке йдеться в ст. 28 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , оскільки саме це правове визначення застосовується виключно в діях відповідача під час визначення пенсій громадянам та їх призначення.

Положення ст. 28 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) до обрахування підвищення до пенсії згідно ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» , оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого даною статтею, мінімального розміру пенсії за віком.

За таких обставин колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду скасуванню з ухваленням нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись п. 3 ч. 1 ст.198, ст. ст. 202, 205, 207 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу управління пенсійного фонду України в Голованівському районі Кіровоградської області - задовольнити частково.

Постанову Голованівського районного суду Кіровоградської області від 03 грудня 2009 року - скасувати в частині відмовлених позовних вимог за 2009 рік.

Позовні вимоги ОСОБА_1 в цій частині -задовольнити.

Визнати дії управління пенсійного фонду України в Голованівському районі Кіровоградської області щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком, як дитині війни з 01.01.2009 року по 03.12.2009 року - протиправними.

Зобов`язати управління пенсійного фонду України в Голованівському районі Кіровоградської області здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 підвищення до пенсії, у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком, згідно ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» та ч.1 ст.28 Закону України В«Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняВ» за період з 01.01.2008 року по 03.12.2009 року, з урахуванням виплачених сум.

В іншій частині постанову залишити - без змін.

Постанова набирає законної сили через п`ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржене в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.

Головуючий: С.А. Уханенко

Суддя: О.А. Проценко

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2010
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47290999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/09-2010

Постанова від 13.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні