Постанова
від 02.03.2012 по справі 2а-1870/637/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 березня 2012 р. Справа № 2a-1870/637/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Савченка Д.М.,

за участю секретаря судового засідання - Прімової О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Сумській області до Фінансового управління Глухівської міської ради про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Державна фінансова інспекція в Сумській області (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до фінансового управління Глухівської міської ради (далі - відповідач), в якому просить суд зобов'язати відповідача виконати пункт 2 листа-вимоги Контрольно-ревізійного управління в Сумській області від 20.06.2011 року № 18-08-15-15/4002 "Про усунення порушень чинного законодавства за результатами ревізії в фінансовому управлінні Глухівської міської ради", а саме, забезпечити, в т.ч. шляхом проведення претензійно-позовної роботи, отримання з бюджетів інших територіальних громад недоотриманих за 2009-2010 роки та січень-квітень 2011 року коштів субвенцій на лікування громадян міст та районів Сумської області в Глухівській центральній районній лікарні в загальній сумі 348 649,42 грн.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що на виконання п. 2.1 Плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного управління в Сумській області на II квартал 2011 року проведено планову виїзну ревізію дотримання вимог бюджетного законодавства при складанні та виконанні бюджету та окремих питань фінансово-господарської діяльності фінансового управління Глухівської міської ради за період з 01.01.2009 по 30.04.2011 року, в ході якої встановлено ряд порушень та недоліків, що викладені в акті від 10.06.2011 № 08-08-03/11.

Зокрема, в 2009-2010 роках та січні-квітні 2011 року бюджетом міста недоотримано 348 649,42 грн. міжбюджетних трансфертів на лікування мешканців інших територіальних громад по галузі «Охорона здоров'я», що суперечить ч. 2 ст. 84 та п. 2, 3 ст. 82, ст. 92 Бюджетного кодексу України.

З метою повного усунення виявлених порушень Відповідачу направлений лист-вимога від 20.06.2011 № 18-08-15-15/4002 "Про усунення порушень чинного законодавства за результатами ревізії в фінансовому управлінні Глухівської міської ради" та визначено терміни зворотного інформування про вжиті заходи та надання відповідних підтверджуючих документів (до 20.07.2011 року).

Проте на момент звернення до суду у державної інспекції в Сумській області як правонаступника контрольно-ревізійного управління в Сумській області відсутня інформація разом із завіреними копіями підтверджуючих документів щодо вжитих заходів по усуненню описаного вище порушення (п. 2 листа-вимога від 20.06.2011 № 18-08-15-15/4002).

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала і просила задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач надав письмові заперечення проти позову (а.с. 46, 47), в яких просив справу розглядати без участі його представника, вважав позовні вимоги необґрунтованими, оскільки відповідно до ст.86 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI (надалі - БК), на які посилається позивач, розмежування видів видатків, визначених пунктами 2 і 3 статті 82 цього Кодексу, між місцевими бюджетами здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання послуги та наближення її до безпосереднього споживача. Частина 3 ст. 92 БК передбачає, що передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору. Усі договори про передачу коштів між місцевими бюджетами згідно з такими рішеннями укладаються до 1 серпня року, що передує плановому.

Передача коштів між місцевими бюджетами повинна бути відображена при плануванні бюджетів як тих органів, що передають кошти, так і тих, що отримують відповідні міжбюджетні трансферти. Отже, відповідач не має законних підстав передбачати такі кошти у міському бюджеті за перевіряємий період і здійснювати їх передачу.

Згідно ч.1 ст. 104 БК на утримання об'єктів спільного користування надається субвенція з одного місцевого бюджету іншому для компенсації цих видатків та норма ч.2 ст. 104 БК визначає умови утримання об'єктів спільного користування чи ліквідації негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування та надання субвенції визначаються на договірних засадах між надавачем субвенції та її отримувачем.

Цей вид трансфертів використовується у разі експлуатації об'єктів спільного користування, спрямований на ефективне забезпечення мешканців адміністративно-територіальних одиниць суспільними благами, якщо вони не мають на своїй території бюджетних установ, послуг яких потребують.

Вказана субвенція планується за рішенням відповідних рад, прийнятих кожною із сторін, на підставі укладеного між ними договору.

На виконання п. 2 листа-вимога від 20.06.2011 № 18-08-15-15/4002 відповідачем підготовлено та направлено у липні 2011 року звернення головам всіх територіальних громад Сумської області, мешканці яких отримували допомогу в Глухівській ЦРЛ, з проханням на відшкодування міському бюджету міста Глухова вартості за лікування. Протягом місяця отримано відповіді керівництва від 12 територіальних громад про відмову відшкодування витрат, витрачених на лікування хворих Глухівської ЦРЛ. Їх відповіді грунтувались на положеннях норм Конституції України, Закону України «Про основи законодавства та охорону здоров'я» та носили аргументований характер. Копії листів звернень та відповідей керівників територіальних громад були направлені позивачу.

Отже, відповідачем робота по відшкодуванню коштів за лікування хворих в Глухівській ЦРЛ проведена та вимоги п.2 листа-вимоги від 20.06.2011 року усунені відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідно до статті 49 Конституції України, статті 283 Цивільного кодексу України кожен має право на охорону здоров'я.

Обов'язками лікуючого лікаря є своєчасне і кваліфіковане обстеження і лікування пацієнта. Пацієнт вправі вимагати заміни лікаря. Зазначене право є важливим для пацієнта, оскільки надає йому можливість лікуватися у спеціаліста, якого обрав та довіряє цей пацієнт або у такому закладі, який має сучасне та ефективне обладнання, методи діагностики та найбільш кваліфікованих медичних працівників.

Зважаючи на всі вищезазначені аспекти, відповідач не може відповідати за дії мешканців міста, які за вільним вибором закладу охорони здоров'я, а саме Глухівська ЦРЛ, лікуються в інших медичних закладах області.

Для забезпечення надання медичної допомоги населенню Глухівського району медичним закладом міста Глухова необхідно передавати кошти у вигляді міжбюджетного трансферту з районного бюджету до бюджету міста за спільними угодами та рішеннями відповідних рад.

Конституцією України кожному громадянину гарантовано право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно. Нормативними актами України не передбачено надання медичної допомоги за місцем проживання.

В проекті міського бюджету видатки на охорону здоров'я плануються на основі бюджетних запитів, які складені відповідно до інструкції розпорядниками коштів, з врахуванням кількісних і якісних показників надання медичних послуг в попередні роки. Питання відшкодування витрат за лікування хворих з інших територіальних громад законодавчо не врегульовано.

Таким чином, жодним нормативно-правовим актом не визначено механізм проведення взаємних розрахунку (обліку) обсягу фактично наданих медичних послуг відповідно до прийнятого трансферту, механізм врахування заборгованості в розрахунках між бюджетами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що фінансове управління Глухівської міської ради зареєстровано в ЄДРПОУ в якості юридичної особи 22.03.2001 року, має ідентифікаційний код 05397195 (а.с. 75).

У період з 10.05.2011 р. по 10.06.2011 р. на виконання п. 2.1 Плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного управління в Сумській області на 2 квартал 2011 року фахівцями зазначеного управління проведено ревізію дотримання вимог бюджетного законодавства при складанні та виконанні бюджету та окремих питань фінансово-господарської діяльності фінансового управління Глухівської міської ради за період з 01.01.2009 р. по 30.04.2011 року, за наслідками якої складено ОСОБА_1 № 08-08-03/11 від 10.06.2011 року (далі - ОСОБА_1 ревізії), (а.с. 11-33).

Під час ревізії, зокрема, проведено перевірку обґрунтованості затвердження бюджетних призначень за галуззю «охорона здоров'я».

Так, листом від 25.05.2011 р. № 13-14/501 направлено запит до розпорядника коштів міського бюджету - Глухівської центральної районної лікарні, щодо надання окремих документів та інформації в частині здійснення фактичної діяльності медичним закладом по наданню медичної допомоги.

Згідно наданої на запит контрольно-ревізійного управління інформації Глухівської центральної районної лікарні встановлено, що протягом 2009-2010 років та січня-квітня 2011 року установою за рахунок коштів міського бюджету за КФКВ 080101 «Лікарні» проведені витрати на лікування громадян, які мешкають не в м. Глухів, а в інших районах Сумської області (є представниками інших територіальних громад), на загальну суму 348649,42 гривень.

Так, протягом 2009 року за рахунок коштів міського бюджету проведено видатки за КФКВ 080101 «Лікарні» на лікування хворих Путивльського району в сумі 33188,32 грн.; Кролевецького району - 11940,73 грн.; Білопільського району - 932,43 грн.; С.-Будського району - 1152,10 грн.; Лебединського району - 3879,58 грн.; Ямпільського району - 22980,0 грн., Шосткинського району -55399,20 грн., Недригайлівського району - 817,0 грн. та м. Суми -2376,11 гривень.

В 2010 році за рахунок коштів міського бюджету проведено видатки за КФКВ 080101 «Лікарні» на лікування хворих Путивльського району в сумі 29488,04 грн.; Кролевецького району - 8210,33 грн.; Білопільського району -5473,92 грн.; Конотопського району - 5273,44 грн.; Шосткинського району -36096,27 грн.; Ямпільського району - 57951,68 грн. та С.-Будського району -6639,25 гривень.

Протягом січня-квітня 2011 року за рахунок коштів міського бюджету проведено видатки за КФКВ 080101 «Лікарні» на лікування хворих Путивльського району в сумі 8517,26 грн.; Кролевецького району - 6310,96 грн.; Буринського району - 6066,0 грн.; С.-Будського району - 2022,0 грн.; Шосткинського району - 12455,02 грн.; Ямпільського району - 12937,66 грн. та Сумського району - 18542,12 гривень.

Загалом за 2009-2010 роки та січень-квітень 2011 року на лікування хворих та обслуговування в відділеннях Глухівської центральної районної лікарні населення інших територіальних громад проведені витрати в загальній сумі 348649,42 грн., в т.ч. за 2009 рік - 132665,47 грн., за 2010 рік -149132,93 грн. та січень-квітень 2011 року - 66851,02 гривень.

Ревізією встановлено, що при розрахунку обсягу дотації вирівнювання м. Глухів на 2009-2011 роки обсяг видатків по галузі «Охорона здоров'я» обрахований виходячи тільки з обсягу чисельності населення м. Глухів, що підтверджується відповідними розрахунками.

Дослідженням пред'явлених до ревізії документів не встановлено визначення, відповідно до ч.4 ст.75 Бюджетного кодексу України, в бюджетних запитах головного розпорядника - виконавчого комітету Глухівської міської ради, обсягів витрат на обслуговування у розпорядника коштів міського бюджету нижчого рівня - Глухівської центральної районної лікарні, громадян інших територіальних громад; прийняття при підготовці проектів міських бюджетів на 2009-2011 роки, у відповідності до вимог ч.5 ст.75 Бюджетного кодексу України, рішень фінансового органу про включення до проектів бюджетів витрат по виконавчому комітету Глухівської міської ради на умовах забезпечення фінансування Глухівської центральної районної лікарні, яка фактично в 2009-2011 роках обслуговувала населення інших територіальних громад, шляхом спільного утримання.

Фактичного отримання Глухівським міським бюджетом в 2009-2011 роках субвенцій з інших (вищезазначених) місцевих бюджетів на спільне утримання Глухівської центральної районної лікарні ревізією не встановлено.

Відповідно до ст. 86 Бюджетного кодексу розмежування видів видатків, визначених пунктами 2 і 3 статті 82 цього Кодексу, між місцевими бюджетами здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання послуги та наближення її до безпосереднього споживача.

Відповідно до ст. 104 Бюджетного кодексу України на утримання об'єктів спільного користування надається субвенція з одного місцевого бюджету іншому для компенсації цих видатків.

Таким чином, в ОСОБА_1 ревізії робиться висновок, що в 2009-2010 роках та січні-квітні 2011 року бюджетом міста недоотримано 348649,42 (132665,47+149132,93+66851,02) гривень міжбюджетних трансфертів на лікування мешканців інших територіальних громад по галузі «Охорона здоров'я», що суперечить ч.2 ст. 84 та п. 2, 3 ст. 82, ст. 92 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001.

В результаті зазначеного бюджету міста Глухів нанесено матеріальної шкоди (збитків) у вигляді недоотриманих трансфертів на виконання не віднесених до Глухівської міської ради повноважень щодо лікування мешканців інших територіальних громад, в загальній сумі 348649,42 гривень.

З метою усунення виявлених порушень Відповідачу направлений лист-вимога від 20.06.2011 № 18-08-15-15/4002 "Про усунення порушень чинного законодавства за результатами ревізії в фінансовому управлінні Глухівської міської ради" (а.с. 8-10) та визначено терміни зворотного інформування про вжиті заходи та надання відповідних підтверджуючих документів (до 20.07.2011 року).

Листом від 14.10.2011 року № 1051/03-13 «Про усунення порушень, виявлених ревізією бюджету міста Глухів за 2009-2010 роки та звітний період 2011 року» (а.с. 70, 71) виконавчий комітет Глухівської міської ради проінформував контрольно-ревізійне управління в Сумській області про направлення листів до інших територіальних одиниць області щодо укладання угод на передачу трансфертів для відшкодування витрат по лікуванню хворих інших міст і районів в Глухівській ЦРЛ, та отримання відповідей з усіх територіальних громад, мешканці яких лікувались в Глухівській ЦРЛ.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Статтею 11 Закону України «Про контрольно-ревізійну службу в Україні» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що органи державної контрольно-ревізійної служби, зокрема, мають право:

- перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо) (пункт 1);

- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства (пункт 7);

- звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів (пункт 10).

Згідно з приписами статті 15 вказаного Закону, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Як вбачається з матеріалів справи, проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності фінансового управління Глухівської міської ради, результати якої оформлено ОСОБА_1 ревізії від 10.06.2011 р., встановлено ряд порушень фінансово-бюджетної дисципліни відповідачем, з метою усунення яких позивачем направлено відповідачеві лист - вимогу від 20.06.2011 р.

Про вжиті заходи на усунення виявлених порушень, у тому числі викладених у пункті 2 листа-вимоги, відповідач проінформував позивача листом від 14.10.2011 р., у якому, зокрема, зазначив, що ним направлені листи до інших територіальних одиниць області щодо укладення угод на передачу трансфертів для відшкодування витрат по лікуванню хворих інших міст і районів в Глухівській ЦРЛ, отримані відповіді з усіх територіальних громад, мешканці яких лікувались у Глухівській ЦРЛ.

Своїм правом на оскарження до суду листа-вимоги позивача від 20.06.2011 року відповідач не скористався.

Враховуючи положення статті 99 КАС України щодо шестимісячного строку на звернення до адміністративного суду суб'єктом владних повноважень, строк на оскарження до суду листа-вимоги від 20.06.2011 року на час розгляду даної справи сплинув.

Таким чином, розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно, в межах компетенції та на виконання обов'язків, встановлених законом, направлено відповідачеві вимогу про усунення порушень, виявлених ревізією.

Вказану вимогу відповідач у встановленому законом порядку не оскаржив, строк на звернення до суду щодо оскарження вимоги станом на час розгляду даної справи сплинув, отже, вимога позивача є такою, що підлягає обов'язковому виконанню. Належних доказів виконання вимоги відповідач суду не надав.

Заперечення відповідача вищенаведених висновків суду не спростовують.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Сумській області до Фінансового управління Глухівської міської ради про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов"язати фінансове управління Глухівської міської ради виконати пункт 2 листа-вимоги Контрольно-ревізійного управління в Сумській області від 20.06.2011 року № 18-08-15-15/4002 "Про усунення порушень чинного законодавства за результатами ревізії в фінансовому управлінні Глухівської міської ради", а саме, забезпечити, в т.ч. шляхом проведення претензійно-позовної роботи, отримання з бюджетів інших територіальних громад недоотриманих за 2009-2010 роки та січень-квітень 2011 року коштів субвенцій на лікування громадян міст та районів Сумської області в Глухівській центральній районній лікарні в загальній сумі 348 649,42 грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя (підпис) Д.М. Савченко

З оригіналом згідно

Суддя Д.М. Савченко

Повний текст постанови складено 06.03.2012 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2012
Оприлюднено28.07.2015
Номер документу47297141
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/637/12

Постанова від 02.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Постанова від 02.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Д.М. Савченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні