Постанова
від 22.07.2015 по справі 802/1705/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

22 липня 2015 р. Справа № 802/1705/15

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

суддів: Бошкової Юлії Миколаївни,

ОСОБА_1,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства В«Гайсинське лісове господарствоВ» до Міністерства юстиції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на сторонні відповідача ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії

в с т а н о в и в :

В червні 2015 року Державне підприємство В«Гайсинське лісове господарствоВ» звернулось в суд з адміністративним позовом до Міністерства юстиції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на сторонні відповідача ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії.

Зазначили, що 12.05.2015 року державним реєстратором Депараменту державної реєстрації Міністерства юстиції України прийняті рішення, якими відмовлено у держаній реєстрації права власності: рішення №21213072 - на земельну ділянку, що розташована у Вінницькій області, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастровий номер земельної ділянки 0520880600:03:002:0045; рішення №21212334 - на земельну ділянку, що розташована у Вінницькій області, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастровий номер земельної ділянки 0520880600:01:003:0125; рішення № 21213425 - на земельну ділянку, що розташована у Вінницькій області, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастровий номер земельної ділянки 0520880600:07:002:0047.

Позивач вважає дані рішення незаконними, а тому звернувся до суду з даним адміністративним позовом, у прохальній частині якого просив оскаржувані рішення визнати протиправними та скасувати, а також зобов'язати відповідача здійснити державну реєстрацію права державної власності за ОСОБА_2 управлінням Держземагентства у Вінницькій області та видати відповідні свідоцтва про право власності на нерухоме майно на вказані земельні ділянки.

Представник позивача у судове засідання не з'явилася з невідомих суду причин. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлялась завчасно та належним чином, що підтверджується розпискою про одержання судової повістки в матеріалах справи (а.с. 65).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлялись завчасно та належним чином, шляхом направлення ухвали та судових повісток на адресу відповідача.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився. Надав в матеріали справи письмові заперечення на адміністративний позов, розгляд справи просив проводити у відсутність представника.

Відповідно до вимог статті 122 КАС України, адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про дату, час і місце розгляду судової справи, а тому дійшов висновку за можливе розглянути справу без участі сторін, відповідно до положень ст. 128 КАС України, в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені сторонами обставини, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають з огляду на наступне.

Наказом Головного управління Держземагентства у Вінницькій області від 24.03.2015 року №2-832/15-15-СГ затверджено розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Державному підприємству «Гайсинське лісове господарство» на території Бубнівської сільської ради Гайсинського району Вінницької області, за межами населених пунктів. Надано в постійне користування даному підприємству земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності (землі запасу малопродуктивні та деградовані землі) загальною площею 37,6548 га в тому числі: ділянка №1 площею 8,5444 га із кадастровим номером 0520880600:03:002:0045, ділянка №2 площею 21,1093 га із кадастровим номером 0520880600:01:003:0125, ділянка №3 площею 8,0000 га із кадастровим номером 0520880600:07:002:0047 на території Бубнівської сільської ради Гайсинського району зі зміною цільового призначення - ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг (код цільового призначення - 09.01).

12.05.2015 року державний реєстратор прав на нерухоме майно Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України виніс наступні рішення:

- №21213072 про відмову у державній реєстрації права власності форма власності: державна на земельну ділянку, що розташована Вінницька область, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастровий номер земельної ділянки 0520880600:03:002:0045, за суб'єктом: ОСОБА_2 управління Держземагентства у Вінницькій області, податковий номер 38394457;

- №21212334 про відмову у державній реєстрації права власності форма власності: державна на земельну ділянку, що розташована Вінницька область, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастровий номер земельної ділянки 0520880600:01:003:0125, за суб'єктом: ОСОБА_2 управління Держземагентства у Вінницькій області, податковий номер 38394457;

- №21212334 про відмову у державній реєстрації права власності форма власності: державна на земельну ділянку, що розташована Вінницька область, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастровий номер земельної ділянки 0520880600:01:003:0125, за суб'єктом: ОСОБА_2 управління Держземагентства у Вінницькій області, податковий номер 38394457;

У рішеннях вказав, що розглянув заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняті 29.04.2015 року, які подало ОСОБА_2 управління Держземагентства у Вінницькій області, для проведення державної реєстрації права власності форма власності: державна на земельні ділянки, що розташовані Вінницька область, Гайсинський район, с/рада Бубнівська, кадастрові номери земельних ділянок 0520880600:03:002:0045, 0520880600:01:003:0125, 0520880600:01:003:0125, та документи, подані для проведення державної реєстрації прав, та встановив подані документи не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують. Зазначив, що відповідно до ч.4 ст.122 Земельного кодексу України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Таким чином, розпорядником земель сільськогосподарського призначення є обласні державні адміністрації.

Суд, визначаючись щодо вимог позивача, виходив з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 20 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Частиною 4 статті 122 Земельного кодексу України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Вищевказані земельні ділянки, що є предметом розгляду даної справи, відводились із земель сільськогосподарського призначення державної власності. Проектом землеустрою передбачається зміна цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення на землі лісогосподарського призначення.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Держаному підприємству В«Гайсинське лісове господарствоВ» погоджено у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» (далі - Закон) передбачено перелік речових прав на нерухоме майно, що підлягають державній реєстрації, а саме: право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітуту); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону.

Відповідно до частини третьої статті 4-1 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, здійснюється одночасно із державною реєстрацією похідного речового права на такі земельні ділянки.

Закон України В«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власностіВ» (далі - Закон щодо розмежування) розмежовує суб'єктів права державної та комунальної власності, до повноважень яких відноситься розпорядження земельними ділянками не лише в залежності від їх територіальної приналежності, а й від категорії земель.

До повноважень територіального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин відноситься розпорядження виключно земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності, з чого вбачається, що вказаний орган може виступати, на підставі Закону щодо розмежування, власником виключно зазначених земель.

Щодо розпорядження землями лісогосподарського призначення державної власності, то відповідно до частини п'ятої статті 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою вказаної статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що суб'єктом права державної власності на вказані земельні ділянки, після їх зміни цільового призначення, має виступати держава в особі Вінницької обласної державної адміністрації.

Частина 2 статті 9 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» , передбачає прямий обов'язок державного реєстратора під час розгляду заяви про реєстрацію встановити відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав, поданим документам. У разі потреби реєстратор має право вимагати подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Згідно ч. 1 ст. 15 цього Закону, державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до частини 4 статті 122 Земельного кодексу України: центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

На момент передачі земельної ділянки ОСОБА_2 управлінням Держземагенства у Вінницькій області у постійне користування ДП В«Гайсинське лісове господарствоВ» та зміни цільового призначення, земельна ділянка має цільове призначення - землі для ведення лісового господарства та пов'язаних з ним послуг.

На підставі викладеного, підстави для реєстрації права власності на земельні ділянки з цільовим призначенням - землі для ведення лісового господарства за ОСОБА_2 управлінням Держземагентства у Вінницькій області відсутні.

Статтею 24 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» передбачений перелік підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Так, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) об'єкт нерухомого майна, розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав;

3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

5-2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку;

5-4) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення;

5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

5-6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем;

6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що державний реєстратор під час розгляду заяв про державну реєстрацію і документів, що додаються до них, правомірно зробив висновки, що подані документи не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, що стало підставою прийняття законних рішень про відмову у державній реєстрації права власності.

Таким чином, у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог Державного підприємства В«Гайсинське лісове господарствоВ» .

Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.1, 2 ст. 71 КАС України).

Відповідно до статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Понесені позивачем витрати зі сплати судового збору відповідно до статті 94 КАС України у зв'язку із відмовою в задоволенні позову відшкодуванню із Державного бюджету України не підлягають.

Керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-

п о с т а н о в и в:

В задоволені адміністративного позову відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Головуючий: Дончик Віталій Володимирович

Судді: Бошкова Юлія Миколаївна

ОСОБА_1

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47336913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1705/15-а

Постанова від 22.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні