Постанова
від 22.07.2015 по справі 813/3091/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2015 року № 813/3091/15

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Сидор Н.Т.,

за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

відповідач не прибула,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Жидачівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів,

в с т а н о в и в:

Жидачівський районний центр зайнятості звернувся в суд з позовом до ОСОБА_2 про стягнення з неї коштів в розмірі 8145,61 гривень виплачених їй як допомога по безробіттю.

В обгрунтування вимог позивач зазначив, що відповідачем було приховано факт отримання пенсії за віком, а тому суми, які їй були виплачені як безробітній, підлягають поверненню.

Представник позивача в судовому засіданні надав аналогічні пояснення, просить позов задоволити.

Відповідач в судове засідання не прибула, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявним у справі повідомленням про вручення поштового відправлення, причини неявки суду не повідомила.

Заслухавши представника позивача, розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд даючи правову оцінку спірним правовідносинам виходив з наступного.

Згідно п. 5 ч. 2 ст.12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року №1533-III, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон №1533-III), виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом за погодженням з правлінням фонду.

Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним здійснюється на підставі Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року №60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за №232/16248.

Відповідач 01.09.2014 року звернулася до Жидачівського районного центру зайнятості про надання статусу безробітного, що підтверджується наявною в матеріалах справи заявою.

Матеріалами справи стверджується, що відповідачу надано статус безробітного з 01.09.2014 року та призначено виплату допомоги по безробіттю, котра зідйснювалась з 08.09.2014 року по 30.04.2015 року.

Як вбачається з акта №49 від 30.04.2015 року про розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», розслідуванням встановлено, що ОСОБА_2 під час реєстрації як безробітної не повідомила про факт перебування на обліку в управлінні пенсійного фонду як одержувач пенсії за віком.

З довідки УПФ України в Жидачівському районі Львівської області від 24.04.2015 року №2609/10-18 судом встановлено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в управлінні пенсійного фонду як одержувач пенсії за віком багатодітним матерям і матерям/батькам інвалідам з дитинства з 01.10.2008 року.

Відповідно до ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення» 05.07.2012 року №5067-VI (далі - Закон №5067-VI), статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Таким чином, на думку суду, відповідач не може вважатись безробітним, так як під час перебування на обліку в центрі зайнятості отримував пенсію за віком, оскільки вважається пенсіонером з 01.10.2008 року та відповідно не належить до категорії працездатного населення.

Згідно з ч. 3 ст. 44 Закону №5067-VI, відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Відповідно до вимог п. 2, 3 ст. 36 Закону №1533-III застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Зокрема, такі дані стосувались ненадання інформації відповідачем щодо перебування на обліку в управлінні пенсійного фонду, як одержувач пенсії за віком багатодітним матерям і матерям/батькам інвалідам з дитинства з 01.10.2008 року.

У відповідності до п.6 Порядку №60/62 - у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з наказу Жидачівського районного центру зайнятості від 05.05.2015 року за №46, останнім прийнято рішення щодо повернення виплачених з 08.09.2014 року по 30.04.2015 року коштів ОСОБА_2 у розмірі 8145,61 грн у зв'язку із встановленням факту подання недостовірних даних, на підставі яких було неправомірно надано статус безробітного та призначено виплату допомоги з безробіття.

06.05.2015 року позивачем була надіслана відповідачу претензія про необхідність відшкодування коштів, однак доказів вжиття заходів щодо погашення заборгованості відповідачем суду не представлено, не надано доказів на спростування вимог.

З урахуванням наведеного, оскільки статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії, в той час як відповідач в період набуття статусу безробітного була пенсіонером та отримувала відповідно пенсію/дохід, про що не повідомила позивача при постановці її на облік як безробітного, що стало наслідком безпідставного надання статусу та виплати допомоги по безробіттю, то суд вважає позовні вимоги Жидачівського районного центру зайнятості обґрунтованими матеріалами справи та таким, що підлягають до задоволення.

З урахуванням положень ст. 94 КАС України судові витрати у формі судового збору у даній справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2 (81700, АДРЕСА_1) на користь Жидачівського районного центру зайнятості (81700, Львівська область, м. Жидачів, вул. Шашкевича, 28, код ЄДРПОУ 22352857) кошти в розмірі 8145,61 грн. (вісім тисяч сто сорок п’ять грн. 61 коп.)

Судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 23.07.2015 року.

Суддя Сидор Н.Т.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47339627
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3091/15

Постанова від 22.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні