Постанова
від 20.07.2015 по справі 823/1463/15
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2015 року справа № 823/1463/15

м. Черкаси

10 год. 32 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мишенка В.В.,

при секретарі Гордієнку Ю.П.

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1 (за посадою);

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю В«ЛАІ-ТрансВ» до державної податкової інспекції у м. Черкасах ГУ ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВ В«ЛАІ-ТрансВ» (далі-позивач) до державної податкової інспекції у м. Черкасах ГУ ДФС у Черкаській області (далі-відповідач), в якій позивач просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.01.2015.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що спірне податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі акта позапланової невиїзної перевірки від 24.12.2014 № 39/23-01-22-04/38368558, яким встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 71300 грн. Представник позивача зазначає, що висновки акту перевірки не відповідають нормам чинного законодавства, базуються на припущеннях і не підтверджуються доказами та даними господарської діяльності ТОВ В«Лаі-ТрансВ» , з огляду на те, що згідно вимог Податкового кодексу України нарахування податкового кредиту здійснюється на підставі податкової накладної, яка сама по собі є єдиною і достатньою підставою для нарахування податкового кредиту за умови її відповідності вимогам законодавства та виписки особою, що має на це право. Факт надання послуг транспортного експедирування контрагентом позивача в повній мірі підтверджується належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського обліку: податковими накладними, актами надання послуг, рахунками на оплату, платіжними дорученнями тощо.

Представник відповідача заперечує проти заявленого адміністративного позову, мотивуючи це тим, що під час перевірки відповідачем використано акт від 19.04.2014 № 472/23-01-04/35158627 ПП «Черкасибудресурси», згідно з яким останнє не могло фактично здійснювати господарські операції з урахуванням відсутності необхідних ресурсів. У зв'язку з вищевикладеним, перевіркою позивача не підтверджено придбання послуг транспортного експедирування ТОВ «Лаі-Транс» у ПП «Черкасибудресурси».

Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Лаі-Транс» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 17.08.2012, ідентифікаційний код 38368558 (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб-підприємців від 17.08.2012); взято на податковий облік в органах державної податкової служби 31.08.2012 за №47667; свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №200076301 від 01.11.2012, індивідуальний податковий номер 383685523017.

Посадовою особою державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю В«Лаі-ТрансВ» з питань господарських взаємовідносин з ПП «Черкасибудресурси», за період з 01.09.2014 по 30.09.2014.

Під час перевірки відповідачем використано акт ДПІ у м. Черкасах від 19.11.2014 № 472/23-01-22-04/35158627 В«Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Черкасибудресурси» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2014 по 30.09.2014», згідно з яким остеннє не могло фактично здійснювати господарські операції з урахуванням відсутності необхідних ресурсів.

За результатами перевірки позивача ДПІ у м. Черкасах складено акт від 24.12.2014 № 39/23-01-22-04/38368558.

В акті перевірки встановлено порушення ТОВ В«Лаі-ТрансВ» - п. 198.1, п. 198.2., п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість за вересень 2014 року на загальну суму 71300 грн.

На підставі акта перевірки, державною податковою інспекцією у м. Черкасах винесено податкове повідомлення-рішення від 12.01.2015 №0000032301, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 106950 грн., в тому числі за основним платежем 71300 грн., за штрафними санкціями 35650 грн.

Вирішуючи даний спір, з огляду на аргументацію позивача, суд враховує, що згідно п. 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Водночас статтею 1 Закону України В«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в УкраїніВ» № 996-XIV від 16.07.1999р. визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі статтею 1 Закону України В«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в УкраїніВ» № 996-XIV від 16.07.1999 р. господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Так, згідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Таким чином, наявність податкової накладної є обов'язковою, але не вичерпною умовою формування податкового кредиту, оскільки відповідні наслідки у податковому обліку платника податків створюють вчинювані платником податку господарські операції. Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Отже, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Судом встановлено, що 01.11.2013 між ПП «Черкасибудресурси» (Експедитор) та ТОВ «Лаі-Транс» (Експедитор 1) укладено договір № 58 транспортного експедирування (далі - Договір), відповідно до якого Експедитор 1 доручає, а Експедитор зобов'язується організувати у відповідності з умовами цього договору роботу по перевезенню вантажу, а Експедитор 1 зобов'язається оплатити роботу.

Під час судового розгляду справи встановлено, що за Договором ПП «Черкасибудресурси» (Експедитор) здійснювало пошук транспортних засобів для позивача для виконання останнім послуг з перевезення вантажів.

Згідно п. 4.1. Договору різниця між сумою, що надійшла від Еспедитора 1 на розрахунковий рахунок Виконавця за організацію і виконання доручень, і сумою, перерахованою Експедитором на розрахунковий рахунок Перевізника, є експедиторською винагородою Експедитора.

На підтвердження виконання Договору транспортного експедирування ПП «Черкасибудресурси» у вересні 2014 року позивачем до суду надані:

- податкова накладна від 01.09.2014 № 1 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 24800,00 грн.; акт надання послуг № 1 від 01.09.2014 на суму 24800,00 грн.; рахунок на оплату № 1 від 01.09.2014 на загальну суму 24800,00 грн.;

- податкова накладна від 02.09.2014 № 4 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 18000,00 грн.; акт надання послуг № 4 від 02.09.2014 на суму 18000,00 грн.; рахунок на оплату № 4 від 02.09.2014 на загальну суму 18000,00 грн.;

- податкова накладна від 03.09.2014 № 6 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 3000,00 грн.; акт надання послуг № 6 від 03.09.2014 на суму 3000,00 грн.; рахунок на оплату № 6 від 03.09.2014 на загальну суму 3000,00 грн.;

- податкова накладна від 04.09.2014 № 9 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 16900,00 грн.; акт надання послуг № 9 від 04.09.2014 на суму 16900,00 грн.; рахунок на оплату № 9 від 04.09.2014 на загальну суму 16900,00 грн.;

- податкова накладна від 05.09.2014 № 12 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 9900,00 грн.; акт надання послуг № 12 від 05.09.2014 на суму 9900,00 грн.; рахунок на оплату № 12 від 05.09.2014 на загальну суму 9900,00 грн.;

- податкова накладна від 08.09.2014 № 18 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 39700,00 грн.; акт надання послуг № 18 від 08.09.2014 на суму 39700,00 грн.; рахунок на оплату № 18 від 08.09.2014 на загальну суму 39700,00 грн.;

- податкова накладна від 09.09.2014 № 31 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 7800,00 грн.; акт надання послуг № 31 від 09.09.2014 на суму 7800,00 грн.; рахунок на оплату № 31 від 09.09.2014 на загальну суму 7800,00 грн.;

- податкова накладна від 10.09.2014 № 38 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 15400,00 грн.; акт надання послуг № 38 від 10.09.2014 на суму 15400,00 грн.; рахунок на оплату № 38 від 10.09.2014 на загальну суму 15400,00 грн.;

- податкова накладна від 11.09.2014 № 39 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 37900,00 грн.; акт надання послуг № 39 від 11.09.2014 на суму 37900,00 грн.; рахунок на оплату № 39 від 11.09.2014 на загальну суму 37900,00 грн.;

- податкова накладна від 12.09.2014 № 46 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 6800,00 грн.; акт надання послуг № 46 від 12.09.2014 на суму 6800,00 грн.; рахунок на оплату № 46 від 12.09.2014 на загальну суму 6800,00 грн.;

- податкова накладна від 15.09.2014 № 49 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 14000,00 грн.; акт надання послуг № 49 від 15.09.2014 на суму 14000,00 грн.; рахунок на оплату № 49 від 15.09.2014 на загальну суму 14000,00 грн.;

- податкова накладна від 16.09.2014 № 55 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 5300,00 грн.; акт надання послуг № 55 від 16.09.2014 на суму 5300,00 грн.; рахунок на оплату № 55 від 16.09.2014 на загальну суму 5300,00 грн.;

- податкова накладна від 17.09.2014 № 58 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 13100,00 грн.; акт надання послуг № 58 від 17.09.2014 на суму 13100,00 грн.; рахунок на оплату № 58 від 17.09.2014 на загальну суму 13100,00 грн.;

- податкова накладна від 18.09.2014 № 60 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 16500,00 грн.; акт надання послуг № 60 від 18.09.2014 на суму 16500,00 грн.; рахунок на оплату № 60 від 18.09.2014 на загальну суму 16500,00 грн.;

- податкова накладна від 19.09.2014 № 66 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 34100,00 грн.; акт надання послуг № 66 від 19.09.2014 на суму 34100,00 грн.; рахунок на оплату № 66 від 19.09.2014 на загальну суму 34100,00 грн.;

- податкова накладна від 23.09.2014 № 75 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 26900,00 грн.; акт надання послуг № 75 від 23.09.2014 на суму 26900,00 грн.; рахунок на оплату № 75 від 23.09.2014 на загальну суму 26900,00 грн.;

- податкова накладна від 24.09.2014 № 78 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 17400,00 грн.; акт надання послуг № 78 від 24.09.2014 на суму 17400,00 грн.; рахунок на оплату № 78 від 24.09.2014 на загальну суму 17400,00 грн.;

- податкова накладна від 25.09.2014 № 81 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 36200,00 грн.; акт надання послуг № 81 від 25.09.2014 на суму 36200,00 грн.; рахунок на оплату № 81 від 25.09.2014 на загальну суму 36200,00 грн.;

- податкова накладна від 26.09.2014 № 93 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 32700,00 грн.; акт надання послуг № 93 від 26.09.2014 на суму 32700,00 грн.; рахунок на оплату № 93 від 26.09.2014 на загальну суму 32700,00 грн.;

- податкова накладна від 29.09.2014 № 94 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 24300,00 грн.; акт надання послуг № 94 від 29.09.2014 на суму 24300,00 грн.; рахунок на оплату № 94 від 29.09.2014 на загальну суму 24300,00 грн.;

- податкова накладна від 30.09.2014 № 100 на послуги транспортного експедирування на загальну суму 24400,00 грн.; акт надання послуг № 100 від 30.09.2014 на суму 24400,00 грн.; рахунок на оплату № 100 від 30.09.2014 на загальну суму 24400,00 грн.;

- платіжні доручення: №336 від 01.09.2014 на суму 35000 грн.; №338 від 02.09.2014 на суму 10000 грн.; №343 від 03.09.2014 на суму 10000 грн.; №346 від 04.09.2014 на суму 26000 грн.; №350 від 05.09.2014 на суму 38000 грн.; №352 від 08.09.2014 на суму 10000 грн.; №358 від 09.09.2014 на суму 15000 грн.; №361 від 10.09.2014 на суму 23000 грн.; №365 від 11.09.2014 на суму 22000 грн.; №366 від 12.09.2014 на суму 10000 грн.; №367 від 15.09.2014 на суму 10000 грн.; №368 від 16.09.2014 на суму 10000 грн.; №372 від 17.09.2014 на суму 10000 грн.; №375 від 18.09.2014 на суму 20000 грн.; №378 від 19.09.2014 на суму 20000 грн.; №381 від 22.09.2014 на суму 15000 грн.; №388 від 23.09.2014 на суму 20000 грн.; №396 від 24.09.2014 на суму 20000 грн.; №397 від 25.09.2014 на суму 32000 грн.; №401 від 26.09.2014 на суму 33000 грн.; №403 від 29.09.2014 на суму 10000 грн.; №404 від 29.09.2014 на суму 5000 грн.; №407 від 30.09.2014 на суму 20000 грн.;

- звітну податкову декларацію з ПДВ за вересень 2014 року від 17.10.2014. насуму податкового кредиту 87628 грн. (всього) та розрахунок сум ПДВ;

- реєстр виданих та отриманих податкових накладних;

- реєстр виконаних заявок від 01.09.2014 згідно договору № 58 від 01.11.2013, де визначені: дати завантаження/розвантаження, найменування та маса вантажу, транспортний засіб (умови до стану та кількість).

В якості доказів використання послуг транспортного експедирування, отриманих від ПП «Черкасибудресурси», у власній господарській діяльності позивач надав до суду:

- товарно-транспортні накладні, за якими ТОВ «Лаі-Транс» є автопідприємством (т. 1 а.с. 149-197);

- рахунки на оплату, акти надання послуг, договора-заявки, податкові накладні щодо здійснення власної господарської діяльності при наданні послуг транспортного експедирування.

Позивачем виконано вимоги статті 9 Закону України В«Про бухгалтерський облік та фінансову звітністьВ» щодо документального оформлення фактів здійснення господарських операцій та дотримано вимоги статті 198 Податкового кодексу України, і в підтвердження правомірності формування податкового кредиту за податковими накладними, виданими товариством з обмеженою відповідальністю В«Інтер-арколВ» , надано всі передбачені діючим законодавством України документи, в тому числі податкові накладні, складені у відповідності до п. 201.1 статті 201 Податкового кодексу України особами, які зареєстровані як платники податку у порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до акту перевірки ДПІ у м. Черкасах від 24.12.2014 № 39/23-01-22-04/38368558 основним видом діяльності ТОВ В«Лаі-ТрансВ» є вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41).

Таким чином, в судовому засіданні встановлено наявність зв'язку між фактом надання послуг транспортного експедирування та господарською діяльністю платника податків. Відповідач не надав доказів, що підтверджували б відсутність ділової мети в діях платника податків під час здійснення господарських операцій.

Враховуючи те, що судом встановлено та підтверджено матеріалами справи рух активів у процесі здійснення господарських операцій, наявність у позивача та його контрагента податкової правосуб'єктності учасників господарської операції, встановлено зв'язок між укладеними договорами та господарською діяльністю платника податку, витрати підтверджені первинними документами, суд вважає встановленим факт здійснення господарської операції, а відтак доходить висновку про відсутність підстав у контролюючого органу для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Водночас суд не приймає до уваги посилання відповідача на акт перевірки ПП «Черкасибудресурси» від 19.04.2014 № 472/23-01-04/35158627, оскільки останній не є беззаперечним доказом нереальності господарської операції, та не є джерелом доказової інформації оскільки містить суб'єктивні домисли посадових осіб контролюючого органу.

Кодексом адміністративного судочинства України (частина третя статті 2) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Встановленими у судовому засіданні обставинами підтверджується, що податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах є незаконними та необґрунтованими, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.11,14,70,71,89,94,159 - 163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області № НОМЕР_1 від 12.01.2015.

Стягнути з державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю В«ЛАІ-ТрансВ» (ідентифікаційний код -38368558) 213 (двісті тринадцять) грн. 90 коп. судового збору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку ст. 185-187 КАС України.

Суддя В.В. Мишенко

Повний текст постанови виготовлено 22.07.2015

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47346083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1463/15

Постанова від 20.07.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні