Постанова
від 02.06.2015 по справі 826/7847/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 червня 2015 року                     № 826/7847/15

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва – Шулежко В.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Акцепт-УСК» про стягнення штрафних санкцій,

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся перший заступник прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – позивач) до приватного акціонерного товариства «Акцепт-УСК» (далі – відповідач, ПАТ «Акцепт-УСК») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 170 000 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства про цінні папери та фондовий ринок, в результаті чого накладено штрафні санкції, проте ним штраф у встановлений законодавством строк не сплачено, у зв'язку з чим просив стягнути заборгованість по фінансовій санкції в примусовому порядку.

Також, прокурором зазначено, що несплата відповідачем суми штрафу призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, чим порушуються економічні інтереси Держави.

Відповідач у встановлений судом строк письмових заперечень проти позову чи пояснень, доказів щодо заявлених позовних вимог на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові не надав, як і не надав заяви про визнання позову.

Суд на підставі ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу без проведення судового засідання на підставі поданих сторонами доказів та матеріалів.

Розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Позивачем у відношенні до ПАТ «Акцепт-УСК» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 23.10.2014 р. №1573-ЦД-1-Е, відповідно до якого встановлено ознаки порушення вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №512-ЦД-1-Е від 13.08.2014 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Розпорядження №512-ЦД-1-Е від 13.08.2014 р. винесено у зв'язку з неподанням інформації відповідно до запиту, а саме:

Інформацію про зміну місцезнаходження ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» у період часу з 01.01.2012 року по 11,03.2013 року;

Аудиторський висновок, що підтверджує повноту фінансової звітності ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» з додатками;

Документи щодо присвоєння акціям ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» міжнародного ідентифікаційного номера цінних паперів;

Положення про загальні збори, наглядову раду, виконавчий орган та ревізійну комісію (ревізора) ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» зі змінами та доповненнями, що були чинні у період часу з 01.01.2012 року по 11.03.2013 року;

Протоколи загальних зборів акціонерів ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» з додатками, які відбувались у період часу з 01.01.2012 року по 11.03.2013 року;

Інформацію про проведені загальні збори акціонерів ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» у період часу з 01.01.2010 року по 11.03.2013 року;

У разі не проведення загальних зборів акціонерів ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК», призначених у період часу з 01.01.2012 року по 11.03.2013 року, надати пояснення щодо причин не проведення цих зборів та документи, що підтверджують викладене в поясненнях;

Перелік афілійованих осіб Товариства із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій;

Документів, що підтверджують подання ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» до Комісії (розміщення в загальнодоступній базі даних Комісії) особливої та регулярної інформації, яка виникала за період часу з 01.01.2012 року по 11.03.2013 року (супровідні листи з відміткою Комісії про отримання та/або документи, що підтверджують подання таких даних (особливу інформацію зі змінами, що відбулись);

Витяг з офіційного друкованого видання (з зазначенням назви, дати та номеру випуску видання) щодо розкриття ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» особливої інформації за період часу з 01.01.2012 року по 11.03.2013 року;

Довідки:

про філії, представництва, дочірні підприємства, відокремлені підрозділи та підпорядковані підрозділи ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК»;

про санкції, порушені справи, винесені Комісією розпорядження у відношенні ПрАТ «АКЦЕПТ-УСК» за період часу з 01.01.2010 року по 11.03.2013 року.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ «Акцепт-УСК», за порушення вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2014 р. №1615-ЦД-1-Е, відповідно якої до товариства застосовано штраф у розмірі 170 000 грн.

Відповідно до копії супровідного листа, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів надіслана відповідачу засобами поштового зв'язку 10.11.2014 р. вих. №03/02/5081/ПН.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з положеннями п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не виконав розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів №512-ЦД-1-Е від 13.08.2014 р., за що п. 8 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб.

З наявних доказів вбачається, що до розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідач письмових пояснень, клопотань чи заперечень до територіального органу Комісії надано не було.

Доказів виконання або оскарження в судовому порядку вказаного вище розпорядження відповідачем суду не надано.

Згідно з п. 8 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 11 зазначеного Закону передбачено, зокрема, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На час вирішення справи доказів оскарження постанови відповідачем не надано, зазначена сума штрафу останнім не сплачена.

Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 121 Конституції України, представництво інтересів громадян і держави у судах покладається саме на органи прокуратури.

Згідно ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Частиною 3 зазначеної статті передбачено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

При цьому, згідно з ч.1 ст.24 Закону України «Про прокуратуру», право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору України, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Однією із форм представництва є звернення до адміністративного суду з адміністративними позовами на захист інтересів держави, що передбачено ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Виходячи з вищенаведених приписів законодавства, поданих документів і матеріалів, з'ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, беручи до уваги те, що відповідачем не доведено протиправність застосування до нього штрафної санкції, постанова про накладення штрафу не скасована в судовому порядку, у встановлений судом строк своїм правом на подання письмових заперечень проти позову не скористався, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь сторони, звільненої від сплати судового збору, а також за відсутності витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 183-2, 254 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов першого заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

Стягнути із приватного акціонерного товариства «Акцепт-УСК» (код ЄДРПОУ 30783658) до Державного бюджету України штраф в розмірі 170 000 (сто сімдесят тисяч) грн. 00 коп. на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя                                                                                 В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.06.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47346503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7847/15

Постанова від 02.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні