Постанова
від 20.07.2015 по справі п/811/1465/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2015 року Справа № П/811/1465/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши адміністративну справу

за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до відповідача: Фермерського господарства «МІМ АГРО»

про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

за участю:

секретаря судового засідання - Черної О.Ю.,

представників:

позивача - не з'явився,

відповідача - не з'явився,

Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось з позовом до Фермерського господарства «МІМ АГРО» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 8787,40 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач використовує найману працю, однак ним не дотримано нормативу кількості робочих місць для працюючих інвалідів, а тому відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарську санкцію та пеню за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році.

В судове засідання представник позивача не з'явився, до суду надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження без його участі. В поданій заяві зазначив, що позовні вимоги підтримує повністю (а.с.43).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.42).

У відповідності до ч.1 ст.41 КАСУ фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно ст. 18 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70 В«Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» , звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Судом встановлено, що Фермерським господарством «МІМ АГРО» 23.02.2015 року подано до Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік (а.с.5), відповідно до змісту якого середньооблікова чисельність працюючих на підприємстві відповідача у 2014 році складала 10 осіб, фонд оплати праці за 2014 рік становив 172,30 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника у 2014 році складала 17281,00 грн. Таким чином, норматив створення робочих місць для інвалідів складає 1 робоче місце (10 х 0,04) (а.с.6).

Відповідно до п.4 ч.3 ст.50 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» від 05.07.2012 р. №5067-VІ (далі - Закон №5067-VІ), роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Згідно з Наказу Міністерства соціальної політики України «Про затвердження форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» та Порядку її подання» №316 від 31.05.2013 р., відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Ухвалою суду про відкриття провадження у справі від відповідача витребовувались докази застосування заходів працевлаштування інвалідів (докази подання звітів, тощо). Однак, відповідачем доказів подання в період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року звітів форми №3-ПН до Олександрівського районного центру зайнятості ФГ «МІМ АГРО» не надано.

У відповідності до п.2.1 Порядку подання форми звітності N 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 року №316, форма подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.1 Закону №5067-VІ визначено, що вакансія - вільна посада (робоче місце), на яку може бути працевлаштована особа.

Суд вважає, що неподаючи звіти про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року, ФГ «МІМ АГРО» не здійснило інформування державної служби зайнятості, в напрямку організації працевлаштування інвалідів, чим порушило ст. 18 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ.

Згідно до ч. 2 ст. 20 вказаного Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідачем на день розгляду справи адміністративно-господарські санкції не сплачено.

У відповідності до ст. 20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ позивачем вірно визначено, що норматив робочих місць для інвалідів складає одне робоче місце. Також ним вірно визначено пеню: 20 днів прострочення за період з 16.04.2015 р. по 05.05.2015 р. в розмірі 172,40 грн.

На підставі викладеного, суд вважає, що позовні вимоги Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення з Фермерського господарства «МІМ АГРО» адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 8787,40 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Фермерського господарства «МІМ АГРО», код ЄДРПОУ 35046819 (27315, с.Вищі Верещаки, Олександрівський р-н, Кіровоградської обл., вул. Молодіжна, буд.14) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 8615,00 грн. (вісім тисяч шістсот п'ятнадцять грн. 00 коп.) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 172,40 грн. (сто сімдесят дві грн. 40 коп.).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47368640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1465/15

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Постанова від 20.07.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 08.05.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні