ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2015 р. 12 год. 00 хв.м. ХерсонСправа № 821/2033/15-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Каховці та Каховському районі Херсонської області до приватного підприємства "Науково-дослідна селекційна станція "НАСКО" про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,
встановив:
Управління Пенсійного фонду України в м. Каховці та Каховському районі Херсонської області (далі - УПФУ в м. Каховці та Каховському районі, позивач) звернулось до суду з позовом до приватного підприємства "Науково-дослідна селекційна станція "НАСКО" (далі - ПП "НДСС "НАСКО", підприємство, відповідач), в якому просить стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 1 по 25 червня 2015 року у сумі 866,00 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач посилається на те, що згідно з чинним законодавством витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, підлягають відшкодуванню підприємствами. До 1 січня 2015 року відповідач був звільнений від відшкодування таких витрат, оскільки мав пільги як платник фіксованого сільськогосподарського податку. Проте, в грудні 2014 року до Податкового кодексу України були внесені зміни Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", у п. 281.3 слова "фіксованого сільськогосподарського податку" замінено словами "єдиного податку четвертої групи". Тому у підприємств, які були платниками фіксованого сільськогосподарського податку, з 1 січня 2015 року виникає обов'язок з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Розглядати справу позивач просив без участі свого представника.
Відповідач в судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи та заперечення на позов суду не надав, копію ухвали про відкриття провадження у справі, закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду з інформацією про дату, час та місце розгляду справи отримав, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
За таких обставин суд вважає за можливе розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позов належить задовольнити з наступних підстав.
Основними нормативно-правовими актами, які здійснюють регулювання відносин, пов'язаних з пенсійним забезпеченням, призначенням, перерахунком та виплатою пенсій, справлянням та використанням збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, відшкодуванням витрат Пенсійному фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, є Закон України від 05.11.1991 № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" (далі - Закон № 1788-XII), Закон України від 26.06.1997 № 400/97-ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 400/97-ВР), Закон України від 09.07.2003 № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058-IV) та Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1.
Згідно з пунктом 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Згідно з абзацом 4 пункту 1 статті 2 Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", а ставка збору відповідно до абзацу 3 пункту 1 ст. 4 Закону № 400/97-ВР складає 100 відсотків від об'єкта оподаткування.
Відповідно до абзацу п'ятого підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України від "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (Закон № 1058-IV) виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в" - "е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.
Суд звертає увагу, що платники фіксованого сільськогосподарського податку були звільнені від обов'язку відшкодовувати витрати на виплату і доставку пільгових пенсій, а їх виплата здійснювалась за рахунок коштів Державного бюджету України згідно із Законом України від 31.05.2005 № 2613-IV "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення працівників сільськогосподарських підприємств - платників фіксованого сільськогосподарського податку" (далі - Закон № 2613-IV), який набрав чинності з 1 січня 2006 року.
Законом № 2613-IV були внесені зміни до Законів України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" та "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", а саме:
абзац четвертий пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" після слів "визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону" доповнено словами "крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку";
абзац п'ятий підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" після слів "затвердженим Кабінетом Міністрів України" доповнено словами "та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в" - "е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Тобто, фінансування пільгових пенсій за рахунок коштів Державного бюджету України стосувалося лише працівників сільськогосподарських підприємств - платників фіксованого сільськогосподарського податку, за рахунок чого вони і були звільнені від обов'язку відшкодовувати фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.
1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким з переліку загальнодержавних податків та зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок.
Як вбачається з матеріалів справи, до 1 січня 2015 року ПП "НДСС "НАСКО" було платником фіксованого сільськогосподарського податку, а отже з вказаної дати відпали підстави для подальшого його звільнення від відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється у порядку, визначеному Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 (далі - Інструкція).
Відповідно до п. 6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
За змістом пункту 20 постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 "Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній" спеціальний трудовий стаж для призначення пенсії за віком на пільгових умовах підтверджується записом у трудовій книжці, а за його відсутності - відповідною уточнюючою довідкою, виданою підприємством, установою, організацією або їх правонаступником.
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій (пп. 6.4 п. 6 Інструкції).
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (пп. 6.7 п. 6 Інструкції).
На приватному підприємстві "Науково-дослідна селекційна станція "НАСКО" працювала та вийшла на пенсію на пільгових умовах відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України від 05.11.1991 № 1788-ХІІ "Про пенсійне забезпечення" ОСОБА_1. На підтвердження спеціального трудового стажу, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах, позивачем суду надано витяг з трудової книжки.
Управлінням Пенсійного фонду України в м. Каховці та Каховському районі здійснено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", згідно з яким місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій ОСОБА_1 з 2015 року складає 866,00 грн.
За інформацією позивача підприємством не відшкодовано Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за червень 2015 року, сума заборгованості за цей період складає 866,00 грн. За приписами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Доказів сплати зазначених коштів відповідачем до суду не надано, доводи позивача про наявність підстав для їх стягнення відповідачем не спростовані.
Приймаючи до уваги викладені обставини, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 161-163 КАС України,
постановив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства "Науково-дослідна селекційна станція "НАСКО" (ідентифікаційний код 31711188) заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 1 по 25 червня 2015 року в сумі 866,00 грн. (вісімсот шістдесят шість гривень нуль копійок) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Каховці та Каховському районі Херсонської області (74800, м. Каховка, вул. Леніна, 36 по місту - № 256090312575 в філії - Херсонське обласне управління ВАТ "Ощадбанк" України, МФО 352457, код ПФУ 21294968 (список 1 - код платежу 7, список 2 код платежу - 8), по району - № 256061312575 в філії - Херсонське обласне управління ВАТ "Ощадбанк" України, МФО 352457, код ПФУ 21294968 (список 1 - код платежу 7, список 2 код платежу - 8).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 10.2.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2015 |
Оприлюднено | 30.07.2015 |
Номер документу | 47446921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні