ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 червня 2015 року № 826/8937/15
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва – Шулежко В.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю «Приват Фінанс» про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі – позивач, Нацкомфінпослуг) до товариства з обмеженою відповідальністю «Приват Фінанс» (далі – відповідач, ТОВ «Приват Фінанс») про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем у добровільному порядку не сплачено до Державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн., застосовані до нього постановою про застосування штрафу за правопорушення, вчинені за порушення законодавства про фінансові послуги.
Відповідач у встановлений судом строк письмових заперечень проти позову чи пояснень, доказів щодо заявлених позовних вимог на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові не надав, як і не надав заяви про визнання позову.
Відповідно до ч.4 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ТОВ «Приват Фінанс» відповідно до установчих документів та відповідно до інформації, що міститься у Державному реєстрі фінансових установ зареєстроване за адресою: 01033, м. Київ, вул. Володимирська, буд.71, літ А.
На підставі Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 р. № 2319, позивачем складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 01.12.2014 р. №201/16/03-ФК.
Згідно вказаного акту встановлено, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг України, а саме:
статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно - правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;
підпунктів «а» та «б» п. 2.2, п.п. «б» п. 2.4 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 №27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.04.2004 за №431/9030 (далі – Порядок № 27), щодо неподання звітних даних у строки встановлені Нацкомфінпослуг;
підпункту 13 розділу 3 Порядку № 27 щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, а саме, звітність за 2013 рік.
Суть допущених порушень полягає в тому, що відповідачем не надано звітних даних за 3, 4 та квартал 2013 року, за 1, 2 та 3 квартал 2014 року до Нацкомфінпослуг, що свідчить про порушення відповідачем вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг.
Також, відповідачем не надано аудиторський висновок аудиторської фірми аудитора, що підтверджує достовірність, повноту річної звітності фінансові компанії та відповідність показників нормативів, установлених для фінансові компаній чинним законодавством за 2013 рік.
Відповідачу направлено копію акту листом від 02.12.2014 р. вих. № 9478/16-8 та отримано його 04.12.2014 р.
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринках фінансових послуг, на підставі акта Нацкомфінпослуг прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення, вчинених на ринках фінансових послуг від 17.12.2014 № 201/16/03/01-ФК, якою до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн.
Постанова направлена відповідачу рекомендованим листом та отримано 23.12.2014 р.
Як вбачається зі змісту постанови, відповідача зобов'язано перерахувати суму штрафу у 30-денний строк з дати прийняття постанови.
Однак, у зв'язку з несплатою відповідачем суми штрафу у добровільному порядку, Нацкомфінпослуг звернулась до суду з відповідним позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» визначено загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг.
Положеннями ст. 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» визначено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно зі ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до підпунктів «а» та «б» пункту 2.4 Порядку № 27, фінансові компанії та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за:
а) квартал;
б) рік.
Згідно з підпунктами «б» пункту 2.4 Порядку № 27, Звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни: квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.
Відповідно до підпункту 13 розділу 3 Порядку № 27 передбачено, що до 01 червня року, наступного за звітним, фінансові компанії (у тому числі фінансові компанії - управителі та фінансові компанії - адміністратори) та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок аудиторської фірми або аудитора, що включені до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що підтверджує достовірність, повноту річної звітності фінансової компанії та відповідність показників нормативів, установлених для фінансових компаній чинним законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи, вищевказані документи, які підтверджували б виконання зазначеної вище постанови відповідачем не надано.
Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З матеріалів справи вбачаться, що на час вирішення справи зазначена сума штрафу у розмірі 17000,00 грн. відповідачем не сплачена.
Окрім того, доказів оскарження відповідачем вказаної постанови про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг суду не надано.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням викладеного, враховуючи те, що суму штрафу до Державного бюджету у розмірі 17000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду справи не надано, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується наявними у матеріалах справи документами та те, що відповідач у встановлений судом строк своїм правом на подання письмових заперечень проти позову не скористався, не спростував твердження позивача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 183-2, 254 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Приват Фінанс» (01033, м. Київ, вул. Володимирська, буд.71, літ А, код ЄДРПОУ 37404516) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106 штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2015 |
Оприлюднено | 30.07.2015 |
Номер документу | 47447045 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні