Постанова
від 21.07.2015 по справі 826/7613/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 липня 2015 року № 826/7613/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомДержавної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у місті Києві до третя особаГоловного територіального управління юстиції у місті Києві Ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю «Еквіт Охорона» Холодний Валерій Іванович провідмінення (скасування) запису,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління ДФС у місті Києві (далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до Головного територіального управління юстиції у місті Києві (далі по тексту - відповідач), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю «Еквіт Охорона» Холодний Валерій Іванович про відміну (скасування) запису Головного територіального управління юстиції у місті Києві №10711120009029191 від 29.10.2014р. про державну реєстрацію припинення ТОВ «Еквіт Охорона» (код 37819336) у результаті перетворення.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримані в повному обсязі.

Представник відповідача та третьої особи в судове засідання не звились, будь-яких письмових пояснень не надали. Про час та місце судового засідання повідомленні належним чином.

На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України дійшов переконання про можливість подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Еквіт Охорона» (код ЄДРПОУ 37819336) зареєстровано Головним територіальним управлінням юстиції у місті Києві 10.08.2011р. за №10741020000040338 та перебуває на податковому обліку в ДПІ у Подільському районі Головного управління ДФС у місті Києві з 12.08.2011р. за №46969.

06 серпня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис про прийняття рішення про припинення ТОВ «Еквіт Охорона», яке було прийнято 18.04.2013р. в результаті реорганізації (перетворення) підприємства.

29 жовтня 2014 року відповідачем внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис №10711120009029191 щодо державної реєстрації припинення ТОВ «Еквіт Охорона» у результаті перетворення.

Відповідно до документів, наданих позивачем, ТОВ «Еквіт Охорона» подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2013 рік.

Проте, станом на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом, відомостей про реєстрацію правонаступника ТОВ «Еквіт Охорона» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не внесено, що на думку ДПІ, свідчить про вчинення дій направлених на те, щоб уникнути податкової перевірки та встановлення в її результаті порушення норм податкового законодавства України.

Відповідно до п. 102.1 статті 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Відповідно до п.п. 78.1.7 статті 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності такої обставини: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Крім того, на думку позивача, тільки після проведення перевірки платника податку, можливе його припинення без державної реєстрації правонаступника такої юридичної особи.

З огляду на наведене, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Компетенція контролюючих органів (в тому числі органів податкової служби), повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю на момент звернення позивача до суду із даним позовом визначені у Податковому кодексі України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, який набрав чинності з 1 січня 2011 року.

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців, відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно частини першої статті 6 Закону №755-IV державний реєстратор проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; передає органам державної статистики (далі - органи статистики), доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує та веде реєстраційні справи (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону); оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі; повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи; проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Статтею 33 Закону №755-IV встановлено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (частина 2 статті 33 Закону №755-IV).

Частиною 17 статті 37 Закону №755-IV передбачено, що державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24-27 цього Закону. При перетворенні юридичної особи до неї не застосовуються обмеження, встановлені частиною другою статті 35 цього Закону. Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення .

Відповідно до статті 108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми.

У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Таким чином, внесенню запису державним реєстратором про припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, повинна передувати державна реєстрації новоутвореної юридичної особи.

Проте, судом встановлено, що станом на день прийняття рішення у даній справі, відомостей про реєстрацію правонаступника ТОВ «Еквіт Охорона» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не внесено.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що 29 жовтня 2014 року державним реєстратором Головного територіального управління юстиції у місті Києві неправомірно внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Еквіт Охорона» за № 10711120009029191.

Вказана правова позиція узгоджується практикою Київського апеляційного адміністративного суду, викладеною в ухвалі від 23.10.2014р. у справі №826/3481/14.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Керуючись вимогами статтями 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у місті Києві задовольнити повністю.

Скасувати запис Головного територіального управління юстиції у місті Києві №10711120009029191 від 29.10.2014р. про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Еквіт Охорона» (код 37819336) у результаті перетворення.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.07.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47447136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7613/15

Постанова від 21.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні