Ухвала
від 11.03.2011 по справі 1170/2а-564/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1170/2а-564/11

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- У Х В А Л А

про закінчення підготовчого провадження

і призначення справи до судового розгляду

11 березня 2011 року м. Кіровоград

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Дигас В.М., розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за позовом відкритого акціонерного товариства "Маловисківське хлібоприймальне підприємство" до Маловисківської міжрайонної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Відкрите акціонерне товариство "Маловисківське хлібоприймальне підприємство" звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Маловисківської міжрайонної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень №0000672310/0 від 25.10.10, №0000652310/0 від 25.10.10.

Ухвалою від 28.02.2011 відкрито провадження у справі, її призначено до розгляду у попередньому судовому засіданні на 11.03.11 на 15:00.

У попереднє судове засідання з'явилися представники сторін.

У попередньому судовому засіданні спір в порядку, передбаченому ч.3 ст.111 КАС України, не врегульовано, тому судом прийнято рішення про підготовку справи до судового розгляду та розглянуто подане позивачем клопотання про поновлення строку звернення до суду як такого, що пропущений з поважних причин.

Вказане клопотання представник позивача мотивував тим, що з позовом про скасування спірних податкових повідомлень-рішень позивач вперше звернувся до суду у строки, встановлені ч.5 ст. 99 КАС України. Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.11.10 за вказаним позовом було порушено провадження у справі №2а-3997/10. Однак ухвалою суду від 21.12.10 позовну заяву ВАТ "Маловисківське хлібоприймальне підприємство" було залишено без розгляду на підставі клопотання представника позивача. Стверджуючи, що ВАТ "Маловисківське хлібоприймальне підприємство" не було обізнане про вказані обставини та посилаючись на відсутність повноважень свого представника на відкликання позову, позивач вважає, що строк звернення до суду з даними позовними вимогами пропущено з поважних причин. Окрім того, представник позивача посилається на положення пп.56.18 ст.56, ст.102 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.11, якими передбачено строк для оскарження рішень контролюючого органу упродовж 1095 днів. З цих підстав, посилаючись на положення пп. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", пп.56.21 ст.56 Податкового кодексу України про конфлікт інтересів та необхідність прийняття рішення на користь платника податків, представник позивача просить поновити строк звернення до суду з позовним вимогами про скасування податкових повідомлень-рішень №0000672310/0 від 25.10.10, №0000652310/0 від 25.10.10.

У попередньому судовому засіданні представник позивача підтримав вказане клопотання. Представник відповідача заперечила проти цього клопотання, стверджуючи, що позивачем пропущено місячний термін звернення до суду, передбачений Кодексом адміністративного судочинства України.

Перевіряючи дотримання позивачем строку звернення до суду з даним адміністративним позовом, суд виходить з того, що його предметом є оскарження рішень контролюючого органу про нарахування податкового зобов’язання, що винесені на підставі Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чинного на момент виникнення спірних правовідносин.

Підпунктом 5.2.5 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21.12.00 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків вправі оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення з урахуванням строків давності. У свою чергу, строки давності були визначені статтею 15 зазначеного Закону і становили 1095 днів (правова позиція з цього питання визначена у листі Вищого адміністративного суду України від 01.12.09 №1624/13/13-09).

Між тим, пунктом 3.7 Прикінцевих положень Закону України від 07.07.10 "Про судоустрій і статус суддів" внесено зміни до статті 99 КАС України, які набули чинності з 30 липня 2010 року.

Так, відповідно до ч.1 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. (ч. 2 ст. 99 КАС України).

Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. (ч.3 ст. 99 КАС України)

Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то для звернення до адміністративного суду встановлюється місячний строк, який обчислюється з дня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень. (ч.4 ст. 99 КАС України)

Нова редакція статті 99 КАС України містить частину п’яту, яка передбачає спеціальний скорочений строк в один місяць для звернення особи до адміністративного суду з позовом щодо оскарження рішення суб’єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів.

Враховуючи, що рішеннями суб’єкта владних повноважень, на підставі яких можуть бути заявлені вимоги про стягнення грошових коштів, є, зокрема, податкові повідомлення-рішення, прийняті контролюючими органами на підставі Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", тому з моменту набрання чинності змін до КАС України, внесених Законом України від 07.07.10 "Про судоустрій і статус суддів", строки для звернення особи з позовом про визнання протиправним податкових повідомлень-рішень встановлені безпосередньо цим Кодексом (відповідна правова позиція викладена у листі Вищого адміністративного суду України від 27.09.10 №1343/11/13-10 (в редакції листа ВАСУ №1843/11/13-10 від 24.12.10).

Між тим, відповідно до відбитку календарного штемпеля позовна заява надійшла до суду 17.02.11, тобто з пропущенням місячного строку, встановленого ч.5 ст.99 КАС України.

Воднораз, пп. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 1 січня 2011 року, передбачено, що з урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. У разі коли платником податків до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, строк звернення до суду продовжується на строк, що фактично пройшов з дати звернення платника податків із скаргою до контролюючого органу до дати отримання (включно) таким платником податків остаточного рішення контролюючого органу, прийнятого за результатами розгляду скарги.

Із змісту зазначеної законодавчої норми, з урахуванням вимог статті 102 Податкового кодексу України, випливає, що платник податків може звертатися до суду з вимогою щодо протиправності податкового повідомлення-рішення протягом 1095 днів з моменту отримання такого рішення.

Як зазначено у листі Вищого адміністративного суду України від 10.02.11 №203/11/13-11, судам слід мати на увазі, що застосування строків звернення до адміністративного суду, визначених Податковим кодексом України, можливе лише щодо тих правовідносин, що виникли після набрання чинності Податковим кодексом України. Відповідно нові строки оскарження до суду податкових повідомлень-рішень поширюються на ті податкові повідомлення-рішення, що отримані платником податку починаючи з 1 січня 2011 року.

Відповідно до ч.2 ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Кодекс адміністративного судочинства України передбачає можливість встановлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків.

Суд вважає, що наведене позивачем обґрунтування поважності причин пропущення строку звернення до суду з позовом про скасування податкових повідомлень-рішень №0000672310/0 від 25.10.10, №0000652310/0 від 25.10.10, зокрема, щодо пріоритетності спеціальних строків оскарження податкових повідомлень - рішень, передбачених пп. 5.2.5 пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", пп. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України, порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним ч.2 ст. 99 КАС України, а також скороченими строками, визначеними, зокрема, частинами 4 та 5 ст. 99 КАС України, дають підстави для поновлення цього строку при зверненні позивача з даним позовом, який надійшов до суду 17.02.11.

Відповідно до ст.100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Визнавши наведені у клопотанні позивача причини пропущення строку звернення до суду з даними позовними вимогами поважними, суд дійшов висновку про наявність підстав для його поновлення.

У ході підготовки справи до судового розгляду проведено наступні дії: уточнено позовні вимоги позивача та заперечення відповідача; з’ясовано питання про склад осіб, які братимуть участь у справі.

З урахуванням наведеного, керуючись ст.ст. 100, 111, 121, 160, 165 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Закінчити підготовче провадження у справі за позовом відкритого акціонерного товариства "Маловисківське хлібоприймальне підприємство" до Маловисківської міжрайонної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень.

2. Поновити відкритому акціонерному товариству "Маловисківське хлібоприймальне підприємство" строк звернення до суду з позовом до Маловисківської міжрайонної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень.

3. Призначити справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 01 квітня 2011 року о 11:00 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м.Кіровоград, вул. Карла Маркса, 40, 6 поверх, зал судових засідань №5 .

4. Справа розглядатиметься і вирішуватиметься суддею Черниш О.А. одноособово.

5. У судове засідання викликати сторони по справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.03.2011
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47463004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-564/11

Постанова від 07.03.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 11.03.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 28.02.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні