ПОСТАНОВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
09
липня 2009 року справа №
2а-1054/08
Колегія
суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду, у складі:
головуючого судді: Нагорної Л.М.,
суддів: Дадим Ю.М., Суховарова А.В.
при
секретарі судового засідання:
Резнікові Ю.М.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Управління праці та
соціального захисту населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської
області
на постанову Павлоградського
міськрайонного суду Дніпропетровської області 11 серпня 2008 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту
населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської області про визнання
неправомірними дій, перерахунок та стягнення заборгованості та розміру допомоги
по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, -
в с т а н о в и л а
:
У червні 2008 рокуОСОБА_1. звернулася
до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Управління праці та
соціального захисту населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської
області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.12), просила суд
визнати дії відповідача по нарахуванню і виплаті їй сум державної допомоги
сім'ям з дітьми. Стягнути з відповідача на її користь заборгованість з виплат
допомоги за 2007 рік в сумі 2589,53грн.,
та судові витрати по справі. Посилалася на те, що відповідач при наданні їй
вказаних видів допомоги, керувався нормативно-правовими актами, які рішенням
Конституційного суду України від 09 липня 2007 року визнанні -
неконституційними. Своїми діями відповідач грубо порушив її право на належний
соціальний захист, передбачений Конституцією України.
Відповідач проти позову заперечував.
Однак у наданих до суду запереченнях зазначав, що у зв'язку з тим, що рішенням
Конституційного суду від 09.07.2007 року було визнано неконституційним
призупинення дії ст. 15 Закону України "Про допомогу сім'ям з дітьми"
на 2007 рік, то починаючи саме з цієї дати повинні стягуватись на користь
позивачки недоотримані суми держаної допомоги по догляду за дитиною до
досягнення нею трирічного віку (а.с.11)
Постановою Павлоградського
міськрайонного суду Дніпропетровської області від 11 серпня 2008 року позовні вимоги ОСОБА_1. були
задоволені. Визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту
населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської області щодо
нарахування, призначення та виплатиОСОБА_1за 2007 рік державної допомоги по
догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Стягнуто з Управління
праці та соціального захисту населення Павлоградської міської ради
Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1. недоотриману суму допомоги по
догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з травня по
грудень 2007 року в розмірі 2754,53 грн. та судові витрати у
розмірі 27.55 гривни .
Управління праці та соціального
захисту населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської області, не
погодившись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій
просило скасувати постанову суду в частині задоволених позовних вимог. В
обґрунтування своїх вимог, апелянт посилався на те, що здійснював виплати
вказаної допомоги у відповідності до Закону України «Про Державний бюджет
України на 2007 рік» та у межах передбаченого цим законом обсягу видатків.
Стаття Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», якою було
зупинено на 2007 рік дію ст. 15, була визнана неконституційною та втратила чинність
з дня прийняття Рішення Конституційного Суду України, а саме з 09 липня 2007
року, тому починаючи саме з цієї дати повинні стягуватись недоотримані суми
допомоги. Крім того, в апеляційній скарзі навіть приведений розрахунок
недоотриманої позивачкою допомоги за травень 2007 року ( а.с.22 )
Позивачка заперечень на апеляційну
скаргу до суду не надавала.
Перевіривши матеріали справи,
законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги
і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна
скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду першої інстанції -
скасуванню з прийняттям нової постанови, виходячи з наступного.
Судом встановлено та матеріалами
справи підтверджено, що позивачка має малолітню доньку - ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1
року народження (а.с.5), у зв'язку з чим знаходиться на обліку у відповідача та
отримує від нього виплати допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними
трирічного віку.
Відповідно до ст. 15 Закону України
"Про державну допомогу сім'ям з дітьми" допомога по догляду за
дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого
законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Однак, п.14 ст. 71 Закону України
"Про державний бюджет України на 2007 рік" було призупинено дію
статті 12, частини першої статті 15 та пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві
положення" Закону України "Про державну допомогу сім'ям з
дітьми".
Абзацом 3 частини 2 ст. 56 цього ж
Закону було встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею
трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками
прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним
сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців,
але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків
прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих
осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідач здійснював виплати
допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2007 рік
згідно до вищезазначеного порядку та розмірів (а.с.7).
Проте, рішенням Конституційного суду
України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 положення абзацу третього частини
другої статті 56, та п. 14 ст. 71 були визнані неконституційним та втратили
чинність.
У відповідності до статті 8 Кодексу
адміністративного судочинства України суд
при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права
та свободи визнаються найвищими
цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Частина 2 статті 19 Конституції
України визначає, що органи державної влади та
органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані
діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Приймаючи до уваги той факт, що ст.
71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" про
зупинення дії ст. 12, частини першої статті 15 та пункту 3 розділу VIII
"Прикінцеві положення" Закону України "Про державну допомогу
сім'ям з дітьми", втратила чинність з 09.07.2007 року, колегія суддів
приходить до висновку про неправомірність дій відповідача щодо несвоєчасного
перерахунку та виплати позивачці допомоги по догляду за дитиною до досягнення
нею трирічного віку у розмірі, передбаченому ст. 15 Закону України "Про
державну допомогу сім'ям з дітьми" саме з 09 липня 2007 року і по
31.12.2007 року. Що ж стосується дій відповідача по нарахуванню позивачці
допомоги за період з 17 травня по 09 липня 2007 року то дії відповідача за вказаний період слід вважати правомірними і в задоволенні
позову в цій частині відмовити.
З огляду на вказане, посилання
апелянта на те, що їх дії протягом усього 2007 року були правомірними,
оскільки позивачу були призначені та
виплачувались вказані допомоги у
розмірах, передбачених Законом, а саме :
ст..56 Закону України "Про державний бюджет України на 2007
рік" та п.3 Прикінцевих положень Закону України "Про державну
допомогу сім'ям з дітьми", колегією суддів визнаються безпідставними, так
як в судовому засідання достовірно встановлено, що після 09 липня 2007 року
відповідач не нараховував та не виплачував позивачці допомогу по догляду за
дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі, передбаченому ст. 15
Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", тобто, у
розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Крім того, суд першої інстанції
припустився помилки при визначенні періоду в 2007 році, за який відповідачу
необхідно було провести перерахунок та виплату допомоги по догляду за дитиною
до досягнення нею трирічного віку на
користь позивачки, виходячи з розмірів прожитого мінімуму, встановлено для
дітей віком до 6 років..
Оскільки рішенням Конституційного
суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 положення статей 29, 36, абзацу
третього частини другої статті 56, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12,
13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 103, 111
Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік", визнані
неконституційними, вони втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним судом
України цього Рішення.
Тому, відповідач зобов'язаний був
провести перерахунок та виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення
нею трирічного віку на користь позивачки
лише за період з 09 липня 2007 року по грудень 2007 року, включно.
Згідно ст. 62 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2007 рік", прожитковий мінімум для
дітей віком до 6 років встановлюється з 01 квітня 2007 року - у розмірі 463
грн., з 01 жовтня 2007 року - у розмірі 470 грн.
Колегія суддів вважає, що відповідач повинен був провести розрахунок
недоотриманої позивачкою допомоги по
догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09.07.2007
року по грудень 2007 року, включно, та вирішити питання щодо її виплати на
користь ОСОБА_1. наступним чином:
Липень 2007 року - \463 грн. - 129,03
грн.\ : 31 х 23 = 247,71 грн.
Серпень 2007 року - 463 грн. - 129,03
грн. = 333,97 грн.
Вересень 2007 року - 463 грн. -
129,03 грн. = 333,97 грн.
Жовтень 2007 року - 470 грн. - 130,64
грн. = 339,36 грн.
Листопад 2007 року - 470 грн. -130,64
грн. = 339,36 грн.
Грудень 2007 року - 470 грн. - 130,64 грн. = 339,36 грн. , що в загальній сумі становить
1933,73 грн.
Таким чином, встановивши, що
відповідач порушив норми права, які регулюють спірні правовідносини ( в тому
числі - частину 2 статті 19 Конституції України, ст. 15 Закону України
"Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та ст.. 62 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2007 рік"), та визнавши дії
відповідача неправомірними, суд повинен був зобов'язати відповідача нарахувати
та виплатитиОСОБА_1недоотриману допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею
трирічного віку, відповідно до ст. 15 Закону України "Про державну
допомогу сім'ям з дітьми", за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня
2007 року, включно, виходячи з розміру встановленого законом прожиткового
мінімуму для дітей віком до 6 років за відповідний період, а саме: з 09 липня
2007 року - з розміру 463 грн., з 01 жовтня 2007 року - з розміру 470 грн.
щомісяця, з урахуванням фактично отриманих нею сум допомоги по догляду за
дитиною до досягнення нею трирічного віку за зазначений період, оскільки підстав саме для стягнення недоплачених сум з відповідача,
які іще не нараховувались та до
відповідача не надходили, у суду першої інстанції не було. Отже, в частині
позовних вимог ОСОБА_1., які стосуються саме стягнення з відповідача конкретної
суми недоплаченої на думку позивача допомоги по догляду за дитиною до
досягнення трирічного віку слід відмовити.
З огляду на вказане, та враховуючи,
що допомога позивачці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
саме у розмірі прожиткового мінімуму, визначеного для дітей віком до 6
років на час судового розгляду справи за
період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р. відповідачем не призначалась та не
нараховувалась, що суду не надано доказів того, що на рахунки відповідача
станом на час розгляду справи в суді були перераховані бюджетні кошти для
виплати вказаної допомоги позивачці саме в розмірі прожиткового мінімуму,
встановленого для дітей віком до 6 років, в відповідності до положень ст.. 162
КАС України, колегія суддів вважає за необхідне покласти на відповідача
обов'язок нарахування та виплати позивачці належних сум допомоги по догляду за
дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09 липня 2007 року до 31
грудня 2007 року, включно, відповідно до Закону.
Що ж стосується стягнення з відповідача
недоотриманої суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку за період з травня 2007 року по 09 липня 2007 року в сумі 820.80 грн., то в задоволенні позовних вимог
в цій частині слід відмовити за безпідставністю, оскільки дії відповідач за
вказаний період діяв правомірно та виплачував позивачці вказану допомогу
відповідно до діючого на той час законодавства, регулюючого спірні
правовідносини.
Керуючись п.3 ч.1 ст. 198, ст. 202, 205,207 КАС
України, колегія суддів, -
п
о с т а н о в и л а :
Апеляційну скаргу Управління праці та
соціального захисту населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської
області - задовольнити частково.
Постанову Павлоградського міськрайонного
суду Дніпропетровської області від 11 серпня
2008 року в оскарженій частині - скасувати та прийняти нову постанову.
Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління
праці та соціального захисту населення Павлоградської міської ради
Дніпропетровської області щодо нарахування, призначення та виплати
ОСОБА_1державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, включно.
Зобов'язати Управління праці та
соціального захисту населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської
області нарахувати та виплатити ОСОБА_1недоотриману допомогу по догляду за
дитиною до досягнення нею трирічного віку, відповідно до ст. 15 Закону України
"Про державну допомогу сім'ям з дітьми", за період з 09 липня 2007
року по 31 грудня 2007 року, включно, виходячи з розміру встановленого законом
прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за відповідний період, а саме:
з 09 липня 2007 року - з розміру 463 грн., з 01 жовтня 2007 року - з розміру
470 грн. щомісяця, з урахуванням фактично отриманих нею сум допомоги по догляду
за дитиною до досягнення нею трирічного віку за зазначений період.
Стягнути з бюджету м. Павлограда
Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 суму судових витрат у розмірі 3,40
грн.
В решті позовних вимог ОСОБА_1в
оскарженій частині, а саме: в частині визнання дій Управління праці та
соціального захисту населення Павлоградської міської ради Дніпропетровської
області щодо нарахування, призначення та виплати ОСОБА_1державної допомоги по
догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з травня 2007
року по 09 липня 2007 року та в стягненні недоотриманої суми допомоги по
догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за вказаний період -
відмовити.
Постанова Дніпропетровського
апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її
проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого
адміністративного суду України протягом одного місяця з дня її складення в
повному обсязі.
Повний текст постанови складено 15
липня 2009 року.
Головуючий:
Л.М.Нагорна
Судді:
А.В.Суховаров
Ю.М.Дадим
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2009 |
Оприлюднено | 29.09.2009 |
Номер документу | 4749197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Нагорна Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні