Справа № 2а-20885/09/1270
Справа №
2а-20885/09/1270
Категорія 6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 вересня 2009 р.
Луганський окружний адміністративний
суд у складі:
судді Смішливої Т.В.,
при секретарі Лейбенко О.Д.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1, за дов. № 11/10-025 від
08.01.2009р.
від відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за адміністративним позовом Краснодонської об'єднаної
державної податкової інспекції до Комунального закладу «Палац культури «Юність»
про стягнення фінансової санкції в сумі 21850 грн., -
ВСТАНОВИВ:
05 березня 2009 року до Луганського окружного
адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської
об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального закладу «Палац
культури «Юність» про стягнення фінансової санкції в сумі 21850 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що
Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією була проведена
перевірка дотримання Комунальним закладом «Палац культури «Юність» порядку
проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки
наявності торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки був складений акт від 09.12.2008
року та встановлено порушення закладом Положення про ведення касових операцій у
національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного
банку України від 15.12.2004 року № 637.
На підставі акту перевірки від 09.12.2008 року,
Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією 17.12.2008 року було
винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 21850,
00 грн.
Позивач просив суд стягнути з Комунального закладу
«Палац культури «Юність» фінансові санкції в сумі 21850 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги
підтримав в повному обсязі, зазначив, що на початку грудня 2008 року
Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією була проведена
перевірка Комунального закладу „Палац культури „Юність" щодо дотримання
вимог з регулювань обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій. За
результатами перевірки буї складений акт, яким встановлені порушення вимог
Положення про проведення касова операцій у національній валюті України, а саме,
готівка, що надійшла до каси закладу, не оприбуткована в повній сумі та не
відображена у касовій книзі.
За не оприбуткування готівкових коштів в касі, згідно до
Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з
регулювання обігу готівки", до позивача застосовані санкції в
п'ятикратному розмірі не оприбуткованої готівки. Факт надходження коштів
підтверджується поясненнями головного бухгалтера установи ОСОБА_2від 06.11.2008
року, де вказано, що після отримання готівки вона власноруч склала квитанцію до
прибуткового касового ордеру без номеру, яку завірила печаткою Комунального
закладу „Палац культури „Юність" та поставила особистий підпис, готівкові
кошти ОСОБА_2у касовій книзі не оприбуткувала. Зазначену квитанцію вона видала
приватному підприємцюОСОБА_3
Зазначив, що згідно пояснень директора Комунального
закладу „Палац культ; „Юність" від 06.11.2008 року також підтверджується
факт надходження від приватного підприємцяОСОБА_3до каси установи готівкових
коштів. Згідно до Положення про проведення касових операцій у національній
валюті України, всі надходження і видачу готівки в національній валюті
підприємства відображають в касовій книзі та оприбутковуються. Але дана вимога
Комунальним закладом „Палац культури „Юність" не була виконана. Просив
задовольнити позовні вимоги.
Відповідач заперечень проти позову суду не надав, на
судовий розгляд справи не з'являвся, про розгляд справи повідомлявся належним
чином.(а.с.34).
Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в
судове засідання сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини
неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши
матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних
підстав.
У судовому засіданні встановлено, що Краснодонською
об'єднаною державною податковою інспекцією була проведена перевірка дотримання
Комунальним закладом «Палац культури «Юність» порядку проведення розрахунків за
товари (послуги), регулювання обігу готівки наявності торгових патентів і
ліцензій.
В акті перевірки на підставі додаткової інформації -
пояснень головного бухгалтера ОСОБА_2, наданих в ході перевірки 09.12.2008 року
на ім'я начальника Краснодонського ОДПІ Козіна П.І., позивачем були встановлені
факти, що готівкові кошти у сумі 4370,
00 грн., отримані нею від суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної
особиОСОБА_3не були оприбутковані у касовій книзі установи за вказівкою
директора установиОСОБА_4(а.с.11-12).
За результатами проведеної перевірки був складений акт
від 09.12.2008 року, яким були встановлені порушення п. 2.6 Розділу 2 «Вимоги
до організації готівкових розрахунків» Положення про ведення касових операцій у
національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного
банку України від 15.12.2004 року № 637 - готівкові кошти, що надійшли до каси
установи не оприбутковані у касовій книзі та п. 4.2 Розділу.4 «Порядок ведення
касової книги та обов'язки касира» Положення про ведення касових операцій у національній
валюті в Україні - надходження готівки у національній валюті не відображені у
касовій книзі установи.
На підставі акту перевірки від 09.12.2008 року
№0619/12/07/23/21802011, Краснодонською об'єднаною державною податковою
інспекцією 17.12.2008 року було винесено рішення №0001342343 про застосування
штрафних (фінансових) санкцій до Комунального закладу «Палац культури «Юність»
у сумі 21850, 00 грн.(а.с.17).
Зазначене рішення про застосування штрафних (фінансових)
санкцій 18.12.2008 року було отримано директором Комунального закладу «Палац
культури «Юність» ОСОБА_4
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України "Про
державну податкову службу в України" органи державної податкової служби
мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції,
стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у
випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Згідно з п.1 ст.3 Закону України „Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із
застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу
товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання
послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені
у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням
відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових
операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням
зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Відповідно до п.13 ст.3 Закону України „Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням
платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні
послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення
розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора
розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки-
загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку
робочого дня.
Згідно пункту 1 статті 17 Закону України „Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг" за порушення вимог цього Закону до суб'єктів
підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари
(послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України
застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі
вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у
разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів
(наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори
розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового
документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її
без використання розрахункової книжки.
Відповідно до абзацу 3 статті 1 Указу Президента України
від 12.06.1995 року 436/95 за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне)
оприбуткування у касах готівки - п'ятикратному розмірі не оприбуткованої суми.
Згідно п. 4.2 глави 4 Положення про ведення касових
операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління
Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року, усі надходження і видачу
готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі.
Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде
одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без
урахування кас відокремленій підрозділів).
Згідно п. 2.6 Глави 2 Положення про ведення касових
операцій у національній валюті в Україні уся готівка, що надходить до кас, має
своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі
оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які
проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням
касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку
готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі
прибуткових касових ордерів.
Як встановлено у судовому засіданні, позивач у порушення
п. 2.6, 4.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в
Україні, отриманні від суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної
особиОСОБА_3грошові кошти у сумі 4370, 00 гри. не оприбуткував у повній сумі їх
фактичних надходжень у касовій книзі установи. Факт отримання позивачем
грошової суми - 4370,0 грн. відОСОБА_3підтверджується квитанцією до
прибуткового касового ордеру без номера від 14.10.2008 року за підписом
головного бухгалтера та печаткою комунального закладу «Палац культури
«Юність».(а.с.16).
Також головним бухгалтером у своїх поясненнях від
06.11.2008 року та 09.12.2008 року підтверджено факт отримання готівки та те,
що ця сума не була оприбуткована.(а.с.23-25).
21 липня 2009 року постановою Луганського окружного
адміністративного суду, яка станом на розгляд справи набрала законної сили, у
задоволенні позовних вимог комунального закладу «Палац культури «Юність» до
Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним
та скасування рішення про застосування фінансової санкції від 17 грудня 2008
року № 0001342343 в сумі 21850 грн. відмовлено.
Факт наявності у відповідача несплаченої фінансової
санкції у сумі 21850,00 грн. підтверджено матеріалами справи.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені
певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими
засобами доказування, Суд дійшов до
висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються
достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази,
подані позивачем підтверджують
обставини, на які позивач посилається та їх обґрунтування.
Згідно ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої
та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією
межах та відповідно до законів України.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані
діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу
адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в
адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в
наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а
частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено,
що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та
заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог,
системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи,
суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є
обґрунтованими та такими, що підлягають
задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу
адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт
владних повноважень, а відповідачем -
фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійснені
позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2,17,18, 87,
94, 159, 160, 161, 163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Краснодонської об'єднаної державної податкової
інспекції до Комунального закладу «Палац культури «Юність» про стягнення
фінансової санкції в сумі 21850 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального закладу «Палац культури «Юність»
код ЄДРПОУ 21802011 на користь державного бюджету фінансові санкції у сумі
21850,00 грн.(двадцять одна тисяча вісімсот п'ятдесят грн. 00 коп.).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого
Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана в строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства, постанова
суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького
апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в
разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього
Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається
протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2009 |
Оприлюднено | 29.09.2009 |
Номер документу | 4749475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні