Постанова
від 22.09.2009 по справі 2а-21762/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-21762/09/1270

                                                                                                      

Справа № 2а-21762/09/1270

                                                                                                     

Категорія № 2.26

 

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

«22» вересня 2009 р.                         

 

Луганський окружний адміністративний

суд у складі:

судді:                                      

Смішливої Т.В.

при секретарі:                        Попові М.Г.,

за участю представників

прокурор - заявник:               ОСОБА_1(посвідчення №491)

представника позивача:         ОСОБА_2 (дов.№14724/08-05 від

18.08.2009 року)

представника відповідач:       не з'явився,  

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративний позов прокурора м. Стаханова Луганської області в

інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Стаханові

Луганської області до акціонерного товариства закритого типу «Стаханівський

міський молокозавод» про стягнення заборгованості у розмірі 122181,95 грн.,-

 

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2009 року прокурор м.

Стаханова Луганської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного

фонду України в м. Стаханові Луганської області звернувся до суду з

адміністративним позовом до акціонерного товариства закритого типу

«Стаханівський міський молокозавод» (надалі - АТЗТ «Стаханівський міський

молокозавод») про стягнення заборгованості у розмірі 122181,95 грн.

Згідно ст.ст. 14, 15 Закону України

«Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058

підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду

діяльності та господарювання є страхувальниками та платниками страхових внесків

на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та відповідно до п.6 ч.2

ст.17, п.6 ст.20 вказаного Закону страхувальники зобов'язані нараховувати,

обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові

внески до Пенсійного фонду України.

Зазначив, що АТЗТ «Стаханівський

міський молокозавод» знаходилось у процедурі банкрутства. Ухвалою

господарського суду Луганської області від 23.12.2008 року по справі № 20/85б

(9/18б) було затверджено мирову угоду по цій справі. Провадження у справі про

банкрутство припинено, скасовано мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Однак, в порушення вимог ухвали про

обов'язковість виконання умов мирової угоди, затвердженої господарським судом

Луганської області від 23.12.2008 року боржник не погасив заборгованість перед

кредиторами.

Позивач просив стягнути з АТЗТ

«Стаханівський міський молокозавод» заборгованість по страховим внескам на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до мирової угоди в

сумі 122181,95 грн.

У судовому засіданні прокурор та

представник позивача позовні вимоги підтримали, надали пояснення аналогічні

викладеним у позові, просили стягнути з АТЗТ «Стаханівський міський

молокозавод» заборгованість по страховим внескам на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування відповідно до мирової угоди в сумі 122181,95 грн.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився,

про дату та час слухання справи був повідомлений належним чином, причини неявки

суду не повідомив. Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове

засідання сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини

неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.(а.с.58).

Заслухавши пояснення прокурора та

представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов

підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлені такі факти і

відповідні їм правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що

відповідач - АТЗТ «Стаханівський міський молокозавод» зареєстрований в

Управлінні Пенсійного фонду України в м. Стаханові Луганської області як

платник страхових внесків відповідно до заяви від 30.06.1992 року, що

визнається сторонами.(а.с.5).

За змістом ст.14 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. №1058  відповідач є страхувальником та відповідно до

ст.15 вказаного Закону платником 

страхових внесків.  

Згідно з п. 6 ст.20 Закону

страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за

відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із

дня закінчення цього періоду. Для вищезазначених страхувальників - календарний

місяць.

Відповідно до ч.1 ст.106 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. №1058 у

разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники

зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в

порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Частиною 2 цієї статті передбачено, що суми страхових

внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки,

визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними

органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20

цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових

внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням

фінансових санкцій.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач 12.01.2009

року звертався до Луганського окружного адміністративного суду із

адміністративним позовом до Управлінні Пенсійного фонду України в м. Стаханові

Луганської області про списання безнадійного податкового боргу зі збору на

обов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 146091,87 грн.(а.с.16,17).

Ухвалою від 12.06.2009 року позовні вимоги по

адміністративній справі №2а-18922/09 за адміністративним позовом АТЗТ

«Стаханівський міський молокозавод» до Управління Пенсійного фонду України в м.

Стаханові Луганської області в частині визнання безнадійним податкового боргу

по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в

сумі 23909,92 грн. залишено без розгляду.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду

від 12.06.2009 року, яка набрала законної сили, у задоволенні адміністративного

позову АТЗТ «Стаханівський міський молокозавод» до Управління Пенсійного фонду

України в м. Стаханові Луганської області про стягнення заборгованості у

розмірі 122181,95 грн. по адміністративній справі №2а-18922/09 відмовлено у

повному обсязі за необґрунтованістю.(а.с.25-28).

За змістом статті 67 Конституції України розмір податків

і зборів, порядок їх сплати встановлюється законом. Таким загальним законом є

Закон "оподаткування (далі закон № 1251), стаття 1 якого встановлює, що

ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), за

винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого

тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до

затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності і

пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими

законами України, крім законів про оподаткування.

Відповідно до ст. 13 Закону України № 1251 в Україні

справляються: загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі); місцеві

податки і збори (обов'язкові платежі). Податки і збори (обов'язкові платежі),

справляння яких не передбачено цим Законом, сплаті не підлягають.

Статтею 14 цього Закону визначений вичерпний перелік

загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів), з якої вбачається,

що страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не

відносяться до загальнодержавних податків і зборів, так само відповідно до

ст.15 Закону України №1251 не відносяться до місцевих податків і зборів.

Правові, фінансові та організаційні засади

загальнообов'язкового державного пенсійного страхування встановленні Законом

України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003

р.№1058 (далі закон №1058).

Відповідно до ст.5 Закону України №1058 цей Закон

регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового

державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може

поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в

частині, що не суперечить цьому Закону.

За приписами ст.1 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058, який набрав чинності

14.08.2003 року страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та

збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно з

законодавством, що діяло раніше, кошти сплачені на загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Відтак борг, який виник у позивача до 14.08.2004 року є

збором на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розумінні Закону

України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від

26.06.1997 р №400/97-ВР та входить до складу системи оподаткування згідно з

Законом України «Про систему оподаткування» №1251.

Однак збір на загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування починаючи з 14.08.2003 року ввійшов до складу поняття «страхові

внески», та відповідно порядок нарахування яких, обчислення та сплата,

стягнення заборгованості регламентуються Законом України "Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 р.№1058.

Положення Законів України № 2181, №1058 та Закону

України №1251 не дають підстав для віднесення страхових внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до податків і зборів

(обов'язкових платежів).

Відповідно до припису абзацу першого преамбули Закону N

2181 (у редакції Закону України від 20.02.2003 N 550-IV ( 550-15 ), що набрав

чинності з 26.03.2003) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування,

який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед

бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових

платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та

внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

19.12.2008 року між сторонами була укладена мирова угода,

за якою позивач зобов'язався сплатити відповідачу суму боргу по страховим

внескам до УПФУ в м. Стаханові Луганської області в сумі 122181,95

грн.(а.с.10).

Ухвалою Господарського суду від 23.12.2008 року

затверджена мирова угода від 19.12.2008 року по справі про банкрутство АТЗТ

«Стахановський міський молочний завод». Згідно з вимогами мирової угоди,

позивач зобов'язався добровільно, протягом трьох робочих днів погасити вимоги

кредиторів, у тому числі і управління Пенсійного фонду України в м. Стаханові

Луганської області шляхом сплати на користь кредитора заборгованості в сумі

122181,95 грн. Цією ж ухвалою скасовано мораторій на задоволення вимог

кредиторів та припинено провадження у справі про банкрутство АТЗТ

«Стахановський міський молочний завод» (арк. спр.7-9).

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини,

встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській

справі, що набрало законної сили, ке доказуються при розгляді інших справ, у

яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Мирова угода, після затверджена ухвалою господарського

суду від 23.12.2008 року направлена не на припинення правовідносин, що склалися

до її укладення, а на обов'язок виконання судового рішення на умовах

затвердженої мирової угоди.

Відповідно до ст.37 Закону України «Про відновлення

платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», мирова угода вступає в

силу з дня її затвердження господарським судом і є обов'язковою для боржника,

кредиторів, вимоги яких забезпечені заставою, кредиторів другої і наступної

черг.

Таким чином, спірні відносини, що склалися на теперішній

час між АТЗТ «Стахановський міський молочний завод» та управлінням Пенсійного

фонду України в м.Стаханові Луганської області випливають з невиконаних

позивачем умов мирової угоди.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що

на день слухання справи умови мирової угоди щодо погашення суми боргу позивачем

не виконані, що також підтверджується карткою особового рахунку страхувальника,

а також поясненнями представника позивача.(а.с.62-63а).

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно  до законодавства повинні бути підтверджені

певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими

засобами доказування,  суд дійшов до

висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються

достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази,

подані позивачем  підтверджують

обставини, на які позивач посилається та їх обґрунтування.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен

зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених

законом.      

Згідно ст. 6 Конституції України органи законодавчої,

виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією

Конституцією межах та відповідно до законів України.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи

державної влади та органи  місцевого  самоврядування, їх посадові особи зобов'язані

діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією  та  законами України.

Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу

адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в

адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в

наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а

частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено,

що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та

заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог,

системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи,

суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є

обґрунтованими та  такими, що підлягають

задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу

адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт

владних повноважень, а  відповідачем  - 

фізична  чи  юридична 

особа,  судові витрати, здійснені

позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. ст.ст. 2, 11,

17, 87, 94, 98, 158 - 163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

 

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги прокурора м. Стаханова

Луганської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду

України в м. Стаханові Луганської області до акціонерного товариства закритого

типу «Стаханівський міський молокозавод» про стягнення заборгованості у розмірі

122181,95 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з акціонерного товариства

закритого типу «Стаханівський міський молокозавод» (код 00444719) на користь

Управління Пенсійного фонду України в м. Стаханові Луганської області

заборгованість відповідно до мирової угоди у сумі 122181,95 грн. (сто двадцять

дві тисячі сто вісімдесят одна грн., 95 коп.).

Постанова може бути оскаржена в

апеляційному порядку  до Донецького

апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом

подачі  в 10-денний строк з дня

проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього

протягом 20 днів апеляційної скарги. 

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили

після закінчення строку апеляційного оскарження.

 

 

 

Суддя

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2009
Оприлюднено29.09.2009
Номер документу4749476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21762/09/1270

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 26.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 12.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Ухвала від 10.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

Постанова від 22.09.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Матвєєва В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні