Рішення
від 17.04.2009 по справі 18/39
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Кіровоградської

області

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

 "17" квітня 2009 р.

Справа №  18/39

                                       

 Господарський суд Кіровоградської області в

складі судді ТимошевськоїВ.В. при секретарі судового засідння Горловій М.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні 

справу №18/39

за позовом: Кіровоградського

міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державної

екологічної інспекції в Кіровоградській області, м. Кіровоград 

до відповідача: Малого комунального

підприємства "Світанок", с. Кетрисанівка Бобринецького району

Кіровоградської області    

про стягнення 2130,74 грн. 

 

Представники сторін:

від прокуратури - участі не брали.

від позивача - Церуш О.О.,

довіреність № 04-4/301  від 20.02.08

головний спеціаліст - юрисконсульт;

від відповідача - Гуцул В.М. -

директор, рішення №21 від 20.05.2006 р.

 

Кіровоградським  міжрайонним природоохоронним прокурором

подано позовну заяву в інтересах держави в особі Державної екологічної

інспекції в Кіровоградській області  про

стягнення з Малого комунального підприємства "Світанок" 2 130,74

грн.  збитків, заподіяних навколишньому

природному середовищу внаслідок самовільного водокористування.

Ухвалою господарського суду

від  27.02.2008 р.  позов прийнято до розгляду та порушено

провадження у справі № 18/39.

Розгляд справи № 18/39 відкладався

з підстав, викладених в ухвалі господарського суду від 19.03.2009 р. та в

судовому засіданні 07.04.2009 р. оголошувалась перерва до 17.04.2009 р.

Відповідачем позов не заперечено та

подано клопотання про розстрочення виконання рішення суду  в строк по грудень 2009 р. включно (а.с. 70,

79-81).

В судове засідання 17.04.2009 р.

представник прокуратури не з"явився, хоча належним чином повідомлений про

дату, час і місце проведення засідання суду (а.с. 78).

Представник позивача  в судовому засіданні 17.04.2009 р. позовні

вимоги підтримав у повному обсязі. Представник відповідача позов не заперечив.

В судовому засіданні 17.04.2009 р.

за згодою присутніх представників сторін оголошено вступну і резолютивну

частини рішення.

Розглянувши наявні в матеріалах

справи документи, оцінивши подані сторонами докази та заслухавши пояснення

представників сторін, господарський суд

 

                                                        

        ВСТАНОВИВ:

 

Державною екологічною інспекцією в

Кіровоградській області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного

законодавства  Малим комунальним

підприємством "Світанок".

За даними проведеної перевірки

встановлено, що Мале комунальне підприємство 

"Світанок" 

здійснювало  водокористування з

31.10.2006 р. по 10.09.2007 р. за відсутності дозволу, термін дії якого

закінчився  31.10.2006 р.

Вказане порушення зафіксовано в

Акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 10.09.2007

р., складеного уповноваженими особами Державної екологічної інспекції в

Кіровоградській області за участю керівника Малого комунального підприємства

"Світанок" (а.с. 10).

За самовільне водокористування

посадова особа Малого комунального підприємства "Світанок" постановою

Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області від 10.09.2007 N

000822 притягнута до адміністративної відповідальності (а.с. 12).

Факт водокористування без дозволу з

31.10.2006 р. по 10.09.2007 р. 

відповідачем не заперечується  та

підтверджується наданою підприємством довідкою від 10.09.2007 р., по якій

фіксується використання підприємством у вказаний період 4 800 куб. м. води

(а.с. 36).

Державною екологічною

інспекцією  в Кіровоградській

області  у відповідності до  Методики розрахунку розмірів відшкодування

збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів

на землях водного фонду, пошкодження водогосподарських споруд і пристроїв,

порушення правил їх експлуатації, затвердженої наказом  Державного комітету України по водному

господарству від 29.12.2001 р. № 290, проведено розрахунок розміру збитків,

заподіяних відповідачем внаслідок 

самовільного водокористування. Згідно проведеного розрахунку розмір збитків

склав  2 130,74 грн. (а.с. 8).

23.10.2007 р. на адресу Малого

комунального підприємства "Світанок" 

направлено позивачем претензію з 

вимогою відшкодувати зазначені вище збитки в розмірі  2 130,74 (а.с. 7-9).

Між тим, вказана претензія

залишилась відповідачем без виконання та 

збитки не сплачено.

При розгляді даної справи

господарський суд враховує наступне.

В силу статті 66 Конституції

України кожен зобов"язаний не заподіювати шкоду природі, культурній

спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.

Водним кодексом України

встановлено, що всі води (водні об'єкти) на території України є національним

надбанням народу України, однією з природних основ його економічного розвитку і

соціального добробуту.

Згідно статті 48 Водного кодексу

України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із

застосуванням споруд або технічних пристроїв, воно здійснюється юридичними і

фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також

для господарсько-побутових та інших державних і громадських потреб.

За приписами пункту 9 статті 44

Водного кодексу України водокористувачі 

зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності

дозволу.

Нормами статті 49 Водного кодексу

України встановлено, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі

дозволу. Видача дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за

клопотанням водокористувача з обґрунтуванням потреб у воді, погодженого з

державними органами. Порядок погодження та видачі дозволів на спеціальне

водокористування затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно положень статті 50 Водного

кодексу України строки спеціального водокористування встановлюються органами,

які видали дозвіл на спеціальне водокористування. Спеціальне водокористування

може бути короткостроковим (до трьох років) або довгостроковим (від трьох до

двадцяти п'яти років). У разі необхідності строк спеціального водокористування

може бути продовжено на період, що не перевищує відповідно короткострокового

або довгострокового водокористування. Продовження строків спеціального водокористування

за клопотанням заінтересованих водокористувачів здійснюється державними

органами, що видали дозвіл на спеціальне водокористування.

Статтею 38 Закону України "Про

охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що в порядку

спеціального використання природних ресурсів громадянам, підприємствам,

установам і організаціям надаються у володіння, користування або оренду

природні ресурси на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у

встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності,

а у випадках, передбачених законодавством України, - на пільгових умовах.

Відповідно до статті 110 Водного

кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну,

адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з

законодавством України. Водокористувачі звільняються від відповідальності за

порушення водного законодавства, якщо вони виникли внаслідок дії непереборних

сил природи чи воєнних дій. Відповідальність за порушення водного законодавства

несуть особи, винні, зокрема, у недотриманні умов дозволу або порушенні правил

спеціального водокористування.

Згідно норм статті 111 Водного

кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а

також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані

відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в

розмірах і порядку, встановлених законодавством України. Притягнення винних у

порушенні водного законодавства до відповідальності не звільняє їх від

обов'язку відшкодування збитків, завданих ними внаслідок порушення водного

законодавства.

За положеннями статті 68 Закону

України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення

законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за

собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну,

адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Відповідальність за

порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть

особи, винні, зокрема, у самовільному спеціальному використанні природних

ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані

відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про

охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах,

встановлених законодавством України. Застосування заходів дисциплінарної,

адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від

компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища

та погіршенням якості природних ресурсів.

Наказом Державного комітету України

по водному господарству від 29 грудня 2001 року N 290, зареєстрованим  в Міністерстві юстиції України 8 січня 2002

р. за N 44/6332, затверджено Методику розрахунку розмірів відшкодування

збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів

на землях водного фонду, пошкодження водогосподарських споруд і пристроїв,

порушення правил їх експлуатації.

Згідно пунктів 1.2.-1.3. названа

Методика встановлює єдиний порядок розрахунків відшкодування збитків,

заподіяних державі внаслідок порушення вимог водного законодавства. Методика є

обов'язковою для використання органами Держводгоспу України, які здійснюють

контроль за раціональним використанням, охороною вод та відтворенням водних

ресурсів, у порядку, встановленому законодавством України, і може

застосовуватися спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з

питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях та іншими державними

органами відповідно до законодавства.

В силу пункту 4.3. Методики

стягнення зборів за спеціальне водокористування та за забруднення водних

ресурсів, не звільняє від відшкодування збитків, заподіяних унаслідок порушення

водного законодавства.

Розрахунок розміру відшкодування

збитків при самовільному водокористуванні визначено розділом 6 вказаної

Методики, вимогам якого відповідає розрахунок, здійснений позивачем при

розрахунку збитків, заподіяних Малим комунальним підприємством "Світанок"

(а.с. 8, 36-54).

З огляду на вищезазначені норми

законодавства та встановлені обставини справи, враховуючи, що відповідач є

водокористувачем, який здійснив спеціальне водокористування без дозволу з

31.10.2006 р. по 10.09.2007 р. самовільно забравши 4800 кубічних метрів води,

господарський суд дійшов висновку про наявність вини відповідача в заподіяній

шкоді, яка виникла внаслідок порушення ним законодавства про охорону

навколишнього природного середовища, причинно-наслідковому зв'язку між діями

відповідача і заподіяною шкодою, та наявністю підстав для задоволення  позову повністю і стягнення з

відповідача  2 130,74 грн.

Відповідачем подано клопотання

про  розстрочення виконання рішення

суду  з квітня по грудень  2009 року зі сплатою щомісячно по 235  грн., починаючи з квітня 2009 року по

листопад 2009 року включно та зі сплатою у грудні  2009 року 250,74 грн. (а.с. 70, 79-81).

Позивачем подане клопотання не

заперечено.

Відповідно до пункту 6 частини 1

статті 83 Господарського процесуального кодексу України  господарський суд, приймаючи рішення, має

право відстрочити або розстрочити виконання рішення.

Враховуючи доводи, наведені

відповідачем в обґрунтування  поданого

клопотання, а саме  те, що відповідач не

є прибутковим підприємством,  відсутнє

майно, на яке можливо звернення стягнення та перебування основних засобів

підприємства в оренді, про що свідчать подані докази (а.с.80-81), господарський

суд вважає можливим задовольнити клопотання відповідача та відстрочити

виконання рішення суду.

З урахуванням вимог статті 49 Господарського

процесуального кодексу України державне мито та витрати на

інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на

відповідача.

Керуючись статтями 32-34, 43, 44,

49, 78, 82, 83, 84, 85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України,

господарський суд

 

                                                                   

ВИРІШИВ:

 

Позовні вимоги задовольнити

повністю.

Стягнути з Малого комунального

підприємства "Світанок" (27247, с. Кетрисанівка Бобринецького району

Кіровоградської області, 

ідентифікаційний код 32897687, відомості про рахунки відсутні) на

користь Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області в дохід

Кетрисанівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської

області  (25022, м. Кіровоград, вул.

Дзержинського, 84/37, код ЄДРПОУ 34894892, р/р 31518921700074 ГУДК в

Кіровоградській області, код одержувача 23896921, МФО 823016, код бюджетної

класифікації 24062100) - збитки у розмірі 2 130 грн. 74 коп, розстрочивши

виконання рішення на період з квітня по грудень 

2009 року зі сплатою щомісячно по 235 

грн., починаючи з квітня 2009 року по листопад 2009 року включно та зі

сплатою у грудні  2009 року 250,74 грн.

Наказ видати після набрання

рішенням законної сили.

 

Стягнути з Малого комунального підприємства

"Світанок" (27247, с. Кетрисанівка Бобринецького району

Кіровоградської області, 

ідентифікаційний код 32897687, відомості про рахунки відсутні) в доход

державного бюджету (отримувач коштів - УДК у м. Кіровограді, банк отримувача -

ГУДКУ у Кіровоградській області, МФО 823016, р/р 31115095700002, код 24145329)

- 102 грн. державного мита.

Наказ видати після набрання

рішенням законної сили.

 

Стягнути з Малого комунального

підприємства "Світанок" (27247, с. Кетрисанівка Бобринецького району

Кіровоградської області, 

ідентифікаційний код 32897687, відомості про рахунки відсутні) в доход

державного бюджету (отримувач коштів - УДК у м. Кіровограді, банк отримувача -

ГУДКУ у Кіровоградській області, МФО 823016, р/р 31218259700002, код 24145329)

- 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати після набрання

рішенням законної сили.

 

Згідно ч. 3 ст. 85 Господарського

процесуального кодексу України рішення 

господарського суду  набирає

законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

До набрання рішенням законної сили

воно може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду

у порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України.

 

    Суддя                                                  В.В.Тимошевська

 

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення17.04.2009
Оприлюднено29.09.2009
Номер документу4752259
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/39

Ухвала від 18.08.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Плахов О.В.

Судовий наказ від 06.04.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Судовий наказ від 28.05.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Овсяннікова

Ухвала від 19.12.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 31.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 04.03.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

Ухвала від 08.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

Ухвала від 05.01.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

Постанова від 16.08.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Ільєнок Т.В.

Судовий наказ від 22.03.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні