ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 липня 2015 року Житомир справа № 806/2487/15
категорія 9.4.1
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Черняхович І.Е.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом
Бердичівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства Фірми "Альфа" про стягнення 136000,00 грн.,
встановив:
Бердичівський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовом до Закритого акціонерного товариства Фірми "Альфа" (далі - ЗАТ "Альфа") про стягнення 136000,00 грн.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 06 липня 2015 року відкрито скорочене провадження у справі
Ухвалу про відкриття скороченого провадження у справі відповідач отримав 09 липня 2015 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 25). Письмових заперечень на адресу суду не надіслав.
Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження у відповідності із ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі.
Суддя за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомлені позивачем обставини вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.
Відповідно до абзацу 1 частини 2 статті 2 Закону України №3480-IV учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.
Згідно частини 1 статті 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон України №448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктом 9 статті 8 Закону України №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів.
Судом встановлено, що в акті про правопорушення на ринку цінних паперів від 27 січня 2015 року № 78-ЦД-1-Е, складеному уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, встановлено ознаки порушення ЗАТ "Альфа" пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", що виразилися у невиконанні розпорядження № 779-ЦД-1-Е від 22.10.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 29 грудня 2014 року), яке виносилось у зв'язку з порушенням вимог статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та статті 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме: за не здійснення емітентом переведення випуску акцій документальної форми існування у бездокументарну форму існування. Протягом року ця дія вчинена повторно. (а.с.13).
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України №3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з частиною 4 статті 40 Закону України №3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Відповідно до абзацу 2 частини 6 статті 40 Закону України №3480-IV Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Згідно з пунктом 1 глави 7 розділу 5 Положення №1591, що було чинним на час прийняття розпорядження від 22 жовтня 2014 року № 779-ЦД-1-Е, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
27 січня 2015 року позивачем було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 12).
Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Постановою уповноваженої особи Комісії - директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 75-ЦД-1-Е від 11 лютого 2015 року було накладено на ЗАТ "Альфа" штрафну санкцію у розмірі 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 136000,00 грн, за невиконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 22.10.2014 № 779-ЦД-1-Е (а.с. 9-10).
Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 14 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 року за №1855/22167 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Як вбачається з матеріалів справи, 13 лютого 2015 року Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку надсилав керівнику ЗАТ "Альфа" постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11 лютого 2015 року № 75-ЦД-1-Е, що підтверджується копією супровідного листа вих. № 03/02/316 /ПН (а.с. 8), копією реєстру № 69 рекомендованих відправлень від 13.02.15 та копією квитанції відділення поштового зв'язку від 13.02.15 року (а.с. 15).
Пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України №448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Постановою № 75-ЦД-1-Е від 22 жовтня 2014 року було накладено штраф у розмірі 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто розмір санкції визначений в межах передбачених пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України №448/96-ВР.
Відповідно до частини 5 статті 12 Закону України №448/96-ВР уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Тобто позивачем було дотримано вимоги Закону України №448/96-ВР щодо порядку застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як встановлено судом, штраф відповідачем не сплачений, постанова від 11 лютого 2015 року № 75-ЦД-1-Е про накладення штрафу не оскаржувалась, а отже вказаний документ є чинним, та підлягає виконанню.
Керуючись статтями 158-163, 167, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства Фірми "Альфа" (код ЄДРПОУ 05724205) на користь Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф в розмірі 136000,00 грн.
Постанова суду, прийнята в порядку скороченого провадження, виконується негайно, та крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2015 |
Оприлюднено | 03.08.2015 |
Номер документу | 47529711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні