Постанова
від 26.05.2010 по справі 2-а-1750/10/2270
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-1750/10/2270

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2010 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача ОСОБА_3, представника відповідача ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Хмельницького адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Славутському районі та м. Славута до Відкритого акціонерного товариства "Славутський завод залізобетонних виробів" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що станом на 30.12.2009 року за Відкритим акціонерним товариством (надалі-ВАТ) «Славутський завод залізобетонних виробів» утворилась заборгованість до Управління Пенсійного фонду України (надалі-УПФ)в Славутському районі та м. Славута зі сплати страхових внесків в сумі 14617 грн. 59 коп.

Тому позивач просив стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Славутський завод залізобетонних виробів» на користь управління Пенсійного фонду України в Славутському районі та м. Славута заборгованість в сумі 14617 грн. 59 коп.

Представник позивача в судовому засіданні змінив свої позовні вимоги та просить стягнути з «ВАТ Славутський завод залізобетонних виробів» на користь управління Пенсійного фонду України в Славутському районі та місті Славута заборгованість в сумі 10882,21 грн. в тому числі: 9206,61 грн. - внески, 1061,12 грн. - фінансові санкції, 614,48 грн. - пеня. В цьому обсязі позов підтримує.

Представник відповідача позов не визнав, просить відмовити у задоволенні позовних вимог. При цьому пояснив, що підприємство постійно та в установлені законодавством строки сплачує страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується відповідними банківськими документами. Заборгованість є надуманою, яка виникла внаслідок помилкових розрахунків спеціалістів УПФ в Славутському районі та м. Славута. Даний факт підтверджується висновком судово-економічної експертизи №119 від 27 травня 2008 року.

Заслухавши доводи представника позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд визнає позов підлягаючим задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, ч.1 ст.9 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В силу ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтями 14 та 15 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" платниками страхових внесків до Пенсійного фонду України є роботодавці - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах, передбачених законодавством.

Відповідно до ст. 17 названого Закону платник страхових внесків зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 106 Закону № 1058 -ІV передбачено: 1. У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. 2. Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. 3. Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій. Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку. Про оскарження вимоги територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенсійного фонду або в судовому порядку страхувальник зобов'язаний письмово повідомити відповідний територіальний орган Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів із дня звернення до виконавчої дирекції Пенсійного фонду чи суду. Узгодження вимоги територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки здійснюється на підставі заяви страхувальника, яка розглядається територіальним органом Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її отримання, та поданих страхувальником документів, що свідчать про неправильність обчислення сум недоїмки, зазначених у вимозі. У разі узгодження страхувальником вимоги про сплату недоїмки з територіальним органом Пенсійного фонду цей орган зобов'язаний у строк, визначений для розгляду заяви страхувальника про узгодження вимоги, надіслати йому узгоджену вимогу про сплату недоїмки, а страхувальник зобов'язаний сплатити узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги. У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Відповідно до п.2 ч.9 ч.6 ст. 106 Закону 1058 -ІV виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Представником позивача в судовому засіданні доведено, що на час розгляду справи за «ВАТ Славутський завод залізобетонних виробів» рахується заборгованість по сплаті страхових внесків на загальну суму 10882,21 грн., в тому числі: 9206,61 грн. - заборгованість по внесках, 1061,12 грн. - по фінансових санкціях, 614,48 грн. - по пені.

Зазначена заборгованість підтверджується наданими позивачем та перевіреними судом картками особового рахунку відповідача, розрахунками сум страхових внесків, актом № 61 про результати документальної перевірки з дотримання вимог щодо обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 08 серпня 2008 року, рішеннями № 443, 445 від 26.06.2009 року, № 544 від 06,08.2009 року, № 586 від 25.09.2009 року, № 663 від 04,11.2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків, рішенням № 247 від 15 серпня 2008 року про застосування фінансових санкцій за донарахування органом ПФУ сум своєчасно не обчислених та несплачених страхових внесків.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19 березня 2009 року підтверджено заборгованість «ВАТ Славутський завод залізобетонних виробів» із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 5913 грн. та стягнуто вказану суму з відповідача на користь УПФ в Славутському районі та місті Славута. Крім того, даною постановою спростовано висновок судово-економічної експертизи №119 від 27 травня 2008 року, на який посилається представник відповідача як на підставу своїх заперечень проти позову.

В силу ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на вимогах закону та підлягають задоволенню, оскільки УПФ в Славутському районі та місті Славута визначено недоїмку по страхових внесках, застосовано фінансові санкції за несвоєчасну сплату страхових внесків та нараховано пеню у повній відповідності з вимогами законодавства.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 71, 86, 122, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Славутський завод залізобетонних виробів» (м. Славута, ідент. код ЄДРПОУ 01373341) в користь управління Пенсійного фонду України в Славутському районі та місті Славута Хмельницької області (р/р №2560031301122 в Славутському відділенні Ощадбанку №2906. МФО 375155 код ЄДРПОУ 1419763) заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 9206,61 грн., по штрафних (фінансових) санкціях в сумі 1061,12 грн. та пені в сумі 614,48 грн., а всього на загальну суму 10882 (десять тисяч вісімсот вісімдесят дві грн.) 21 коп..

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлено 01 червня 2010 року

Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2010
Оприлюднено03.08.2015
Номер документу47537988
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1750/10/2270

Постанова від 26.05.2010

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Святецький В.В.

Ухвала від 10.03.2010

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Святецький В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні