Справа № 2-а-3384/10/2270
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 липня 2010 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудсервіс" про стягнення до бюджету заборгованості по податку з доходів фізичних осіб, -
В С Т А Н О В И В:
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Державною податковою інспекцією (ДПІ) у м. Хмельницькому проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Рембудсервіс» з питань своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб , правильності подання податкового розрахунку за формою № 1 -ДФ за період з 01.01.2009 року по 30.09.2009 року, про що складено акт від 16.11.2009 року за №11416/17-5/05449957. Станом на дату складання акта перевірки сума заборгованості по податку з доходів фізичних осіб становить 15583,72 грн. та пені в сумі 31грн.. Вказана заборгованість виникла внаслідок порушення вимог п п 8.1.2, п. 8.1 ст. 8 Закону України « Про податок з доходів фізичних осіб» , а саме: не перерахування нарахованого податку з доходів фізичних осіб за період з 01.01.2009 року по 30.09.2009 року.
Тому позивач просить суд стягнути з відпаовідача заборгованість в сумі 15614,72 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, та просить їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату та час розгляду справи, а тому суд на підставі вимог ст. 128 КАС України визнає правильним справу розглянути у відсутності представника відповідача, на підставі наявних доказів.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
В силу ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «Рембудсервіс» зареєстрований Хмельницьким міськвиконкомом 03.03.1998 року, реєстраційний номер юридичної особи ЄДР10006328770, про що свідчить копія витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Відповідно до ст. 67 Конституції України та п. 3 ст. 9 Закону України « Про систему оподаткування» платники податків зобов'язані своєчасно та в повному обсязі сплачувати податки та збори у встановлені терміни, в порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Згідно акту перевірки від 16.11.2009 року за №11416/17-5/05449957 станом на 16.11.2009 року за ТОВ «Рембудсервіс» рахується заборгованість по податку з доходів фізичних осіб, яка внаслідок неперерахування нарахованого податку з доходів фізичних осіб за період з 01.01.2009 року по 30.09.2009 року.
Дана заборгованість підтверджується розрахунками суми заборгованості із сплати податку з доходів фізичних осіб станом на 01.10.2009 року, розрахунком пені за несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб, податковими розрахунками сум доходу, нарахованого ( сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за І- III кв. 2009 року.
В першому судовому засіданні представник відповідача - директор товариства ОСОБА_4 не заперечував розміру заборгованості. При цьому заперечував проти позову з тим підстав, що нарахована заробітна плата ще не виплачена, а тому не має підстав для виплати податку з доходів фізичних осіб, оскільки вони доходів ще не отримали.
Порядок нарахування, утримання та сплати податку з доходів фізичних осіб врегульовано Законом України від 22.05.2003 року № 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб", яким визначено, що податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону (п.1.15 ст1);
-податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону (п. 8.1.1 ст. 8) ;
- податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду (п. 8.1.1 ст. 8);
- контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу (п. 16.3.4 ст. 16) .
Виходячи з наведених норм ТОВ «Рембудсервіс» є платником податку з доходів фізичних осіб, а тому відповідно до п.19.2 ст. 19 Закону № 889-IV зобов'язане своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок.
Пунктом 3.2.1 ст. 3 Закону України від 21.12.2000 року № 2181 « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами про оподаткування уповноважений утримувати податок, збір ( обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, що утримуються із джерела виплати, сума таких податків, зборів вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
На підставі викладеного суд приходить до висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на вимогах закону та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 11, 71, 86, 158- 163, 167, КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Рембудсервіс» (м. Хмельницький (код ЄДРПОУ 05449957) в дохід місцевого бюджету заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 15614 (п'ятнадцять тисяч шістсот чотирнадцять) гривень 72 коп..
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2015 |
Номер документу | 47538114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Святецький В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні