cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.07.2015Справа №910/13450/15 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай-Буд ЛТД»
до Київської міської державної адміністрації, Київської міської ради та Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень «Київзеленбуд»
про усунення перешкод у користуванні земельними ділянками
Суддя Маринченко Я.В.
Представники:
від позивача - Опря Н.Л. (представник за довіреністю);
від відповідача - Ходорич О.М. (представник за довіреністю);
від відповідача - Дорошенко О.С. (представник за довіреністю);
від відповідача - Климчук Н.Ю. (представник за довіреністю);
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Скай-буд ЛТД» звернулось до суду з позовом до Київської міської державної адміністрації, Київської міської ради та Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень «Київзеленбуд» про усунення перешкод у користуванні земельними ділянками.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 08.10.2009 Київською міською радою прийнято рішення №389/2458 про передачу позивачу в оренду земельної ділянки , яка розташована біля станції метро «Осокорки», непарна сторона, у Дарницькому районі м. Києва, загальною площею 0,6247 га, цільове призначення - для будівництва приміщень офісно-торгівельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів, кадастровий номер 8000000000:90:325:0014 строком на 10 років та земельної ділянки, яка розташована біля станції метро «Осокорки», непарна сторона, у Дарницькому районі м. Києва, загальною площею 0,1379 га, цільове призначення - для експлуатації приміщень офісно-торгівельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів, кадастровий номер 8000000000:90:325:0020, строком на 5 років.
Відповідно до вказаного рішення, 31.08.2010 між Київською міською радою (Орендодавець) та ТОВ «Скай-буд ЛТД» (орендар) укладено договори оренди вказаних земельних ділянок. 12.11.2014 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт, якою позивачу надано дозвіл на будівництво об'єкту торговельно-адміністративного призначення і закладів громадського харчування та обслуговування біля станції метро «Осокорки».
Позивач вказує, що 20.05.2015 голова Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради Кличко В.В. надав доручення КО «Київзеленбуд» завезти на територію вказаних земельних ділянок чорнозем та посадити дерева, у зв'язку з чим 21.05.2015 працівниками КО «Київзеленбуд» на спецтранспорті (самоскиди КАМАЗ д.н.з. АА1375АІ, д.н.з. АА4206КВ, бульдозер-екскаватор д.н.з. не встановлений) здійснювались земельні роботи з завезення ґрунтових мас та розгортання їх по території спірних земельних ділянок. Вказані дії та надане Кличком В.В. доручення зафіксовано представниками засобів масової інформації та опубліковане на офіційних інтернет-сайтах вказаних ЗМІ.
На підставі викладеного позивач просить зобов'язати відповідачів усунути перешкоди у користуванні позивачем спірними земельними ділянками шляхом звільнення вказаних ділянок від грунтових насипів, завезених КО «Київзеленбуд» та шляхом заборони відповідачам вчиняти перешкоди у користуванні ТОВ «Скай-буд ЛТД» вказаними земельними ділянками, зокрема заборонити завозити транспортні засоби, ґрунтові насипи, садити дерева та інші рослини а також вчиняти будь-які інші дії, спрямовані на порушення права ТОВ «Скай-буд ЛТД» користування земельними ділянками.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, додатково вказавши, що стенограма пленарного засідання Київради від 28.05.2015, яка є офіційним документом, містить посилання на пряму мову Київського міського голови, який вказав, що: «Київзеленбуд» вже наводить там лад і висадив газон та дерева», що підтверджує отримання КО «Київзеленбуд» розпорядження Київського міського голови про облаштування на спірних земельних ділянках скверу та проведення земельних робіт саме працівниками КО «Київзеленбуд».
Представник відповідача - Київської міської державної адміністрації надав відзив на позовну заяву, у якому проти позову заперечував, вказуючи, що КМДА не вчиняла жодних дій, спрямованих на перешкоджання користування земельними ділянками біля станції метро «Осокорки», непарна сторона у Дарницькому районі м. Києва.
Представник відповідача - Київської міської ради надав відзив на позовну заяву, в якій проти позову заперечував, вказуючи на те, що між позивачем та Київрадою було укладено договори оренди земельних ділянок, у відповідності до яких позивач отримав у користування земельну ділянку біля станції метро «Осокорки» непарна сторона площею 0,6247 га у довгострокову оренду на 10 років для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення та ділянку площею 0,1379 га у короткострокову оренду на 5 років в межах червоних ліній, для експлуатації приміщень офісно-торговельно-розважального призначення без права забудови. При цьому зазначила, що 28.05.2015 на сесії пленарного засідання Київради VII скликання було розглянуто та проголосовано проект рішення про розірвання договору оренди земельної ділянки від 16.03.2011 (кадастровий номер 8000000000:90:325:014) для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення біля станції метро «Осокорки». Також вказаним рішенням Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) доручено підшукати альтернативну земельну ділянку та погодити ї з ТОВ «Скай-буд ЛТД». Рішенням Київради від 11.06.2015 вказаній земельній ділянці надано статус скверу.
Враховуючи викладене, оскільки договір оренди земельної ділянки розірвано на підставі рішення Київради з 28.05.2015, вказує, що позивач не є користувачем земельної ділянки, тому відсутні підстави для задоволення позову щодо усунення перешкод у користуванні вказаною земельною ділянкою та просить відмовити у задоволенні позову.
Представник відповідача КО «Київзеленбуд» надав відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечував, зазначивши, що КО «Київзеленбуд» не отримувало будь-яких розпорядчих документів, що мають обов'язкову силу, щодо проведення озеленення спірних земельних ділянок та не здійснювало будь-яких земельних робіт на вказаних ділянках. Крім того вказав, що спецтранспорт, про який вказує позивач у позовній заяві не перебуває на балансі КО «Київзеленбуд». На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Статтею 782 ЦК України встановлено, що за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватись у найм разом з насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, які знаходяться на ній, або без них. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Відповідно до положень ст.93 Земельного кодексу України Право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Судом встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 08.10.2009 №389/2458 «Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Скай-буд ЛТД» для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів біля станції метро «Осокорки», непарна сторона у Дарницькому районі м. Києва» вирішено передати ТОВ «Скай-буд ЛТД» за умови виконання п.6 цього рішення , земельні ділянки загальною площею 0,77га біля станції метро «Осокорки», непарна сторона, у Дарницькому районі м. Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, в тому числі: ділянку №1 площею 0,6247 га - у довгострокову оренду на 10 років для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів; ділянку №2 площею 0,1379 га - у короткострокову оренду на 5 років, в межах червоних ліній, для експлуатації приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів.
На виконання вказаного рішення Київради 31.08.2010 між Київською міською радою (орендодавець) та ТОВ «Скай-буд ЛТД» (орендар) укладено договори оренди земельної ділянки, зареєстровані 16.03.2011 за №63-6-00611 та №63-6-00611, за умовами яких орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду (строкове платне користування) земельні ділянки, розташовані біля станції метро «Осокорки», непарна сторона площею 0,6247 га - для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів, кадастровий номер 8000000000:90:325:0014, строком оренди на 10 років, та площею 0,1379 га для експлуатації приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів, кадастровий номер 8000000000:90:325:0020, строком оренди на 5 років відповідно.
16.03.2011 між сторонами підписано акти приймання-передачі вказаних земельних ділянок, у відповідності до яких позивач прийняв у своє володіння і користування земельні ділянки площею 01379 га та площею 0,6247 га, розташованих біля станції метро «Осокорки», непарна сторона.
12.11.2014 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт, якою позивачу надано дозвіл на будівництво об'єкту торговельно-адміністративного призначення і закладів громадського харчування та обслуговування біля станції метро «Осокорки».
Статтями 15, 16 ЦК України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема припинення дії, яка порушує право та відновлення становища, яке існувало до порушення.
Відповідно до положень ст.152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, в тому числі, шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав.
Представник позивача вказує, що відповідачами, за вказівкою Київського міського голови Кличка В.В. здійснювалось порушень прав позивача, як землекористувача вказаних земельних ділянок, шляхом створення перешкод для цільового використання вказаних земельних ділянок, зокрема будівництва. Вказані перешкоди полягають у завезенні відповідачем 3 ґрунту та висадження зелених насаджень на вказаних земельних ділянках.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи та пояснень представника Київради, Київською міською радою 28.05.2015 року прийнято рішення№562/1426 «Про розірвання договору оренди земельної ділянки від 16.03.2011 № 63-6-00611», яким розірвано договір оренди земельної ділянки від 16.03.2011 №63-6-0611, площею 0,6247 га біля станції метро «Осокорки», непарна сторона, у Дарницькому районі м. Києва (8000000000:90:325:0014), укладений між Київською міською радою та ТОВ «Скай-буд ЛТД», у зв'язку з невиконанням умов пункту 8.4 договору оренди, а саме невикористання земельної ділянки для забудови протягом трьох років підряд.
Рішенням Київської міської ради від 11.06.2015 №621/1485 вказаній земельній ділянці надано статус скверу.
Вказані рішення Київської міської ради набули чинності з дня їх прийняття, доказів їх скасування чи визнання незаконними суду не надано, у зв'язку з чим договір оренди земельної ділянки зареєстрований 16.03.2011 № 63-6-00611 є розірваним з 28.05.2015.
Оскільки позивач, у зв'язку з розірванням Київрадою в односторонньому порядку договору оренди земельної ділянки, не є землекористувачем земельної ділянки площею 0,6247 га, кадастровий номер 8000000000:90:325:0014 відсутні підстави для задоволення позовних вимог щодо усунення перешкод у користуванні вказаною земельною ділянкою у зв'язку з відсутністю у позивача права користування земельною ділянкою.
Крім того, позивачем в якості доказів порушення його прав, як землекористувача, зазначаються зафіксовані засобами масової інформації висловлювання Київського міського голови Кличка В.В. щодо завезення на земельні ділянки ґрунту та висадження рослин, а також стенограма засідання Київради, в якій зафіксовано висловлювання Кличка В.В. щодо того, що на спірних земельних ділянках наводиться лад та висаджено газон і рослини.
Разом з тим, вказані посилання не є офіційними розпорядженнями посадової особи, які підлягають виконанню, а є лише виступами, наданими особистими поясненнями та обговорюваннями, зокрема при прийнятті рішення Київради.
Як вбачається з пояснень представників відповідачів на їх адресу не надходило, та відповідачами не приймалось будь-яких розпоряджень щодо проведення земельних робіт на спірних земельних ділянках.
Доказів існування розпоряджень виданих відповідачами 1, 2 і оформлених у відповідності до норм чинного законодавства, виконання яких є обов'язковим позивачем не надано, як не надано і доказів проведення земельних робіт на вказаних ділянках саме працівниками відповідача 3.
Враховуючи викладене, підстави для задоволення позову відсутні.
Згідно зі статтею 33 ГПК України, обов'язок доказування тих обставин, на які посилається сторона, як на підставу своїх вимог і заперечень, покладається на цю сторону.
Позивачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження викладених у позові обставин.
Відповідно до положень ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати покладаються на позивача у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 82 - 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Я.В. Маринченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2015 |
Оприлюднено | 31.07.2015 |
Номер документу | 47540417 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Маринченко Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні