cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.07.2015 р. Справа№ 914/1679/15
За позовом : Управління комунальної власності Департаменту економічної політики, м. Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Пікко-67», м.Львів
про стягнення заборгованості за договором від 16.04.2009р. № 19 в сумі 8 102,56 грн.
Суддя Коссак С.М.
при секретарі Куць М.Я.
Представники:
Від позивача: Чижович І.З. - представник за довіреністю №2302-вих-1326 від 05.06.2015р.
Від відповідача: Поліщук А. Ф. - керівник ТзОВ «Пікко-67» ( КА183859 виданий Франківським РВ УМВС України у Львівській області).
На розгляд господарського суду Львівської області Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики, подано позов до товариства з обмеженою відповідальністю «Пікко-67», про стягнення заборгованості за договором від 16.04.2009р. № 19 в сумі 8 102,56 грн
Ухвалою господарського суду Львівської області від 27.05.2015р. позовну заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до судового розгляду на 15.06.2015р.
З підстав зазначених в ухвалі суду від 15.06.2015р. розгляд справи відкладено на 30.06.2015р.
В судовому засіданні 30.06.2015р. з метою повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи оголошено перерву до 13.07.2015р., а 13.07.2015р. до 27.07.2015р.
В судовому засіданні 27.07.2015р. представник позивача позовні вимоги підтримує з підстав зазначених в позовній заяві та з підстав зазначених в запереченнях на відзив на позов (вх. № 30971/15 від 27.07.2015р.), просить позов задоволити та стягнути заборгованість за договором від 16.04.2009р. № 19 в сумі 8 102,56 грн.
В судовому засіданні 27.07.2015р. представник відповідача проти позову заперечує, з підстав зазначених у відзиві на позовну заяву (вх.№ 29099/15 від 13.07.2015р. Просить в позові відмовити повністю.
В судовому засіданні 27.07.2015р. оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши матеріали справи судом встановлено таке.
16.04.2009 року між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради (надалі - позивач, орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Пікко-67» (надалі - відповідач, орендар) укладено Договір №19 на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (надалі - Договір).
Відповідно до п.1.1. Положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 07.12.2007р. № 1100, управління комунальної власності Львівської міської ради є структурним підрозділом департаменту економічної політики Львівської міської ради.
У відповідності до Положення про розмежування повноважень між виконавчим органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 219 від 19.10.2006р., до повноважень департаменту економічної політики Львівської міської ради належить здійснення управління майном, що належить до комунальної власності міста у визначений міською радою та виконавчим комітетом межах; виконання повноважень орендодавця, продавця, органу приватизації майна комунальної власності, надання обліку орендних платежів та контролю за їх надходженням.
Згідно п.1 Договору орендодавець надає орендареві право на тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (надалі - об'єкт) на умовах оренди та терміни відповідно до виданого дозволу на розміщення об'єктів соціально - культурного, торговельного та іншого призначення у межах м. Львова. Невід'ємною частиною цього Договору є дозвіл на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, розмір орендної площі.
Згідно Договору, відповідачу надано у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності відкритий літній майданчик площею 32,0 кв.м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Підвальна, 9.
Обов'язок внесення орендної плати орендарем виникає з часу укладення договору оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення(п.3.1. Договору).
Згідно Договору орендар сплачує орендодавцеві плату в сумі 457,22 грн. за користування об'єктом оренди площею 32,0 кв.м. щомісячно до 25 числа поточного місяця. Розрахункова ставка орендної плати щорічно коригується на рівень інфляції за рік (п.п. 3.2.,3.3. Договору).
Відповідно до п. 2.2.2 Договору орендар зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендодавцю вартість окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення.
Відповідно до п. 2.2.1 Договору орендар зобов'язаний не встановлювати об'єкти соціально - культурного, торговельного та іншого призначення без дозволу на їх розміщення.
З матеріалів справи вбачається, що в березні 2009р. відповідач звернувся до міського голови п. А. Садового із заявою про надання дозволу на розміщення відкритого літнього майданчика площею 32,0 кв.м. за адресою м. Львів, Підвальна, 9/13, терміном на три місяці (червень-серпень) на п'ять сезонів (5 років).
26.03.2009р. Управлінням архітектури департаменту містобудування на підставі рішення комісії з видачі дозволів на розміщення літніх майданчиків від 21.03.2008р. видано ТзОВ «Пікко-67» Дозвіл № 19 на розміщення відкритого літнього майданчика за адресою м. Львів, вул. Підвальна, 9, площею 32,0 кв.м.
Відповідно до розділу 7 Договору та Дозволу № 9, термін дії договору та дозволу встановлюється (п'ять сезони):
з 01.06.2009 р. до 31.08.2009 р.
з 01.06.2010 р. до 31.08.2010 р.
з 01.06.2011 р. до 31.08.2011 р.
з 01.06.2012 р. до 31.08.2012 р.
з 01.06.2013 р. до 31.08.2013 р.
Заборгованість відповідача з оплати орендної плати за період з 01.06.2009 р. по 31.08.2013р., станом на 01.03.2015 року складає 8 102,56 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача, що підтверджується виставленими позивачем рахунками
19.12.2014р. позивачем надіслано відповідачу претензію про сплату заборгованості за Договором в сумі 8 102,56 грн.(докази надіслання в матеріалах справи).
З матеріалів справи вбачається, що позивач листом №2302/1252 від 24.04.2009р. повідомив відповідача, що в Договорі №19 вказаний невірний розрахунковий рахунок для зарахування коштів за оренду та зазначив, що подальшу оплату проводити на р/р 34225000000002.
Відповідач листом від 26.09.2009р. № 01/09/09 повідомив позивача про те, що у Договорі № 19 від 19.04.2009р. містяться банківські реквізити, які не відповідають банківським реквізитам виставлених йому рахунків та претензій. Направив для розгляду та підписання зміни до договору з новими банківськими реквізитами. Також зазначив, що при надходженні ТзОВ «Пікко-67» вище згаданих змін до Договору товариством буде проведено повний розрахунок, чим підтвердив договірні стосунки з позивачем.
09.10.2010р. сторонами підписано та скріплено печатками Договір № 19/(Д-10) про внесення змін до договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, згідно якого на підставі звернень ТзОВ «Пікко-67» сторони внесли зміни до Договору оренди від 16.04.2009р. № 19, а саме: в пункті 9 Договору «Юридичні адреси та банківські реквізити сторін» замість р/р 31223000002002 слід читати р/р 34225000000002.
Судом встановлено, що відповідачем після внесення змін до Договору, щодо банківських реквізитів, що підписаний сторонами та скріплений печатками, не виконувались зобов'язанння, щодо оплати орендної плати за Договором.
Доказів оплати відповідачем своїх зобов'язань за Договором не подано.
Доказів погашення заборгованості станом на момент розгляду справи в суді сторонами суду не заявлено та не подано.
При прийнятті рішення суд виходив з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до статті 179 ГК України майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.
Відповідно до статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
В силу положень статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу інших актів цивільного законодавства.
Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
У відповідності до ст.5 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" органами управління у сфері благоустрою населених пунктів є, зокрема, органи місцевого самоврядування.
Згідно із ст.13.Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до об'єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування, зокрема майдани, площі, бульвари, проспекти, вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, інші території загального користування.
Відповідно до ст.21 даного Закону елементами благоустрою є, зокрема, покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів.
Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено, зокрема встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту.
Згідно ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, організація благоустрою населених пунктів.
Керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Законом України "Про благоустрій населених пунктів" та з метою збільшення надходження коштів до міського бюджету міська рада ухвалою №2451 від 05.03.2009р. затвердила Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (надалі - Положення).
Дане Положення розроблене з метою визначення порядку справляння орендної плати за окремі конструктивні елементи благоустрою комунальної власності та встановлення відповідальності за несвоєчасну сплату орендної плати або ухилення від неї.
В силу п.1.6 Положення підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є дозвіл, виданий управлінням архітектури департаменту містобудування або іншим уповноваженим органом.
Відповідно до п. 1.5. Положення орендодавцем окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є управління комунальної власності.
Ухвалою Львівської міської ради №2452 від 05.03.2009р. затверджено Порядок отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності ( далі - Порядок отримання дозволів).
Відповідно до п. 1.3. Порядку отримання дозволів, дозволи на встановлення відкритих літніх майданчиків видає управлінням архітектури департаменту містобудування на підставі позитивних висновків комісії з видачі дозволів на встановлення відкритих до літніх майданчиків, склад якої затверджується ухвалою міської ради.
Судом встановлено,що в березні 2009р. відповідач звернувся до міського голови п. А. Садового із заявою про надання дозволу на розміщення відкритого літнього майданчика площею 32,0 кв.м. за адресою м. Львів, Підвальна, 9/13, терміном на три місяці (червень-серпень) на п'ять сезонів (5 років).
26.03.2009р. Управлінням архітектури департаменту містобудування на підставі рішення комісії з видачі дозволів на розміщення літніх майданчиків від 21.03.2008р. видано ТзОВ «Пікко-67» Дозвіл № 19 на розміщення відкритого літнього майданчика за адресою м. Львів, вул. Підвальна, 9, площею 32,0 кв.м.
16.04.2009р. між сторонами підписаний Договір № 19 на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, який підписаний сторонами без жодних застережень.
Відповідно до с. 180 ГК України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Судом встановлено, що сторонами у Договорі № 19 від 16.04.2009р. погоджено предмет договору, ціну та строки дії договору.
Відповідно до п. 2.2.1 Договору орендар зобов'язаний не встановлювати об'єкт соціально - культурного, торговельного та іншого призначення без дозволу на їх розміщення.
Обов'язок внесення орендної плати орендарем виникає з часу укладення договору оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (п.3.1. Договору).
Відповідно до п. 5 Порядку надання в оренду конструктивних елементів благоустрою та визначення плати за правом їх тимчасового користування для розміщення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою міської ради від 05.03.2009р. № 2452 встановлено, що суб'єкт підприємницької діяльності не звільняється від плати за право тимчасового використання конструктивних елементів благоустрою для розміщення відкритих літніх майданчиків біля об'єктів ресторанного господарства для підприємницької діяльності, якщо майданчик не встановлений.
Отже, твердження відповідача про відсутність доказів фактичного користування окремими конструктивними елементами благоустрою, є безпідставними та не обґрунтованими.
Також, безпідставними є твердження відповідача про те, що об'єкт оренди йому не передавався, оскільки відсутній відповідний акт приймання - передачі. З цього приводу суд зазначає, що укладеним договором, відповідними рішеннями Львівської міської ради не передбачено факт передачі в оренду конструктивного елементу благоустрою на підставі акту приймання - передачі.
Відповідно до статті 627 ЦК України, враховуючи статтю 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Статтею 283 ГК України визначено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Частиною 2 цієї статті передбачено, що у користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).
Згідно приписів частини 3 статті 283 ГК України, об'єктом оренди, зокрема, можуть бути нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення).
Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі.
Частиною першою статті 19 цього ж Закону встановлено, що орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.
Приписами статті 286 ГК України встановлено, що орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.
Згідно з статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання.
Суд приймає доводи позивача, щодо розміру орендної плати та встановлення орендної плати в договорі (заперечення на відзив вх. № 30971/15 від 27.07.2015р.), що здійснено до Методики розрахунку вартості окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (додаток до Положення), затверджено ухвалою міської ради від 05.03.2009р. № 2451.
За приписами п.п. 3.2, 3.3. Договору орендар зобов'язувався сплачувати орендну плату щомісячно до 25 числа поточного місяця в розмірі 457,22 грн. в місяць. Розрахункова ставка орендної плати щорічно коригується на рівень інфляції за рік.
Відповідач належних та допустимих доказів спростування наявності боргу чи його розміру не надав. Доказів проведення повної оплати орендної плати не надав.
Виходячи з наведеного, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині стягнення заборгованості в сумі 8 102,56 грн., оскільки такі обґрунтовані та підтверджені матеріалами справи.
Згідно з ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ст.34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Виходячи з наведеного вище, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог повністю.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 22, 32, 33, 34, 49, 82 - 85, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пікко-67» (79008, м. Львів, вул. Підвальна, буд. 9 кв. 13; ідентифікаційний код юридичної особи 32483986) на користь Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради (79008, Львівська область, м. Львів, площа Галицька, буд 15; ідентифікаційний код юридичної особи 25558625) 8 102,56 грн. заборгованості та 1 827,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
3. Наказ видати у відповідності до статей 116 ГПК України.
Повний текст рішення складено та підписано 28.07.2015 року.
Суддя Коссак С.М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2015 |
Оприлюднено | 31.07.2015 |
Номер документу | 47541146 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Коссак С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні