Постанова
від 08.09.2009 по справі 2а-5349/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 

 

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м.

Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 19/44

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К

Р А Ї Н И

 

м. Київ

 08.09.2009 р.           15:37           № 2а-5349/09/2670

Окружний адміністративний суд міста

Києва у складі головуючого судді 

Григоровича П.О. при секретарі судового засідання  Очколяс О.В. 

вирішив адміністративну справу

за позовом

 Товариства з

обмеженою відповідальністю "Голден Оіл Україна"

 

до

 Державної

податкової інспекції у Солом'янському районі м.Києва

 

про

 визнання

протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0006181504/0 від

05.03.2009р.

Представники:

від позивача

ОСОБА_1 (довіреність від 01.07.2009р.)

 

від відповідача

ОСОБА_2 (довіреність №24 від 17.02.2009р.)

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому

засіданні 08.09.2009р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

 

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

 

Товариство з обмеженою відповідальністю «Голден Оіл

Україна»звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до

Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва про визнання

протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення №0006181504/0 від

05.03.09р. та скасувати державну реєстрацію платником податку на додану

вартість.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від

12.06.2009р. по справі №2а-5349/09/2670 відмовлено в задоволенні клопотання ТОВ

«Голден Оіл Україна»про забезпечення позову.

В судовому засіданні 08.09.09р. позивач подав заяву

про  відмову від позовної вимоги про

скасування державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Голден

Оіл Україна»платником податку на додану вартість, що викладена в п. 2 позовних

вимог.

Заява позивача судом прийнята та задоволена, отже на

розгляді в Окружному адміністративному суді м. Києва знаходиться позовна заява

Товариства з обмеженою відповідальністю «Голден Оіл Україна»до Державної

податкової інспекції у Солом'янському 

районі м. Києва з вимогою про визнання протиправним та скасування податкового

повідомлення -рішення №0006181504/0 від 05.03.09р.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує неправомірністю

проведення реєстрації товариства платником податку на додану вартість та

нарахування йому штрафних (фінансових) санкцій за неподання податкової

звітності, оскільки реєстрація здійснювалась без його згоди за заявою не

уповноваженої на те особи.

Відповідач проти позову заперечив, зазначивши, що

позивачем в порушення п. 4.1.4 ст. 4 Закону України №2181-ІІІ від 21.12.2000р.

«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами» несвоєчасно подано декларацію з податку на додану

вартість за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, липень,

грудень 2008 року, січень 2009 року. На підставі п.п. 7.1.1 п. 17.1 ст. 17

Закону №2181-ІІІ  відповідачем винесено

податкове повідомлення -рішення №0006181504/0 від 05.03.2009р.  про визначення  суми штрафних (фінансових) санкцій з податку

на додану вартість у розмірі 1530,00 грн. є вважає правомірним та таким що

відповідає вимогам чинного законодавства.

Для підтвердження обставин, що належить з'ясувати у

справі, які можуть бути відомі ОСОБА_3, Окружний адміністративний суд м. Києва

відповідно до ст. 65 КАС України викликав ОСОБА_3в судове засідання в якості

свідка. Однак, в судове засідання 08.09.2009р. ОСОБА_3 не з'явився, про причини

своєї неявки суд не повідомив, письмові пояснення по суті справи не надав, тому

суд, відповідно до вимог статті 128 Кодексу адміністративного судочинства

України, розглядає справу на підставі наявних в ній документів.

Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і

матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно

з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази,

які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний

адміністративний суд м. Києва, -

 

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі

м. Києва було проведена перевірка дотримання своєчасності подання податкової

звітності, за результатами  якої складено

акт №2717/15-2-35757053 від 04.03.09р.

Перевіркою встановлено порушення п. 4.1.4 ст. 4 Закону

України №2181-ІІІ від 21.12.2000р. «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»несвоєчасно подано

декларацію з податку на додану вартість за травень, червень, липень, серпень,

вересень, жовтень, липень, грудень 2008 року, січень 2009 року.

На підставі п.п. 7.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону

№2181-ІІІ  відповідачем винесено

податкове повідомлення -рішення №0006181504/0 від 05.03.2009р.  про визначення  суми штрафних (фінансових) санкцій з податку

на додану вартість у розмірі 1530,00 грн. (9 міс. х 170 грн.)

Позивач, не погоджуючись з прийнятим податковим

повідомленням - рішенням №0006181504/0 від 05.03.09р., звернулося до

відповідача зі скаргою в порядку пп.. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону України

№2181-ІІІ. Рішенням ДПІ у Солом'янському районі м. Києва від 06.04.09р.

№8412/10/25-010 первинна скарга позивача залишена без розгляду в зв'язку з

порушенням законодавчо встановленого 

10-денного терміну для подання скарги.

Таким чином, відповідно до пп. 5.2.5 п. 5.2 ст. 5 закону

№2181-ІІІ, дане податкове повідомлення рішення є чинним, в апеляційному порядку

не скасоване, сума штрафної (фінансової) санкції з податку на додану вартість,

визначена податковим повідомленням - рішенням є узгодженою.

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м.

Києва та просить визнати недійсним та скасувати податкове повідомлення -рішення

№0006181504/0 від 05.03.209р. як таке, що винесене без врахування фактичних

обставин, а саме тих обставин, що товариство не було обізнане з фактом

реєстрації його платником податку на додану вартість та відповідно не

порушувало вимоги п.4.1.4 ст. 4 Закону №2181-ІІІ.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені

міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги

наступне.

Відповідно до частини 1 статті 1 Цивільного кодексу

України особисті немайнові та майнові відносини, засновані на юридичній

рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників

регулюються цивільним законодавством. Згідно приписів статті 80 Цивільного

кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у

встановленому законом порядку. Статтею 87 названого Кодексу унормовано, що

установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або

засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом.

Товариство, створене однією особою, діє на підставі статуту, затвердженого цією

особою. Юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Відповідно до частини 1 статті 89 Цивільного кодексу України юридична особа

підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Голден Оіл

Україна» зареєстроване як юридична особа Солом'янською районною у м. Києві

державною адміністрацією 13.02.2008р. за №1 073 102 0000 015033, адреса

реєстрації: 03087, м. Київ, вул. Ушинського, б. 6, кв. 41, ідентифікаційний

код: 35757053.

Відповідно до установчих документів ТОВ «Голден Оіл

Україна»засновниками товариства є громадяни України ОСОБА_4 та ОСОБА_1.

Державну реєстрацію товариства як юридичної особи,

відповідно до усного договору було здійснено уповноваженою особою ОСОБА_3

(ідентифікаційний номер НОМЕР_1, що проживає у АДРЕСА_1) який діяв на

підставі  нотаріально засвідчених

довіреностей від 07.02.2008р., що видані ОСОБА_4 та ОСОБА_1 як учасниками ТОВ

«Голден Оіл Україна».

Цими довіреностями ОСОБА_3уповноважено бути

представником довірителя у будь-яких установах, підприємствах та організаціях,

незалежно від форми їх власності, з питань, пов'язаних з реєстрацією та

організацією діяльності ТОВ «Голден  Оіл

Україна».

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування»,

який відповідно до його преамбули визначає принципи побудови системи

оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та

до державних цільових фондів, а також права, обов'язки платників податків,

встановлено, що платники податків зобов'язані подавати до державних органів

відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і

відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових

платежів).

Пунктом 10.6 ст. 10 Закону України «Про податок на

додану вартість»визначено, що форми декларацій та податкових розрахунків з

цього податку встановлюються відповідно до закону.

Порядок заповнення і подання податкової декларації з

податку на додану вартість передбачено пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону №2181-ІІІ та

передбачає подання податкових декларацій за базовий податковий (звітний)

період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних

авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім

календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у

тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом

40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного

(податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених

підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60

календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи

фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного

за звітним.

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три

квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників

базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три

квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним

законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені

цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4

цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти

перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань

оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку

підприємств.

Відповідно до пп.. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону

№2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки,

визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних

мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п.п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України

«Про податок на додану вартість»право на нарахування податку та складання

податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники

податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Відповідно до п. 2.1 ст. 2 Закону України «Про податок

на додану вартість»платником податку є 

будь-яка особа, яка:

а) здійснює або планує здійснювати господарську

діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього

податку;

б) підлягає обов'язковій реєстрації як платник цього

податку;

в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що

підлягають оподаткуванню цим податком згідно з нормами цієї статті.

Окружний адміністративний суд м. Києва вважає за

необхідне зазначити, що ТОВ «Голден Оіл Україна»не підлягає під ознаки суб'єкта

господарювання що підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку на додану

вартість та не здійснювало імпорт товарів. Таким чином, позивач підлягав

реєстрації платником податку на додану вартість за своїм добровільним рішенням.

Порядок реєстрації платником податку на додану вартість

визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість

затвердженого Наказом ДПА України №79 від 01.03.2000р., зареєстрованого в

Міністерстві юстиції України 03.04.2000р. за №208/4429 (далі -Положення №79).

Відповідно до п. 13 Положення №79 реєстрація платником

податку на додану вартість здійснюється за заявою особи, яка відповідає вимогам

статті 2 Закону.

Реєстраційна заява платника податку на додану вартість

за формою N 1-ПДВ направляється особою на адресу податкового органу з

повідомленням про вручення або вручається особисто представником такої особи

службовій особі податкового органу.

До заяви додається оригінал платіжного документа про

сплату встановленої суми за Свідоцтво. Якщо такий додаток відсутній, то

податковий орган не приймає до розгляду заяви про реєстрацію та повертає її

заявникові з відповідними відмітками в розділі 11 реєстраційної заяви не пізніш

як через десять календарних днів від дня її надходження.

У заяві про реєстрацію зазначається причина (причини)

реєстрації платником податку, а також указується один із способів отримання

Свідоцтва про податкову реєстрацію - поштою або безпосередньо в податковому

органі. Реєстраційну заяву обов'язково має бути підписано заявником

(заявниками) із зазначенням дати. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають

заповненню.

Дані реєстраційної заяви мають бути достовірними та

відповідати відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних

осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр).

З метою підтвердження достовірності відомостей про

особу, указаних у реєстраційній заяві, до реєстраційної заяви можуть бути

додані копія Свідоцтва про державну реєстрацію заявника, виданого державним

реєстратором, або оригінал чи копія виписки із Єдиного державного реєстру

Згідно довідки 4-ОПП від 14.02.09р. №25513/29-004 ДПІ у

Солом'янському районі м. Києва керівником товариства є ОСОБА_4,

ідентифікаційний номер -НОМЕР_2. Як платник податків та обов'язкових зборів,

ТОВ «Голден Оіл Україна»взяте на облік в ДПІ у Солом'янському районі м. Києва

14.02.2008р. за №25513

Згідно Наказу №1 від 13.02.08р. «Про призначення

директора та виконання обов'язків головного бухгалтера ТОВ «Голден Оіл Україна»

директором та головним бухгалтером товариства призначено ОСОБА_4

Як вбачається з матеріалів справи, реєстраційна заява

особи, що реєструється за своїм добровільним рішенням від імені юридичної особи

Товариства з обмеженою відповідальністю «Голден Оіл Україна»до ДПІ у

Солом'янському районі м. Києва подана 25.02.2008 р. ОСОБА_3

В судовому засіданні представник відповідача надав

пояснення, що в зв'язку з тим, що представник платника податків не

з'явився  до ДПІ для отримання Свідоцтва,

оригінал документу було направлено поштою на юридичну адресу товариства

рекомендованим листом з повідомленням про вручення 15.09.2008р. Поштове

відправлення було повернуто поштою до ДПІ 16.10.008р. з відміткою «за

закінченням терміну зберігання», після чого було складено довідку про

неможливість вручення Свідоцтва платника та долучено до облікової справи.

Зі змісту нотаріально засвідчених довіреностей від

07.02.2008р. виданих ОСОБА_4 та ОСОБА_1 як учасниками ТОВ «Голден Оіл

Україна»не вбачається надання уповноваженій особі ОСОБА_3 права реєстрації

товариства як платника податку на додану вартість.

Платіжний документ про сплату встановленої суми  за бланк Свідоцтва платника податку на додану

вартість  підписаний та поданий ОСОБА_3

Окружний адміністративний суд м. Києва вважає, що ані

позивач, ані його керівні органи заяву про реєстрацію платником податку на

додану вартість до податкової інспекції не подавали, свідоцтво платника ПДВ не

отримували та нікого на це не уповноважували.

Реєстрація позивача платником податком на додану

вартість, на думку Окружного адміністративного суду м. Києва, здійснена

всупереч приписам пункту 13 Положення про реєстрацію платників податку на

додану вартість, статті 9 Закону України "Про податок на додану

вартість", оскільки названі нормативно-правові акти є персоналізованими,

що, на думку суду, полягає в тому, що саме товариство, або уповноважена його

керівним органом особа може здійснити дії по реєстрації особи платником

податку.

Враховуючи викладене, складання відповідачем акту

№2717/15-2-35757053 від 04.03.2005р. про результати перевірки дотримання

своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ

«Голден Оіл Україна»та винесення податкового повідомлення -рішення

№0006181504/0 від 05.03.09р.  є

неправомірним, оскільки у позивача відсутній був обов'язок подання декларацій з

податку на додану вартість в зв'язку з тим, що позивач не приймав добровільного

рішення про реєстрацію платником податку.

Крім того, ДПІ у Солом'янському районі м. Києва  складено Акт №394 (11173/10/29-010) від

01.06.09р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ

«Голден Оіл Україна»в зв'язку з неподанням платником податку податковому органу

декларацій з податку на додану вартість з травня 2008 року до травня 2009 року.

Датою анулювання реєстрації є 29.05.2009р. 

З огляду на зазначене, а також те, що позивач не подав

суду жодних доказів того, що 

реєстраційна заява платника податку подана особисто посадовою особою

(директором) ТОВ «Голден Оіл Україна»або уповноваженою ним особою, Окружний

адміністративний суд м. Києва приходить до висновку, що застосування до

позивача суми штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1530,00 грн. є

неправомірним, а податкове повідомлення -рішення №0006181504/0 від 05.03.09р

підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного

судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких

ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72

цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу

адміністративного судочинства України в адміністративних справах про

протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень

обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності

покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

             

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень

не довів правомірності прийнятого ним податкового повідомлення - рішення.

Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України

передбачено, що у справах  щодо оскарження

рішень,  дій чи бездіяльності суб'єктів

владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені)

вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією

та законами України; з 

використанням  повноваження  з метою, з якою це повноваження надано;

обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для

прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено);

добросовісно;  розсудливо; з дотриманням

принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими

несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на

досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь

у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали,

заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі

фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які

мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний

адміністративний суд м. Києва вважає, що позовні вимоги ТОВ «Голден Оіл

Україна»про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -

рішення №000618504/0 від 05.03.2009р. є обґрунтованими та такими, що підлягають

задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 69-71,

158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний

адміністративний суд м. Києва, -

 

ПОСТАНОВИВ:

1.   Позовні вимоги

задовольнити повністю.

2.         

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення -рішення ДПІ у

Солом'янському районі м. Києва №0006181504/0 від 05.03.2009р.

3.          Судові

витрати у розмірі 3,40 грн. присудити на користь Товариства з обмеженою

відповідальністю «Голден Оіл Україна» за рахунок Державного бюджету України.

 

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу

адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,

якщо таку заяву не було подано.

Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційної

інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та

апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої

інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному

обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів

після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження

та апеляційна скарга подаються Київському апеляційному адміністративному суду

через Окружний адміністративний суд міста Києва.

 

Суддя                                                                                               

Григорович П.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.09.2009
Оприлюднено29.09.2009
Номер документу4756362
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5349/09/2670

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні