Категорія 6
Категорія 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20
серпня 2009 року Справа
№2а-24307/09/1270
Луганський
окружний адміністративний суд у складі
головуючого
судді Чернявської Т.І.,
при
секретарі судового засідання Ігнатович О.А.,
за
участю сторін:
від
прокурора - помічник прокурора м. Луганська
Петрова Г.В.
(посвідчення від 01.07.2008 № 524)
від
позивача - провідний спеціаліст
відділу нагляду за діяльністю
емітентів та корпоративних фінансів
ОСОБА_1.
(довіреність від 08.01.2009 № 10-П/09)
від
відповідача - не прибув
розглянувши
у відкритому судовому засіданні у м. Луганську
справу
за адміністративним позовом
Прокурора
м. Луганська в інтересах держави в особі
Луганського
територіального управління
Державної
комісії з цінних паперів та фондового ринку
до
відкритого акціонерного товариства «Новопсковське автотранспортне підприємство 10909»
про
стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 3400 грн.,
ВСТАНОВИВ:
15 липня 2009 року Прокурор м.
Луганська звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом в
інтересах держави в особі Луганського територіального управління Державної
комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного
товариства «Новопсковське автотранспортне
підприємство 10909» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 3400
грн., накладених постановою від 15 липня 2008 року № 219-ЛУ за правопорушення
на ринку цінних паперів.
В обґрунтування позовних вимог
прокурор послався на те, що відкрите акціонерне товариство «Новопсковське
автотранспортне підприємство 10909»
зареєструвало випуск іменних цінних паперів в Луганському обласному фінансовому
управлінні 14.12.1995, однак в порушення вимог статті 9 Закону України від 10
грудня 1997 року № 710/97-ВР «Про національну депозитарну систему та
особливості електронного обігу цінних паперів в Україні» та пункту 2 розділу І
Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів,
затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 17 жовтня 2006 року № 1000 та
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 2007 року за № 49/13316
(набуло чинності 05 лютого 2007 року), не має укладеного договору на ведення
реєстру власників іменних цінних паперів з незалежним реєстратором, крім того
ліцензію на ведення власного реєстру зазначене акціонерне товариство в
Луганському територіальному управлінні Державної комісії з цінних паперів та
фондового ринку не отримувало.
На підставі цього, 14.02.2008
відносно відповідача було винесено розпорядження про усунення порушень
законодавства про цінні папери № 25-ЛУ. Згідно цього розпорядження відповідач
повинен був у термін до 12.06.2008 усунути порушення чинного законодавства про
цінні папери та у цей же термін надати до Луганського територіального
управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку інформацію
щодо виконання розпорядження. Інформації щодо виконання розпорядження надано не
було. Доказів, підтверджуючих виконання розпорядження, не надходило. Дії
відповідача підпадають під ознаки порушення, відповідальність за яке
передбачена ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних
паперів в Україні» (в редакції Закону від 01.04.2008) - ухилення від виконання
розпорядження. У зв'язку з цим 15.07.2008 Луганським територіальним управлінням
Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні відповідача
винесено постанову № 219-ЛУ про накладення санкцій у вигляді штрафу за
правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 3400 грн. Зазначену суму
необхідно було перерахувати в доход Державного бюджету України протягом 15 днів
з дня отримання постанови.
Постанова про накладення санкцій за
правопорушення на ринку цінних паперів від 15 липня 2008 року № 219-ЛУ
відкритим акціонерним товариством «Новопсковське автотранспортне підприємство
10909» у встановленому порядку не оскаржувалась, документ, який підтверджує сплату
штрафу, до Луганського територіального управління Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку не подавався.
На підставі викладеного прокурор
просить стягнути з відповідача в доход Державного бюджету України суму
застосованого штрафу у розмірі 3400 грн.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, місце
та час слухання справи повідомлявся належним чином. Правом подати суду
заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не
скористався.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України суд вирішує справу
на основі наявних в матеріалах справи доказів.
У судовому засіданні прокурор та
представник позивача позов підтримали, надали пояснення, аналогічні викладеним
у позові.
Вислухавши прокурора та представника
позивача, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов
підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Згідно із абз. 2 ст. 1 Закону України
від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних
паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення
державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком
цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій
сфері.
Відповідно до ст. 3 Закону України
від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних
паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у
таких формах:
- прийняття актів законодавства з
питань діяльності учасників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обігу цінних
паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;
- видача ліцензій на здійснення
професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за
такою діяльністю;
- заборона та зупинення на певний
термін (до одного року)
- професійної діяльності на ринку
цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до
відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісій) цінних
паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;
- контроль за дотриманням емітентами
порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних
паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою
інформацією;
- створення системи захисту прав
інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та
особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;
- контроль за достовірністю
інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність
на ринку цінних паперів, контролюючим органам;
- встановлення правил і стандартів
здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціноутворення
на ринку цінних паперів;
- контроль за діяльністю осіб, які
обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щодо
державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних
паперів згідно із ст. 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про
державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Державна комісія
з цінних паперів та фондового ринку.
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і
підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна
комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і
територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.
6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання
ринку цінних паперів в Україні»).
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку, у відповідності із п. 14 ст. 8 Закону України від 30 жовтня
1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в
Україні», зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення
чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання
ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону
України від 10 грудня 1997 року № 710/97-ВР „Про Національну депозитарну
систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” діяльність
щодо ведення реєстру власників іменних цінних паперів здійснює емітент або
реєстратор. Якщо кількість власників іменних цінних паперів емітента перевищує
кількість, визначену Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку як
максимальну для організації самостійного ведення реєстру емітентом, емітент
зобов'язаний доручити ведення реєстру реєстратору шляхом укладення відповідного
договору.
Договір на ведення реєстру емітент може
укласти лише з одним реєстратором. При цьому таке доручення емітента не знімає
з нього відповідальності щодо виконання зобов'язань, що випливають із угод щодо
цінних паперів.
Частиною 4 ст. 9 Закону України від 10
грудня 1997 року № 710/97-ВР „Про Національну депозитарну систему та
особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” регламентовано, що
ведення реєстрів власників іменних цінних паперів передбачає облік та
зберігання протягом певних строків інформації про власників іменних цінних
паперів та про операції, внаслідок яких виникає необхідність внесення змін до
реєстру власників іменних цінних паперів. Крім того підставою для внесення змін
до реєстру власників іменних цінних паперів є документи, згідно з якими
переходить право власності на відповідні іменні цінні папери.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та
фондового ринку від 17 жовтня 2006 року
№ 1000, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 січня 2007
року за № 49/13316,
затверджено Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних
паперів, яке набуло чинності 05 лютого 2007 року.
Відповідно до пункту 2 розділу І
Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів емітент
іменних цінних паперів має право ведення реєстру власників випущених ним цінних
паперів доручити реєстратору шляхом укладення договору на ведення реєстру
власників іменних цінних паперів. Передача системи реєстру оформляється актом
приймання-передавання. Реєстратор відповідає та здійснює ведення системи
реєстру з моменту підписання сторонами вказаного акта. Акт приймання передавання
підписується уповноваженою особою емітента, уповноваженою особою
реєстроутримувача та містить печатки зазначених юридичних осіб.
Реєстратор здійснює реєстраторську діяльність згідно з нормативно - правовими актами України та за наявності
ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку -
депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних
цінних паперів.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України від
30.10.1996 № 448/96-ВР „Про державне регулювання ринку цінних паперів України
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати
емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних
паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для
виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та
вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відкрите акціонерне товариство
„Новопсковське автотранспортне підприємство 10909” в порушення вимог статті 9
Закону України від 10.12.1997 № 710/97-ВР «Про національну депозитарну систему
та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні» та пункту 2 розділу
І Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів,
затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 17 жовтня 2006 року № 1000 та
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 2007 року за № 49/13316, що набуло чинності 05 лютого
2007 року, у термін до 12 червня 2008 року не усунуло порушення чинного
законодавства про цінні папери - не сформувало систему реєстру та не призначило
реєстратора. Доказів, що підтверджують виконання розпорядження до Луганського
територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку не надходило, що підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних
паперів від 04 липня 2008 року № 219-ЛУ (арк. справи 8).
Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 11
Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання
ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) за ухилення
від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення
порушень щодо цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового
ринку накладає на юридичних осіб штрафи
у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян.
На підставі акта про правопорушення
на ринку цінних паперів від 04 липня 2008 року № 219-ЛУ Луганським
територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку
цінних паперів від 15 липня 2008 року № 219-ЛУ (арк. справи 10), яку 16 липня
2008 року згідно реєстру відправки поштової кореспонденції направлено відкритому
акціонерному товариству „Новопсковське автотранспортне підприємство 10909”
(арк. справи 12).
Відповідно до розділу XVIII Правил
розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та
застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів
та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в
Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф має бути
сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови.
Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного
бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів
надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії
(відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати
штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф
стягується в судовому порядку.
Частиною 3 статті 11 Закону України
від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних
паперів в Україні» також закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з
цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи те, що відкрите акціонерне
товариство „Новопсковське автотранспортне підприємство 10909” постанову
Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та
фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних
паперів від 15 липня 2008 року № 219-ЛУ у встановленому порядку не оскаржило,
внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає
виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ
про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування
санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції
України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати
отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних
паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими,
що підлягають повному задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КАС
України, а також те, що прокурор відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів
України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від сплати державного
мита (судового збору) звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають
стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних
повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати,
здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України
у судовому засіданні 20 серпня 2009 року проголошено вступну та резолютивну
частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що
згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної
та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 87,
94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити
повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного
товариства „Новопсковське автотранспортне підприємство 10909” (ідентифікаційний
код 03113383, місцезнаходження: 92300, Луганська область, смт. Новопсков, вул.
Шкільна, буд. 1) в доход Державного бюджету України (р/р 31114106700223 в ГУ
ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код 24046685, код бюджетної класифікації
21081100) суму штрафних санкцій у розмірі 3400 грн. (три тисячі чотириста
гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не
було подано у встановлений КАС України строк. Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений КАС
України строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У
разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку
подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції
викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються до Донецького апеляційного адміністративного суду
через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги
одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження
постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її
проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до
статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга
на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після
подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена у повному обсязі
25 серпня 2009 року.
Суддя Т.І.
Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2009 |
Оприлюднено | 30.09.2009 |
Номер документу | 4758240 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чернявська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні