Постанова
від 18.09.2009 по справі 2а-5139/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

справа № 2а-5139/09/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

18

вересня 2009 року, 10 год. 25 хв.          

                                                              

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

         головуючого-судді                                                            

Кравчука В.М.

         за участю  секретаря судового засідання                         Ганачівської Л.Ю.

         та представника позивача                         ОСОБА_5;

розглянувши

адміністративний позов Державної податкової інспекції (надалі ДПІ) у

Радехівському районі Львівської області до Приватного підприємства «Надія»

про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

 

12 серпня 2009 року на розгляд Львівського окружного

адміністративного суду надійшла позовна заява ДПІ у Радехівському районі

Львівської області до ПП «Надія» про припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на

те, що відповідач не подає звітність з 18.01.2008 року, чим порушує вимоги п.п.

2, 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування». Покликаючись на

повноваження органів Державної податкової служби, передбачені п. 17 ст.11

Закону України «Про державну податкову службу України», просить припинити відповідача

як юридичну особу.

В судовому засіданні представник позивача підтримав

позовні вимоги.

Відповідач заперечень проти позову не надав, явку своїх

представників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду

справи був повідомлений належним чином. Тому суд ухвалив розглядати справу у

відсутності відповідача на підставі наявних в ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши

надані суду докази в межах заявлених вимог, суд встановив наступні факти та

відповідні їм правовідносини:

12.02.1997 року державним реєстратором - Радехівською

районною державною адміністрацією Львівської області було проведено державну

реєстрацію юридичної особи - приватного підприємства «Надія», що

підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців та свідоцтвом про державну реєстрацію.  

Як платник податків, відповідач перебуває на обліку в

ДПІ у Радехівському районі Львівської області від 22.03.2000 р. за №

28-326/143, що підтверджується довідкою зазначеної ДПІ від 04.03.2009 р. №

7/29-011.

Станом на 03.08.2009 р. відповідач заборгованості по

податках перед бюджетом немає і немає відкритих розрахункових рахунків, що

підтверджується довідкою ДПІ від 04.08.2009 р. Факт відсутності заборгованості

відповідача перед бюджетом на час розгляду справи представник позивача визнав в

судовому засіданні.

Неподання відповідачем декларацій про доходи починаючи з

18.01.2008 р.  підтверджується актом №

13/15-0 від 03.02.2009 р., складеним працівниками ДПІ. Таким чином, неподання

декларацій відповідачем триває понад один рік.

ПП «Надія» фактично припинило свою діяльність, оскільки

його єдиний засновник і директор ОСОБА_1 померла 30.01.2008р., що

підтверджується свідоцтвом про смерть.

Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 9 Закону

України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. платники податків і зборів

(обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати

звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у

терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та

інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську

звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою

податків і зборів (обов'язкових платежів). Дослідженими у справі доказами

встановлено факт невиконання відповідачем цього обов'язку.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну

податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. (з наступними змінами і

доповненнями) завданнями органів державної податкової служби, серед інших, є

здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю

обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових

фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів,

установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

На реалізацію цієї функції органи державної податкової

служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами

України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових

органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації

суб'єкта підприємницької діяльності (п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону).

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну

реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. (з

наступними змінами і доповненнями) 

юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за

рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим

ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади,

прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну

реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для

постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано

з її банкрутством, зокрема є неподання протягом року органам державної

податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності

відповідно до закону.

З урахуванням порядку застосування, підстав, змісту та правових

наслідків скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності,

суд вважає, що зазначена дія в правовому сенсі є тотожною припиненню юридичної

особи. Відтак, позовні вимоги заявлені суб'єктом владних повноважень на

виконання визначених законом завдань цього суб'єкта, з підстав та в порядку,

передбаченому, законом.

Порядок реалізації цих повноважень передбачено Порядком

обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженим Наказом

Державної податкової адміністрації України 19.02.1998 р. № 80 (в редакції

наказу Державної податкової адміністрації 

України від 17.11.1998 р. № 552 з наступними змінами і доповненнями на

час розгляду справи), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.03.1998

р. за № 172/2612, відповідно до п. 8.6. якого якщо платник податків не має

заборгованості перед    бюджетом, та у разі неподання протягом одного

року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів

податкової звітності, … то керівник органу державної податкової служби приймає

рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до

суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про … постановлення

судового рішення про припинення юридичної особи.

Надані суду і досліджені в судовому засіданні докази

засвідчують наявність між сторонами правовідносин та фактичних обставин,

передбачених ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців», що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ст. 105 Цивільного кодексу України від

16.01.2003 р. (надалі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що

прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово

повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до

єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у

процесі припинення.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв

рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення

юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють

порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу.

Аналогічну за змістом норму наведено у ч. 5 ст. 38

Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Суд пропонував позивачеві надати відомості про

кандидатів до складу ліквідаційної комісії. Листом від 16.09.2009 р. позивач

надав Суду зазначені відомості та запропонував наступний склад ліквідаційної

комісії:

1. ДПІ у Радехівському районі Львівської області -

завідувач сектору реєстрації та обліку платників податків ОСОБА_2.

2.  Районне

управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області -

юрисконсульт ОСОБА_3.

3.  Радехівський

районний центр зайнятості - головний спеціаліст-юрисконсульт ОСОБА_4.

Позивач пояснив, що із зазначеними особами узгоджено їх

участь у ліквідаційні комісії ПП «Надія», тому Суд вважає за можливе призначити

ліквідаційну комісію у складі цих осіб.

Позивач не надав суду пропозицій щодо строку та порядку

ліквідації відповідача, тому суд не вбачає підстав для відхилення від строків

та порядку ліквідації юридичної особи, які визначені у диспозитивних нормах ст.

111 ЦК України. Зазначеними нормами передбачено, зокрема, що у разі ліквідації

юридичної особи за рішенням суду комісія з припинення юридичної особи поміщає в

друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про

державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про

припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог

до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації

повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих

заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення

юридичної особи.

Ліквідаційна комісія після закінчення строку для

пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який

містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік

пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний

ліквідаційний баланс затверджується органом, який прийняв рішення про

ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що

ліквідується, провадиться у порядку черговості, встановленої ст. 112 ЦК

України, відповідно до проміжного ліквідаційного балансу, починаючи від дня

його затвердження, за винятком кредиторів четвертої черги, виплати яким

провадяться зі спливом місяця від дня затвердження проміжного ліквідаційного

балансу. В разі недостатності у юридичної особи, що ліквідується, грошових

коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія здійснює продаж

майна юридичної особи.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна

комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується органом, що прийняв

рішення про ліквідацію юридичної особи.

Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення

вимог кредиторів, передається її учасникам, якщо інше не встановлено

установчими документами юридичної особи або законом.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 94 КАС України якщо

судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд

присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові

витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Проте, оскільки суду не надано письмових доказів наявності зазначених судових

витрат, вони розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС України, ст. 92,

97 ЦК України, ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»,

ст.ст. 18, 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців», суд -

 

П О С Т А Н О В И В :

 

1.  Позов задовольнити.

2.  Припинити юридичну особу - Мале приватне

підприємство «Надія» (ідентифікаційний код 25250933), що знаходиться за

адресою: Львівська область, Радехівський район, м. Радехів, вул.

Б.Хмельницького, 3.

3.  Призначити ліквідаційну комісію (комісію з

припинення) Малого приватного підприємства «Надія», у складі: голова комісії -

ОСОБА_2; члени комісії - ОСОБА_3, ОСОБА_4.

4.  Зобов'язати ліквідаційну комісію провести

ліквідацію Малого приватного підприємства «Надія» у порядку, визначеному

ст.ст.105, 110-112 Цивільного кодексу України у строк не більше дванадцяти

місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.

5.  Копію постанови суду, після набрання нею

законної сили, негайно направити державному реєстратору Радехівської районної

державної адміністрації Львівської області.

   

Постанова може бути оскаржена до Львівського

апеляційного адміністративного суду.

Заява про апеляційне оскарження та

апеляційна скарга подаються до апеляційного суду через Львівський окружний

адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою,

яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження

постанови подається протягом 10 днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга

на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне

оскарження.

Постанова набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не

було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасована,

набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 18

вересня 2009 року о 15:00

 

 

Суддя                         В.М.Кравчук

 

 

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2009
Оприлюднено30.09.2009
Номер документу4758508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5139/09/1370

Постанова від 18.09.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні