ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 липня 2015 року № 826/12768/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., при секретарі Паньківу В.В., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у
м. Києві
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я
Стрільця"
про зобов'язати вчинити дії
На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.
ВСТАНОВИВ:
Позивачка, в особі ОСОБА_1, звернулася з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві (надалі-Відповідач), третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця" про зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві вчинити реєстраційні дії «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» щодо Товариство з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця", 35083824, а саме, внесенню змін про те, що ОСОБА_1 не є керівником Товариство з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця".
В обґрунтування позовних вимог Позивачка зазначає, що станом на даний час наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про те, що ОСОБА_1 є керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» порушує її законні права та інтереси, а саме, право на працю, передбачене статтею 43 Конституції України, зокрема, право працевлаштування на державну службу.
Представники Відповідача та третьої особи до суду не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про судовий розгляд справи, відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України. Заперечень проти позову до суду не надав.
На адресу Окружного адміністративного суду міста Києва 14.07.2015 року надійшли від Відповідача матеріали реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця".
Враховуючи, що в судове засідання 14.07.2015 року не прибули представники Відповідача та Третьої особи, судом було прийнято рішення про розгляд справи в письмову провадженні на підставі частини шостої статті 128 КАС України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 07.04.2011 року відповідно до Протоколу № 3 Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» (завіреного приватним нотаріусом Гришаєвою І.В., зареєстрованого в реєстрі № 826, 827, 828 від 07.04.2011 р.) ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) було призначено директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» (надалі - Товариство).
Відповідно до Свідоцтва про шлюб серія І-ОК № 171733 від 08.10.2014 року, ОСОБА_1 змінила прізвище на ОСОБА_1.
Згідно з Протоколу №4 Загальних зборів Товариства від 15.02.2012 року (завіреного приватним нотаріусом Гришаєвою І.В., зареєстрованого в реєстрі № 277, 278, 279 від 15.02.2012 р.) ОСОБА_1 було звільнено з посади директора Товариства з 15.02.2012 року.
Позивачка 16.06.2015 року з офіційного сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Міністерства юстиції України дізналась, що в «Детальній інформації про юридичну особу», а саме, Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» в графі «Відомості про органи управління юридичної особи прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи» міститься запис «Керівник з 07.04.2011 року - ОСОБА_1».
ОСОБА_1 22.06.2015 року звернулась до державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Алмазової Т.В. та подала пакет документів для проведення реєстраційних дій, а саме: «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах»: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника (нотаріально засвідчену копію).
Відповідачем 22.06.2015 року надано ОСОБА_1 Повідомлення про залишення документів без розгляду вих. № б/н, в якому повідомлялось, що документи подані для проведення «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» (35083824), залишені без розгляду на підставі: документи подані особою, що не має на це повноважень; документи подані не в повному обсязі.
Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Згідно з Протоколу №4 Загальних зборів Товариства від 15.02.2012 року (завіреного приватним нотаріусом Гришаєвою І.В., зареєстрованого в реєстрі № 277, 278, 279 від 15.02.2012 р.) ОСОБА_1 було звільнено з посади директора Товариства з 15.02.2012 року.
Також, Протоколом №4 Загальних зборів Товариства від 15.02.2012 року Сюрменяна Сергія Артемовича (ідентифікаційний номер - НОМЕР_2) було призначено директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця».
Відповідно до Наказу 10/К «Про звільнення з роботи» від 15.02.2012 року, ОСОБА_1 склала з себе обов'язки директора з 15.02.2012 року.
Крім того, відповідно до «Протоколу передачі активів підприємства» від 15.02.2012 року, ОСОБА_1 передала Сюрменяну Сергію Артемовичу: установчі документи підприємства, звіти до податкових органів включно за 2011 рік, звіти до Пенсійного фонду України включно за січень 2012 року, касову книгу, чекову книгу, бухгалтерські регістри відповідно до ОСВ на 15.02.2012 року (та журнали регістрів до них), кадрову документацію, вхідну та вихідну кореспонденцію станом на 15.02.2012 року, печать ТОВ «Торговий дім «Славутич», печать ТОВ «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця». Вказаний протокол передачі було підписано ОСОБА_1 та Сюрменяном С.А.
Відповідно до «Протоколу передачі активів підприємства» від 15.02.2012 року, ОСОБА_1 передала, а Сюрменян Сергій Артемович прийняв основні засоби Товариства, відповідні підписи ОСОБА_1 та Сюрменяна С.А. містяться на Протоколі.
Також, 15.02.2012 року між єдиним засновником Товариства Лещінером Л.О. та ОСОБА_1 було підписано «Лист-погодження» відповідно до якого Лещінер Леонід Олексійович не має до ОСОБА_1 ніяких майнових, грошових та інших претензій та станом на 15.02.2012 року, згідно актів передачі, майнові активи та документи передані в повному обсязі.
У відповідності до ч.1, ч. 2 ст.145 Цивільного кодексу України та ч.1 ст.58 Закону України «Про господарські товариства» загальні збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю є вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю. До виключної компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю належить, зокрема, внесення змін до статуту товариства.
Згідно зі ст.58 Закону України «Про господарські товариства», Вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є загальні збори учасників. Вони складаються з учасників товариства або призначених ними представників. Представники учасників можуть бути постійними або призначеними на певний строк. Учасник вправі в будь-який час замінити свого представника у загальних зборах учасників, сповістивши про це інших учасників. Учасник товариства з обмеженою відповідальністю вправі передати свої повноваження на зборах іншому учаснику або представникові іншого учасника товариства. Учасники мають кількість голосів, пропорційну розміру їх часток у статутному капіталі. Загальні збори учасників товариства обирають голову товариства.
Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом.
Згідно з ч. 2 ст. 97 ЦК України органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 99 ЦК України загальні збори товариства своїм рішенням створюють виконавчий орган та встановлюють його компетенцію і склад.
У відповідності до ч. 1 ст. 89 ГК України та ст. 23 Закону України «Про господарські товариства» управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства, а у визначених законом випадках - учасники товариства.
Відповідно до ч. 2 ст. 65 ГК України власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.
З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що учасники товариства з обмеженою відповідальністю можуть на загальних зборах прийняти рішення про обрання голови товариства, який буде діяти в інтересах даного учасника товариства.
У відповідності до ст., ст. 1, 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003року № 755-IV (надалі - Закон №755-IV), Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно з ч. 1- ч.3 ст. 4 Закону №755-IV, Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру. Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону №755-IV, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до абз. 11 ч. 2 ст. 17 Закону №755-IV, в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема, прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 19 Закону - у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
З матеріалів справи вбачається, що Позивачка була звільнена з посади директора Товариства, що підтверджується рішенням уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну керівника (Протокол Загальних зборів Товариства від 15.02.2012 року, трудова книжка Позивачки).
Відповідно ч. 6 ст. 19 Закону - державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо документи подані не у повному обсязі.
Згідно до ст. 43 Конституції України - кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності. Використання примусової праці забороняється.
Відповідно до ст. 2 КЗпП - право громадян України на працю, - тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, - включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою.
У відповідності до ст. 38 КЗпП - працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні.
На виконання зазначеної норми, відповідно до Наказу №10/К «Про звільнення з роботи» від 15.02.2012 року, ОСОБА_1 склала з себе обов'язки директора з 15.02.2012 року.
Відповідно до «Протоколу передачі активів підприємства» від 15.02.2012 року, ОСОБА_1 передала Сюрменяну Сергію Артемовичу: установчі документи підприємства, звіти до податкових органів включно за 2011 рік, звіти до Пенсійного фонду України включно за січень 2012 року, касову книгу, чекову книгу, бухгалтерські регістри відповідно до ОСВ на 15.02.2012 року (та журнали регістрів до них), кадрову документацію, вхідну та вихідну кореспонденцію станом на 15.02.2012 року, печать ТОВ «Торговий дім «Славутич», печать ТОВ «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця». Вказаний протокол передачі було підписано ОСОБА_1 та Сюрменяном С.А.
У відповідно до «Протоколу передачі активів підприємства» від 15.02.2012 року, ОСОБА_1 передала, а Сюрменян Сергій Артемович прийняв основні засоби Товариства, відповідні підписи ОСОБА_1 та Сюрменяна С.А. містяться на Протоколі.
Також, 15.02.2012 року між єдиним засновником Товариства Лещінером Л.О. та ОСОБА_1 було підписано «Лист-погодження» відповідно до якого Лещінер Леонід Олексійович немає до ОСОБА_1 ніяких майнових, грошових та інших претензій та станом на 15.02.2012 року, згідно актів передачі, майнові активи та документи передані в повному обсязі.
Позивачка виконала всі умови для звільнення, передбачені чинним законодавством України, однак з невідомих причин учасник TOB «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» на сьогоднішній день так і не вніс відомості до ЄДР про зміну керівництва Товариства.
Враховуючи, що Позивачка звільнена з посади директора TOB «Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» на підставі Наказу №10/К «Про звільнення з роботи» від 15.02.2012 року і ніякого відношення до даного товариства не має, а тому, її вимога до Відповідача про виключення відомостей про керівника TOB Юридична компанія «Сузір'я Стрільця» з ЄДР є законною і обґрунтованою.
Аналогічна позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 12.03.2015р. по справі К/9991/23182/12.
Враховуючи вищевикладене, Суд вважає, що вимога Позивачки щодо зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві вчинити реєстраційні дії «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця", 35083824, а саме, внесенню змін про те, що ОСОБА_1 не є керівником Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця" є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про задоволення позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві вчинити реєстраційні дії «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця", 35083824, а саме, внесенню змін про те, що ОСОБА_1 не є керівником Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "Сузір'я Стрільця".
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2015 |
Оприлюднено | 03.08.2015 |
Номер документу | 47612081 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні