Ухвала
від 12.03.2011 по справі 5023/1623/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

про відмову у прийнятті заяви про порушення

справи про банкрутство

"12" березня 2011 р. Справа № 5023/1623/11

вх. № 1623/11

Суддя Чистякова І.О.

розглянувши заяву Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова

про визнання банкрутом - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Море", м. Харків

ВСТАНОВИВ:

Кредитор звернувся до суду з заявою у порядку ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» про визнання відсутнього боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Море" банкрутом на тій підставі, що боржник не подає до ДПІ фінансову та податкову звітність більше року та є неплатоспроможним - не сплачений податковий борг на суму штрафних санкцій у розмірі 4409,00 грн.

Розглянувши надану суду заяву кредитора і додані до заяви кредитора документи, суд встановив, що подана заява кредитора не підлягає розгляду у господарських судах України, що обґрунтовується наступним.

Відповідно до вимог ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» (далі Закон про банкрутство) заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання грошових зобов'язань.

Разом з тим, як встановлено судом, кредитором до боржника визначено грошове зобов'язання у розмірі 4409,00 грн., що складається із сум штрафних санкцій з комунального податку на суму 2040,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 0004481502/0 від 16.06.2010 р. та з податку на прибуток приватних підприємств на суму 2380,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 0004471501/0 від 16.06.2010 р. (з урахуванням переплати у розмірі 11,00 грн., сума штрафних санкцій по податку на прибуток приватних підприємств становить 2369,00 грн.) за порушення податкового законодавства. Вказані суми штрафних санкцій були нараховані кредитором боржнику на підставі податкових повідомлень-рішень у 2010 р. у відповідності до положень Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" в редакції із змінами та доповненнями від 21.12.2000 р.

За змістом ст. 67 Конституції України, розмір податків і зборів, порядок їх сплати встановлюється законом.

Таким загальним законом, що діяв до 01.01.2011 р. був Закон України «Про систему оподаткування».

Стаття 2 Закону України "Про систему оподаткування" ( далі -Закон) визначала, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Ідентичне поняття податку та збору визначено ст. 6 «Податкового Кодексу України»(далі -Кодекс), що почав діяти з 01.01.2011 р.

Відповідно до ст. 1 Закону будь-які податки і збори (обов'язкові платежі), які запроваджуються законами України, мають бути включені до цього Закону. Податки збори (обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено цим Законом, сплаті не підлягають.

Згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону та ст.ст. 9, 10 Кодексу в Україні визначено перелік загальнодержавних і місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів), що є переліком вичерпним.

Проте, ні раніше діючий Закон України «Про систему оподаткування», ні «Податковий Кодекс України" не відносить суму штрафів, пені і фінансових санкцій, що сплачуються до бюджетів загальнодержавного та місцевого рівні за порушення податкового законодавства, до категорії податків, зборів (обов'язкових платежів).

Згідно з положеннями Закону України «Про державну податкову службу в Україні», пеня, штраф, інші фінансові санкції є публічно-правовими санкціями, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства.

Відповідно до абз. 7 ст. 1 Закону про банкрутство визначено поняття грошового зобов'язання, яке має суттєві відмінності від поняття "податковий борг" згідно з ст. 1 Закону України «Про порядок погашення податкових зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», що діяв до 01.01.2011 р. та від поняття «грошового зобов'язання платників податків», яке визначено у діючому на цей час п. 14.1.39 ст. 14 Податкового Кодексу України.

Згідно з ст. 1 Закону про банкрутство передбачено, що до складу грошових зобов'язань боржника не зараховується недоїмка (пеня та штраф), яка визначена на дату подання заяви до господарського суду.

Крім того, абз. 6 ст. 1 Закону про банкрутство визначено, що кредитором боржника є юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника…., а також органи державної податкової служби, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння... податків, зборів (обов'язкових платежів).

Отже, в зв'язку з тим, що визначені заявником (кредитором) ДПІ в заяві про порушення справи про банкрутство грошові вимоги до боржника складаються лише з сум штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, останні не зараховуються до складу грошових зобов'язань при порушенні справи про банкрутство боржника, і, як наслідок, не можуть покладатися в підставу кредиторських вимог до боржника у відповідності до положень ст. 1 Закону про банкрутство, оскільки штрафні санкції не є податком, збором (обов'язковим платежем).

У відповідності до п. 1 ст. 5 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно з ч. 2 ст. 4-1 ГПК України передбачено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченого цим кодексом, з урахуванням особливостей встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Від так, у прийнятті заяви про порушення справи про банкрутство боржника може бути відмовлено з підстав передбачених п.1 ч. 1 ст. 62 ГПК України.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 5, 8, 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст.ст. 2, 14, 15 Закону України "Про систему оподаткування", п. 1 ч.1 ст. 62, ст. 86 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити Державній податковій інспекції у Київському районі міста Харкова в прийнятті заяви (вх. №1623/11 від 10.03.2011р.) про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Море" (ідентифікаційний код 32563170).

Повернути Державній податковій інспекції у Київському районі міста Харкова заяву про порушення справи про банкрутство та додані до неї документи на 42 аркушах.

Суддя Чистякова І.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення12.03.2011
Оприлюднено03.08.2015
Номер документу47623196
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/1623/11

Ухвала від 12.03.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні