Постанова
від 22.07.2015 по справі 805/2522/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2015 р. Справа №805/2522/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

час прийняття постанови: 13:45

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Хохленкова О. В.,

за участю секретаря судового засідання Проніна Д. С.

прокурора: Морозова Е.М.

представника позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Першотравневого району Донецької області в особі Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в розмірі 8397,31 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Першотравневого району Донецької області в інтересах держави в особі Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в розмірі 8397,31 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у відповідача є податковий борг з єдиного податку який нараховане по податкових деклараціях за 1 квартал 2014 року, 1 півріччя 2014 року та за 3 квартал 2014 року в сумі 8397,31 грн.

Просив позовні вимоги задовольнити повністю та стягнути з відповідача зазначену суму.

Прокурор в судове засіданні з'явився. Позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник позивача у судове засідання не з'явився. Був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи. Заяв на адресу суду не надходило.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи.

Згідно з ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши прокурора, розглянувши матеріали справи та додатково надані позивачем документи, суд встановив наступне.

Згідно п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст.36-1 Закону України В«Про прокуратуруВ» № ХІІ від 05.11.91 року (який діяв під час звернення з позовом) прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до ч.2 ст.60 КАС України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Позивач - Мангуська об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів у Донецькій області є юридичною особою код ЄДРПОУ 38508105 та суб'єктом владних повноважень.

Відповідач - фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (а.с.9-12).

Правовідносини між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України.

Згідно з довідкою форми №4 ОПП від 20.01.2012 року № 21/10/29 відповідач ОСОБА_1 знаходиться на обліку у позивача з 08.02.2008 року за № 7070 (а.с.14).

Заявою про застосування спрощеної системи оподаткування відповідач обрав з 01.01.2012 року ставку єдиного податку у відсотках до доходу в розмірі 5% від доходу (а.с.15-16).

Відповідно до свідоцтва про сплату єдиного податку серії Ж № 845288 від 16.12.2010 року відповідач є платником єдиного податку з 01.01.2012 року в розмірі 5% від доходу (а.с.13).

Податковою декларацією за 1 квартал 2014 року яка подана 12.05.2014 року відповідач визначив суму єдиного податку в розмірі 3800 грн. (а.с.17-18).

Податковою декларацією за 1 півріччя 2014 року яка подана 24.07.2014 року відповідач визначив суму єдиного податку в розмірі 737,25 грн. (а.с.19-20).

Податковою декларацією за три квартали 2014 року яка подана 30.10.2014 року відповідач визначив суму єдиного податку в розмірі 3860,27 грн. (а.с.21-22).

Відповідно до зворотного боку облікової картки заборгованість у відповідача на 30.11.2014 року складає 8397,31 грн. (а.с.23-24).

Податковою вимогою форми «Ф» від 10.06.2014 року № 961-25 позивач визначив суму податкового боргу в розмірі 3799,79 грн. (а.с.26).

Позивач зазначав, що прийняті ним заходи, направлені на погашення наявної суми боргу відповідача не призвели до позитивних результатів, що стало підставою для звернення позивача до суду із позовом про стягнення з відповідача наявної суми боргу. Враховуючи вищезазначене, позивач просив суд стягнути з відповідача суму заборгованості з єдиного податку в сумі 8397,31 грн.

Доказів сплати зазначеного боргу суду не надано.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1. статті 14 зазначеного Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 20.1.18. пункту 20.1. статті 20 зазначеного Кодексу, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 41.5. статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Підпунктом п. 15.1 статті 15 Податкового Кодексу визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту п. 63.1 статті 63 Податкового Кодексу облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України платників податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового Кодексу України Контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

Згідно з підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати єдиного податку в сумі 8397,31 грн.

Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Як вказувалося вище, податковою вимогою форми «Ф» від 10.06.2014 року № 961-25 позивач визначив суму податкового боргу в розмірі 3799,79 грн. (а.с.26).

Згідно з п.87.11 ст.87 ПК України, орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

З огляду на зазначене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в них позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись Законом України «Про прокуратуру», ст. 67 Конституції України, Податковим кодексом України, Законом України «Про державну податкову службу», ст.ст. 7 - 12, 69-72, 94, 122-163, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов прокурора Першотравневого району Донецької області в особі Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в розмірі 8397,31 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (Донецька область, Першотравневий район, с.Іллічівське, вул..Кірова, буд.15, ідент.номер НОМЕР_1) суму податкового боргу з єдиного податку в розмірі 8397 (вісім тисяч триста дев'яносто сім) гривень 31 копійку на р/р 31416699700334, на користь місцевого бюджету,отримувач Першотравневе УК/с.Іллічівське/18050400 код платежу 18050400, банк ГУДКСУ у Донецькій області, ОКПО 37870942, МФО 834016, призначення платежу: *;140;2408117935;18050400; погашення боргу.

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Скарга подається на ім'я Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя Хохленков О.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2015
Оприлюднено05.08.2015
Номер документу47697845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2522/15-а

Постанова від 22.07.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 26.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні