ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 липня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/1746/15
Категорія: 5.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Джабурія О.В.
суддів - Крусяна А.В.
- Шляхтицького О.І.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за апеляційними скаргами Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 12 травня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, про скасування реєстраційного запису, скасування рішення,
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (від 05.05.2015р. вхід.№11007/15), просить суд скасувати реєстраційний запис Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 від 06.02.2015р. про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням; скасувати рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області №981 від 11.02.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Пантеон-Юг»; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області поновити ТОВ «Пантеон-Юг» в реєстрі платників податків на додану вартість як платника податку, з моменту анулювання реєстрації - 11.02.2015р., за індивідуальним податковим номером 325743715536, посилаючись на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстровано за адресою: 65009, місто Одеса, вулиця генуезька, 1-А. Також, позивач стверджує, що директор Товариства позивача, та його посадові особи постійно знаходяться за зазначеною адресою, будь-яка поштова кореспонденція надходить до Товариства, та відправляється позивачем з адреси: 65009, місто Одеса, вулиця генуезька, 1-А.
Державна податкова інспекція у Приморському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області з позовними вимогами не погодилась та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 28.04.2015р. вхід.№10566/15), наголошуючи, зокрема, що оскаржуване Рішення №981 від 11.02.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Пантеон-Юг», винесено відповідно до абз. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України , на підставі отриманих в електронному вигляді від держреєстратора ВК ОМР від 06.02.2015р. відомостей, відповідно до яких в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис від 06.02.2015р. №15561430032035164 про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням.
Одеське міське управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 03.04.2015р. вхід.№8260/15), стверджуючи, що ТОВ «Пантеон-Юг» 07.08.2003року зареєстровано як юридичну особу. На виконання вимог п.11 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вищеназвана юридична особа у період з 07.08.2014року по 07.09.2014року зобов'язана була подати реєстраційну картку форма №6 про підтвердження відомостей про юридичну особу. Проте, ТОВ «Пантеон-Юг» не підтвердило вчасно відомості про юридичну особу, у зв'язку з чим, на виконання вимог частини 12 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державним реєстратором на адресу ТОВ «Пантеон-Юг» поштовим відправленням було надіслано повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Однак, означене повідомлення органом поштового зв'язку 05.02.2015р. було повернуто до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції. З огляду на що, та на виконання вимог абз.2 ч.14 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державним реєстратором 06.02.2015року було внесено до ЄДР запис щодо відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 12 травня 2015 року адміністративний позов ТОВ «Пантеон-Юг» до ДПІ у Приморському районі м.Одеси, Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції про скасування реєстраційного запису щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 від 06.02.2015р. про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням; скасування рішення №981 від 11.02.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Пантеон-Юг»; зобов'язання поновити ТОВ «Пантеон-Юг» в реєстрі платників податків на додану вартість як платника податку, з моменту анулювання реєстрації - 11.02.2015р., за індивідуальним податковим номером 325743715536, задоволено.
Скасовано реєстраційний запис Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 від 06.02.2015р. про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням; скасовано рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області №981 від 11.02.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Пантеон-Юг»; зобов'язано Державну податкову інспекцію у Приморському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області поновити ТОВ «Пантеон-Юг» в реєстрі платників податків на додану вартість як платника податку, з моменту анулювання реєстрації - 11.02.2015р., за індивідуальним податковим номером 325743715536.
Не погодившись з таким рішенням відповідачі звернулись з апеляційними скаргами на зазначену постанову. Апелянти просять скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ «Пантеон-Юг».
Згідно з п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки у судове засідання не прибули сторони, які беруть участь у справі, про те про розгляд справи були належним чином повідомлені.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційних скарг, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Колегією суддів встановлено, що 05.12.2014р. Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» (65009, місто Одеса, вулиця Генуезька, 1-А) було надіслано Повідомлення №12.8-8571 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, яким відповідно до ч.12 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», та у зв'язку з настанням строку щорічного підтвердження відомостей про юридичну особу, адресата повідомлено про те, що протягом місяця, до 05.01.2015р., необхідно підтвердити реєстраційні відомості про Товариство з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг». Також, в означеному Повідомленні від 05.12.2014р. №12.8-8571 було викладено прохання щодо надіслання поштовим відправленням з описом вкладення або подання особисто (або через уповноважену особу) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи заповнену реєстраційну картку (форми №6) про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Надіслане Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» (65009, місто Одеса, вулиця Генуезька, 1-А) рекомендованим листом Повідомлення №12.8-8571 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, було повернуто на адресу відправника з відміткою органу зв'язку - «за закінченням терміну зберігання».
Означена обставина, за твердженням відповідача, послугувала підставою для внесення 06.02.2015р. державним реєстратором Виконавчого комітету Одеської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням.
11.02.2015р. комісією ДПІ у Приморському районі м. Одеси, створеною відповідно до Наказу від 03.02.2015р. №24, встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи - ТОВ «Пантеон-Юг» за її місцезнаходженням, що підтверджується електронною відомістю з держреєстратора ВК ОМР від 06.02.2015р. №15561430032035164, у зв'язку з чим відповідно до абз. «ж» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України винесено Рішення №981 від 11.02.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Пантеон-Юг».
Не погодившись із означеним Рішенням №981 від 11.02.2015р., Товариство з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою. З'ясувавши обставини справи, дослідивши докази на їх підтвердження, суд першої інстанції дійшов до висновку про необхідність задоволення позову.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій, чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед Законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Вимогами ч. 1 ст. 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Згідно з вимогами ч. 2 ст. 2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Керуючись положеннями вищевказаних законів, Кодексом та контекстом Конституції України можна зробити висновок, що однією з найважливіших тенденцій розвитку сучасного законодавства України є розширення сфери судового захисту, в тому числі судового контролю за правомірністю і обґрунтованістю рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що законодавчим актом, котрим врегульовано правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), відповідно до абз. «ж» п.184.1 ст.184 якого реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно з п.п.«ж» п.5.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014р. за №1456/26233 (зі змінами та доповненнями) реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003року №755-IV (зі змінами та доповненнями), відповідно до ч.1 ст.19 якого у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.
Згідно з ч.11 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч.12 ст.19 вказаного Закону у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
Зокрема, як встановлено судом та зазначено вище, 05.12.2014р. Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» (65009, місто Одеса, вулиця Генуезька, 1-А) було надіслано Повідомлення №12.8-8571 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, яким відповідно до ч.12 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», та у зв'язку з настанням строку щорічного підтвердження відомостей про юридичну особу, повідомлено про те, що протягом місяця, до 05.01.2015р., необхідно підтвердити реєстраційні відомості про Товариство з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг». Також, в означеному Повідомленні від 05.12.2014р. №12.8-8571 було викладено прохання щодо надіслання поштовим відправленням з описом вкладення або подання особисто (або через уповноважену особу) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи заповнену реєстраційну картку (форми №6) про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Судом встановлено, що надіслане Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» (65009, місто Одеса, вулиця Генуезька, 1-А) рекомендованим листом Повідомлення №12.8-8571 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, було повернуто на адресу відправника з відміткою органу поштового зв'язку - "за закінченням терміну зберігання", що, на думку відповідача, послугувало законодавчо передбаченою підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням.
Відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції , що порядок надання послуг поштового зв'язку, права та обов'язки операторів поштового зв'язку і користувачів послуг поштового зв'язку визначено Правилами надання послуг поштового зв'язку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009р. №270 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.2 яких рекомендоване поштове відправлення - реєстрований лист, поштова картка, бандероль, секограма, дрібний пакет, мішок «М», які приймаються для пересилання без оцінки відправником вартості його вкладення.
Згідно з п.17 вказаних Правил внутрішні реєстровані поштові відправлення (крім прямих контейнерів), поштові перекази можуть прийматися для пересилання з рекомендованим повідомленням про їх вручення. Пунктом 2 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009р. №270 визначено, що повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - повідомлення, яким оператор поштового зв'язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача.
Згідно з п.116 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009р. №270 у разі неможливості вручення одержувачам, поштові відправлення, внутрішні поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення протягом одного місяця з дня їх надходження.
Відповідно до абз.2 п.119 вищевказаних Правил не вручені одержувачам або відправникам поштові відправлення, поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку протягом строку, визначеного цими Правилами. Після закінчення встановленого строку зберігання поштові відправлення вважаються такими, що не вручені. Не вручені поштові відправлення зберігаються об'єктом поштового зв'язку до закінчення шестимісячного строку з дня прийняття їх для пересилання.
Тому, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що за встановленої обставини про повернення державному реєстратору рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку, тобто фактичного не надходження до юридичної особи такого листа з певної причини, у державного реєстратора відсутні законодавчо передбачені підстави для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, оскільки відмітка відділення зв'язку про причину повернення «за закінченням терміну зберігання» не може ототожнюватись з відміткою «відсутність юридичної особи за зазначеною адресою», так як поштові відправлення зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення у разі неможливості вручення одержувачам з низки причин (зокрема і поважних), а не виключно з однієї причини: «відсутність юридичної особи (одержувача) за зазначеною адресою».
Таким чином, надіслане Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» (65009, місто Одеса, вулиця Генуезька, 1-А) рекомендованим листом Повідомлення №12.8-8571 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, було повернуто на адресу відправника з відміткою органу зв'язку - «за закінченням терміну зберігання», та в жодному разі не з відміткою - «за зазначеною адресою не знаходиться», а відтак, державним реєстратором Виконавчого комітету Одеської міської ради рішення щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням, було прийнято протиправно.
Аналогічна правова позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 23.09.2013року по справі № К/9991/68903/11 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАМ-ТРАНС» до Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції, Державного реєстратора Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання рішення незаконним.
Метою правового регулювання, встановленого нормами ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», щодо визначення порядку дій державного реєстратора у випадку виникнення обставин, які ставлять під сумнів відомості, зокрема, щодо місцезнаходження, вказані юридичною особою при її реєстрації, є перевірка достовірності означених відомостей.
Так, судом з'ясовано, що анулювання реєстрації ТОВ «Пантеон-Юг» як платника ПДВ на підставі підпункту «ж» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України було зумовлено наявністю відповідного запису в ЄДР щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, підставою для внесення державним реєстратором якого слугувало повернення рекомендованого листа, надісланого реєстратором на адресу позивача відповідно до абзацу 2 частини 12 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податку до направлення державному реєстратору органом ДПС повідомлення встановленого зразка, передбачено Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 17 травня 2010року №336 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.п.3.1.1, 3.1.2 п.3.1 якого щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків, та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
Відповідно до пункту 7.2 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків, затвердженого Наказом Державної податкової служби України від 01.08.2012р. №671 (зі змінами та доповненнями) щодо кожного платника податків, за яким виявлено відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясовано фактичне місцезнаходження (місце проживання), відповідний підрозділ органу ДПС, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою та у порядку, згідно з Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим Наказом ДПА України від 17.05.2010р. №336.
Згідно з п.7.4 означеного Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу ДПС приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП.
Пунктом 3.2 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 17 травня 2010року №336 передбачено, що у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем - ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, в порушення вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, жодних доказів щодо здійснення усіх передбачених Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 17 травня 2010року №336 заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи - ТОВ «Пантеон-Юг», суду не надано.
Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного Суду України від 15.04.2014 року по справі №21-4а14.
Відповідно до ст.244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.
Також, судами встановлено, що місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» є, зокрема, 65009, місто Одеса, вулиця Генуезька, 1-А, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг», державну реєстрацію змін до яких проведено 18.04.2014р. за №15561050031035164, Договором оренди від 01.04.2014р. №255/СК, та Реєстраційної картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 12.02.2015р.
З матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Пантеон-Юг» для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу» до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції надано реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, про що свідчить наявний у матеріалах справи Опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу» від 12.02.2015р., та Реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 12.02.2015р.
Тому судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що Одеським міським управлінням юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, на виконання вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, до суду не надано жодних належних доказів на підтвердження та обґрунтування правомірності внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №15561430032035164 від 06.02.2015р. про відсутність ТОВ «Пантеон-Юг» за його місцезнаходженням, у зв'язку з чим Рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області №981 від 11.02.2015р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Пантеон-Юг», винесено податковим органом неправомірно, безпідставно, та всупереч положенням чинного законодавства України.
Відповідно п.5.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014р. за №1456/26233 (зі змінами та доповненнями) підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.
У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
З урахуванням вказаних вище норм Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014року №1130, та з метою повного відновлення порушених прав позивача - ТОВ «Пантеон-Юг», суд першої інстанції вірно зобов'язав Державну податкову інспекцію у Приморському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області поновити ТОВ «Пантеон-Юг» в реєстрі платників податків на додану вартість як платника податку, з моменту анулювання реєстрації - 11.02.2015р., за індивідуальним податковим номером 325743715536.
Судова колегія вважає наведені висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України та не приймає доводи, наведені в апеляційній скарзі про те, що постанова підлягає скасуванню.
Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення та надання відповідних доказів покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Отже, в адміністративному процесі, як виняток із загального правила, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень встановлена презумпція його винуватості. Презумпція винуватості покладає на суб'єкта владних повноважень обов'язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів. Такий обов'язок відсутній, якщо відповідач визнає позов. Позивач, який є суб'єктом владних повноважень, свою позицію суду доказав та обґрунтував її.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в апеляційних скаргах доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційні скарги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 195; 197; 198; 200; 205; 206; 254 КАС України, суд апеляційної інстанції, -
У Х В А Л И В :
Апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 12 травня 2015 року без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після надіслання її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом 20 днів.
Головуючий: О.В.Джабурія
Суддя: А.В.Крусян
Суддя: О.І.Шляхтицький
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2015 |
Оприлюднено | 04.08.2015 |
Номер документу | 47711056 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Джабурія О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні