Постанова
від 19.06.2012 по справі 0870/5104/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2012 року                               Справа № 0870/5104/12

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Нечипуренко О.М., при секретарі Петрусь Д.К., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовом: Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби

до: Комунального підприємства ОДК Заводського району, м. Запоріжжя

про: припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

У травні 2012р. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Комунального підприємства ОДК Заводського району, м. Запоріжжя про припинення юридичної особи. В обґрунтування позову позивач посилається на те, що КП ОДК Заводського району не знаходиться за вказаним місцезнаходженням та в довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців від 23.05.2012р. зроблено запис від 19.10.2010р. за № 1103144 0002 020374 щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

31.05.2012р. судом відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 19.06.2012р.

Представник позивача у судове засідання не з'явився. Направив на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач, належним чином повідомлений про день і час розгляду справи, до суду не прибув. Про причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до п.4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь в справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь в справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство ОДК Заводського району (код ЄДРПОУ 02407622), зареєстроване, як юридична особа з 09.08.2007р.

19.10.2010 року за номером запису № 1103144 0002 020374 в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за юридичною адресою.

Відповідно до частини 1 статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходження юридичної особи визначається місцем її державної реєстрації, якщо інше не встановлено законом.

Статтею 1 Закону України від 15.05.2003р. № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” встановлено, що місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Частиною 1 статті 59 Господарського кодексу України встановлено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, встановлений статтею 38 Закону України від 15.05.03 № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”.

Так, відповідно до ч.2 цієї статті підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: - визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; - провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; - невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; - неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; - наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Згідно ч.2 ст.20 Закону України від 15.05.03 № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді: “...довідки про наявність або відсутність в Єдиному державному реєстрі інформації, яка запитується;...”

Підстави, на які посилається позивач в обґрунтування своїх вимог на момент розгляду справи відсутні. Судом встановлено, що відповідач своєчасно подає податкову звітність, заборгованості перед бюджетом не має.

Відповідно до п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.п.20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Крім того, згідно п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб -підприємців.

Разом з тим, повноваження щодо забезпечення обліку платників податків має здійснюватися податковими органами в силу ст. 19 Конституції України у порядку та в спосіб, передбачений законодавством України.

Зокрема, Наказ Державної податкової адміністрації України 19.02.98 N80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17.11.98 N552) затверджено “Порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)”, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 р. за N172/2612, яким встановлено наступне:

11.3. Якщо підрозділом з оподаткування юридичних/фізичних осіб, підрозділом примусового стягнення податків, підрозділом податкового аудиту або іншим підрозділом органу державної податкової служби встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то акт перевірки місцезнаходження платника податків, інформація про вжиті заходи щодо з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, всі отримані відомості про платника податків (у тому числі й про фактичне місцезнаходження) та про допущені порушення податкового законодавства й суму податкового боргу передаються цим підрозділом до підрозділів з обліку платників податків.

11.4. Щодо кожного платника податків, за яким виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місце розташування (місцезнаходження), підрозділи з обліку платників податків або інші підрозділи органу державної податкової служби готують та передають підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби. Щодо кожного встановлюваного платника податків оформляється один окремий запит незалежно від кількості порушень та несплачених видів податків. До Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб відповідного рівня вносяться дані про подання запиту.

До матеріалів, що передаються підрозділу податкової міліції, включаються акт перевірки місцезнаходження платника податків, інформація про вжиті заходи щодо з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, усі отримані відомості про платника податків (у тому числі і про фактичне місцезнаходження), про допущені порушення податкового законодавства, суму податкового боргу, анкетні дані відповідальних, афілійованих осіб, розширені реєстраційні відомості про платника податків (код, назва, дата реєстрації (перереєстрації), відомі адресні дані, відомості про відкриті/закриті банківські рахунки, види діяльності та всі інші наявні реквізити із відповідного рівня Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб).

11.5. Про результати роботи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків підрозділи податкової міліції надають інформацію підрозділам з обліку платників податків. Якщо підрозділами податкової міліції підтверджено відсутність платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання), то підрозділи з обліку платників податків до відповідного державного реєстратора (органу державної реєстрації) надсилають повідомлення про відсутність платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) за формою N18-ОПП (додаток 17). Копія такого повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, подає до ДПІ податкову звітність, заборгованість перед бюджетом відсутня. Крім цього, податковим органом не надано доказів необхідності та фактичного проведення планової чи позапланової перевірки відповідача, а також доказів для виконання яких саме інших службових обов'язків у ДПІ з'явилася необхідність перевірки місцезнаходження відповідача, як і доказів вжиття ДПІ інших заходів, передбачених вищенаведеним Порядком, для з'ясування фактичного місцезнаходження відповідача.

Вказане свідчить про те, що ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя не доведено чим саме були порушені її права та інтереси у зв'язку із здійсненням її повноважень щодо відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вищезазначене, на підставі ст. ст. 94, 158-163, п.3 ст.167 КАС України, ч.2 ст.46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», п.п.20.1.12.п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Державної податкової служби до Комунального підприємства ОДК Заводського району про припинення юридичної особи задовольнити.

2. Припинити підприємницьку діяльність – Комунального підприємства ОДК Заводського району (ідентифікаційний код 02407622).

3. Після набрання судовим рішенням законної сили, його копію надіслати державному реєстратору Запорізької міської ради.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 31.07.2012р.

Суддя (підпис) О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2012
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47769133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/5104/12

Постанова від 19.06.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Постанова від 19.06.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 31.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні