ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
"18" жовтня 2010 р. Справа № Б-39/07-08
вх. № 3008/2-39
Суддя господарського суду Мамалуй О.О.
при секретарі судового засідання Яновська А.С.
За участю представників сторін:
арбітражного керуючого - ОСОБА_1
боржника - не з'явився.
власника - ДАК «Укрмедпром» - не з'явився.
прокурора- не з"явився
Розглянувши справу за заявою
до Державного фармацевтичного підприємства "Здоров'я народу" ДАК "Укрмедпром", м. Х-в
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 22.07.2008 року Харківське державне фармацевтичне підприємство «Здоров'я народу» Державної акціонерної компанії «Укрмедпром» (код ЄДРПОУ 22690784) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_1
Ухвалою господарського суду Харківської області від 15.08.2008 року за тверджено наданий суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, ліквідовано юридичну особу ХДФП «Здоров'я народу» ДАК «Укрмедпром» та припинено про вадження у справі.
Постановою Вищого господарського суду України від 09.04.2009 року по справі № Б-39/07-08 задоволено касаційну скаргу ДАК «Укрмедпром», скасовано постанову господарського суду Харківської області від 22.07.2008 року, справу на правлено на новий розгляд до господарського суду Харківської області.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 06.04.2010 року прова дження у справі було припинено на підставі п.1 ст. 80 ГПК України.
Постановою Вищого господарського суду України від 07.07.2010 року ухвалу господарського суду Харківської області від 06.04.2010 року скасовано, а справу направлено на розгляд до господарського суду Харківської області.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 18.10.2010 було скасовано ухвалу господарського суду від 15.08.2008 про ліквідацію боржника.
Арбітражний керуючий ОСОБА_1 через канцелярію господарського суду надав письмові пояснення щодо подальшого розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, судом було встановлено наступне.
Скасовуючи постанову господарського суду від 22.07.2008 року, Вищий гос подарський суд України в постанові від 09.04.2009 року зазначив:
- набуття права власності на майно, передане засновниками до статутного фонду, відбувається у разі волевиявлення засновників на передачу цього майна саме у власність; наявність такого волевиявлення презюмується у цивільних пра вовідносинах, якщо інше не встановлено законом чи установчими документами;
- судом першої інстанції не було з'ясовано правовий режим майна та підстави його перебування у боржника, а тому передчасно введено ліквідаційну процедуру;
- судом першої інстанції, всупереч вимогам ст. 43 ГПК України, при винесен ні оскаржуваної постанови не було перевірено наявність передбачених ст. 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його бан крутом» умов його застосування, не з'ясовано правовий статус боржника.
Згідно приписів ч.1 ст. 111-12 ГПК України вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового роз гляду справи.
Згідно постанови КМУ № 897 від 05.06.2000 року «Про реорганізацію медич ної та мікробіологічної промисловості» було створено Державну акціонерну компа нію «Укрмедпром», а все майно Державного підприємства «Здоров'я народу» було внесено до статутного фонду ДАК «Укрмедпром».
Згідно з Законом України «Про господарські товариства» в редакції, чинній на дату створення ДАК «Укрмедпром»:
- вкладом до статутного (складеного) капіталу господарського товариства можуть бути гроші, цінні папери, інші речі або майнові чи інші відчужувані права, що мають грошову оцінку, якщо інше не встановлено законом (ч. 1 ст. 13);
- товариство є власником:...майна, переданого йому учасниками у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу (ст. 12).
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про власність», в редакції, чинній на дату створення ДАК «Укрмедпром», об'єктами права власності господарського товариства, що є юридичною особою, є грошові та майнові внески його членів, а також майно, набуте внаслідок господарської діяльності, та інше майно, придбане на підставах, не заборонених законом.
Відповідно до наявних в матеріалах справи копій статутів ДАК «Укрмедп ром» в редакції, чинній на дату створення компанії, та в редакції, чинній на дату порушення справи про банкрутство:
- Компанія є відкритим акціонерним товариством;
- Компанія є власником майна, у тому числі коштів, переданих їй засновником й акціонерами у власність;
- Компанія, здійснюючи право власності, володіє, користується та розпоряджається належним їй майном на свій розсуд, вчиняючи стосовно нього будь-які дії, що не суперечать законодавству України та цьому Статутові.
Суд також зазначає, що жодним законодавчим актом станом на дату ство рення ДАК «Укрмедпром», в тому числі постановою КМУ № 897 від 05.06.2000 ро ку «Про реорганізацію медичної та мікробіологічної промисловості» про створення ДАК «Укрмедпром», не було передбачено, що майно, яке вноситься до статутного фонду ДАК «Укрмедпром», передається цьому товариству не у власність. Стату том ДАК «Укрмедпром» в редакції, чинній як на момент створення компанії, так і на момент порушення провадження у справі, також не передбачено таких положень.
Таким чином, суд приходить до висновку, що держава в особі уповноваже них органів влади (Кабінету міністрів України, Фонду державного майна України, Міністерства охорони здоров'я України) своїми свідомими та вольовими рішення ми в 2000 році здійснила відчуження належного їй майна Державного підприємст ва «Здоров'я народу» на користь ДАК «Укрмедпром», а саме передала це майно в якості внеску до статутного капіталу ДАК «Укрмедпром» в обмін на корпоративні права, емітовані Компанією.
ДАК «Укрмедпром», створене як господарське товариство у формі відкрито го акціонерного товариства, є власником всього майна, що було передане до ста тутного фонду компанії.
Судом встановлено, що все майно Державного підприємства «Здоров'я на роду», яке увійшло до статутного фонду ДАК «Укрмедпром», було передане ДАК «Укрмедпром» до статутного фону ХДФП «Здоров'я народу» як до дочірнього під приємства Компанії. Тобто статутний фонд ХДФП «Здоров'я народу» ДАК «Укрме дпром» сформовано за рахунок майна ДАК «Укрмедпром», що відповідає позиції Вищого господарського суду України по даній справі, викладеній у постанові від 09.04.2009 року (стор. З абз. 6).
Положеннями ч.5 ст. 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що положення цього Закону застосовуються до юридичних осіб - підприємств, що є об'єктами права державної власності, які не підлягають приватизації, в частині санації чи ліквідації після ви ключення їх у встановленому порядку з переліку таких об'єктів.
Відповідно до Закону України «Про перелік об'єктів права державної влас ності, що не підлягають приватизації» до переліку об'єктів права державної влас ності, що не підлягають приватизації включене Державне підприємство «Здоров'я народу».
Як випливає з матеріалів справи організаційно-правовою формою господа рювання ХДФП «Здоров'я народу» ДАК «Укрмедпром» є дочірнє підприємство.
Відповідно до Державного класифікатору України «Класифікація організа ційно-правових форм господарювання» ДК 002:2004:
- п.3.1.4: державним підприємством визнається підприємство, що діє на основі державної форми власності;
- п.3.1.7: дочірнім підприємством є підприємство, єдиним засновником якого є інше підприємство.
Отже державне підприємство та дочірнє підприємство є різними організа ційно-правовими формами господарювання.
Таким чином суд приходить до висновку, що до переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації, включено саме Державне підприємство «Здоров'я народу», а не ХДФП «Здоров'я народу» як дочірнє підприємство ДАК «Укрмедпром», а тому положення ч.5 ст. 5 Закону України «Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не розповсюджуються на правовідносини банкрутства ХДФП «Здоров'я народу» ДАК «Укрмедпром». До того ж як на час порушення справи № Б-39/07-08, так і на час нового розгляду даної справи не існує такої юридичної особи як Державне підприємство «Здоров'я народу».
З матеріалів справи вбачається, що станом на дату прийняття постанови про визнання боржника банкрутом в рамках первісного розгляду справи фінансо вий стан боржника є незадовільним, він знаходиться в критичному стані та повніс тю залежить від зовнішніх джерел. Аналіз платоспроможності боржника на підставі коефіцієнту ліквідності свідчить про те, що боржник не в змозі розрахуватись з бо ргами, при цьому жоден з коефіцієнтів ліквідності не знаходиться у межах норма тивних значень, тобто боржник не в змозі повністю провести розрахунки за зо бов'язаннями лише за рахунок власних оборотних активів. Таким чином задово лення вимог кредиторів можливе лише в ліквідаційній процедурі.
08.10.2010 комітет кредиторів ХДФП «Здоров'я народу» ДАК «Укрмедпром» звернувся до господарського суду з відповідним клопотанням про визнання борж ника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатора. Та кож рекомендований комітетом кредиторів арбітражний керуючий ОСОБА_1 надав свою згоду на призначення його в якості ліквідатора.
На підставі викладеного, враховуючи фінансовий стан боржника, клопотан ня комітету кредиторів, а також виконавши всі вказівки Вищого господарського суду України, викладені в постанові від 09.04.2009, суд вважає за необхідне визнати боржника банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.
Керуючись ст.ст. 22-34 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 86 ГПК України,
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати Харківське державне фармацевтичне підприємство «Здоров'я народу» Державної акціонерної компанії «Укрмедпром» (код ЄДРПОУ 22690784; адреса: 61013, м. Харків, Київський р-н, вул. Шевченка, 22) - банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.
2. З дня прийняття постанови:
- припинити підприємницьку діяльність банкрута;
- строк виконання всіх зобов'язань банкрута вважати таким, що настав;
- припинити нарахування неустойки, процентів та всіх інших видів економіч них санкцій по всіх видах заборгованості;
- скасувати арешти, що накладені на майно боржника, і інші обмеження що до розпорядження майном боржника.
3. Призначити ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_1 (ліцензія АВ № 347274 від 22.10.2007 року), який мешкає: м. Харків, проспект героїв Сталінграду, 144, кв. 80.
Зобов'язати ліквідатора відповідно до п.З, 5 ст. 23 Закону України «Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в п'ятиденний строк опублікувати відомості про визнання боржника банкрутом і від криття ліквідаційної процедури щомісячно надавати комітету кредиторів і суду зві ти про хід ліквідаційної процедури, про фінансовий стан та рух майна і коштів бан крута в ході ліквідаційної процедури.
Зобов'язати ліквідатора в строк до року виконати ліквідаційну процедуру та надати суду обґрунтований звіт про виконану роботу, ліквідаційний баланс, а також всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури.
4. Постанову надіслати кленам комітету кредиторів, боржнику, ліквідатору, Управлінню з питань банкрутства у Харківській області, прокурору, ДВС за місце знаходженням боржника, кредиторам за їх вимогою.
Суддя Мамалуй О.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47777866 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Мамалуй О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні