Рішення
від 30.07.2015 по справі 926/852/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"30" липня 2015 р. Справа № 926/852/15

За позовом регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області, м. Чернівці

до товариства з додатковою відповідальністю "Буковинаплемсервіс", м. Кіцмань Чернівецької області

треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:

1) Кіцманська міська рада,

2) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014"

про зобов'язання передати житловий будинок в комунальну власність

Суддя Т.І. Ковальчук

Представники:

Позивача - Чорней С.В., дов. № 10-001-01755 від 19.05.2014 р.

Відповідача - Маковійчук Я.В., дов. № 7/01 від 21.01.2015 р.

Третіх осіб:

1) не з'явився

2) не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся з позовом до відповідача про зобов'язання передати в комунальну власність житловий будинок за адресою м. Кіцмань Чернівецької області, вул. Г. Сковороди, 46.

Провадження у справі порушено ухвалою від 28.05.2015 р., до участі у справі третіми особами без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено Кіцманську міську раду та об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014", витребувано додаткові документи від позивача, відповідача зобов'язано надати відзив на позов, документи про перебування будинку № 46 на балансі відповідача та інші докази, задоволено клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору.

Ухвалою від 16.06.2015 р. розгляд справи в судовому засіданні відкладено на 02.07.2015 р. за клопотанням представника відповідача для підготовки відзиву та подання витребуваних судом документів, третю особу ОСББ "Мрія-2014" зобов'язано надати технічну документацію на житловий будинок № 46 по вул. Г.Сковороди в м. Кіцмань Чернівецької області (план земельної ділянки, технічний паспорт будинку, інвентарна справа, акт прийняття до експлуатації, плани зовнішніх мереж тощо) (за наявності), копію рішення зборів співвласників про створення ОСББ "Мрія-2014", протоколу установчих зборів, список членів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, відповідача додатково до витребуваного ухвалою від 28.05.2015 р. зобов'язано надати статут товариства.

Ухвалою від 02.07.2015 р. розгляд справи в судовому засіданні відкладено на 14.07.2015 р. за клопотанням відповідача в зв'язку з неявкою його представника і представника третьої особи ОСББ "Мрія-2014", неподанням відзиву на позов і витребуваних судом документів, позивача зобов'язано надати правостановлювальні документи (витяг з реєстру прав власності на будинок (квартири в будинку), рішення органу місцевого самоврядування про затвердження акту введення в експлуатацію тощо) та технічну документацію на житловий будинок № 46 по вул. Г.Сковороди в м. Кіцмань Чернівецької області (план земельної ділянки, технічний паспорт будинку, інвентарна справа, акт прийняття до експлуатації, плани зовнішніх мереж тощо).

Ухвалою від 14.07.2015 р. строк вирішення спору продовжено на 15 днів за клопотанням представника відповідача, розгляд справи в судовому засіданні відкладено на 30.07.2015 р.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що у відповідача на балансі перебуває житловий будинок за адресою м. Кіцмань, вул. Сковороди, 46, який не ввійшов до статутного капіталу товариства і у відповідності до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" підлягає передачі в комунальну власність. Відповідні управлінські рішення регіональним відділенням Фонду держмайна по Чернівецькій області та Кіцманською міською радою щодо передачі вказаного будинку в комунальну власність прийнято, однак, зазначено у позові, ТДВ "Буковинаплемсервіс" ухиляється від передачі будинку в комунальну власність.

У судовому засіданні 30.07.2015 р. представник відповідача подав письмове пояснення на позовну заяву, в якому проти позову заперечив, зазначив, що будинок у м. Кіцмань по вул. Сковороди, 46 помилково включено на позабалансовий рахунок товариства, на даний час бухгалтерський облік приведено у відповідність до вимог чинного законодавства (а.с. 218-220).

Залучені до участі у справі треті особи письмових відзивів на позов не надали.

Представники Кіцманської міської ради (Третя особа-1) та об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014" (Третя особа-2) в судове засідання 30.07.2015 р. не з'явилися, однак це не перешкоджає розгляду справи, оскільки від них надійшли клопотання про розгляд справи без їх участі (а.с. 206, 217).

У судовому засіданні 30.07.2015 р. представник позивача просив задовольнити позов, пояснив, що відповідач ухиляється від передачі будинку в комунальну власність, в той час, як Кіцманська міська рада надала згоду на прийняття будинку в комунальну власність і створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014" для подальшого утримання і обслуговування будинку № 46 по вул. Г.Сковороди в м. Кіцмань.

Представник відповідача проти позову заперечив пояснив, що у процесі приватизації і утворення ВАТ "Буковинаплемсервіс", правонаступником якого є відповідач, спірний будинок не було включено в інвентаризаційні відомості та не передано на баланс товариства, на нього не виготовлена інвентаризаційна справа, на даний час будинок знято з балансового та позабалансового обліку ТДВ "Буковинаплемсервіс", тому в останнього відсутній обов'язок передавати будинок в комунальну власність.

Представник Третьої особи-1 в судовому засіданні 02.07.2015 р. просив позов задовольнити, пояснив, що Кіцманська міська рада, розглянувши відповідне звернення ПАТ "Буковинаплемсервіс" та ОСББ "Мрія-2014", прийняла рішення, яким надала згоду на прийняття в комунальну власність багатоквартирного будинку за адресою м. Кіцмань, вул. Сковороди, 46 з одночасною передачею цього будинку на баланс ОСББ "Мрія-2014", а відсутність технічної документації на будинок не перешкоджає прийняттю його у комунальну власність.

Представник Третьої особи-2 в судовому засіданні 14.07.2015 р. також просив задовольнити позов, пояснив, що будинок знаходиться на позабалансовому рахунку ТДВ "Буковинаплемсервіс", на даний час його утримують самі мешканці, які створили об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014", у разі передачі відповідачем будинку в комунальну власність одночасно його буде передано на баланс ОСББ та вирішуватиметься питання про виготовлення інвентаризаційної справи.

Заслухавши пояснення представників сторін і третіх осіб, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні правовідносини між сторонами, суд встановив наступне.

Відповідач товариство з додатковою відповідальністю "Буковинаплемсервіс" утворене шляхом перетворення публічного акціонерного товариства "Буковинаплемсервіс", яке створено згідно з наказом регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області від 13 березня 1998 року (а.с. 33-36, 144-174, 175-192). У пункті 2.3 Статуту ПАТ "Буковинаплемсервіс" (нова редакція), державна реєстрація якого проведена 06.08.2010 р., зазначено, що товариство є правонаступником ВАТ "Буковинаплемсервіс".

Наказом РВ ФДМУ по Чернівецькій області № 812-П від 12.08.1996 року прийнято рішення про приватизацію державного майна, в тому числі Чернівецького обласного підприємства по племінній справі у тваринництві (Чернівецька обл., м. Кіцмань, вул. К.Маркса, 48, на даний час вул. Г.Сковороди, 48), наказом від 19.09.1996 р. № 950-КП створено комісію з приватизації державного майна Чернівецького обласного підприємства по племінній справі у тваринництві, наказами від 19.09.1996 р. № 951-КП та від 27.06.1997 р. № 456-ІК створено інвентаризаційну комісію, наказом від 29.08.1997 р. № 608-ОМ затверджено акт оцінки вартості майна Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі в тваринництві "Облплемоб'єднання" від 28.08.1997 р. (а.с. 54-68).

Згідно з наказом регіонального відділення Фонду державного майна України від 13.03.1998 року № 188-АТ Чернівецьке обласне виробниче об'єднання по племінній справі в тваринництві "Облплемоб'єднання" перетворене у відкрите акціонерне товариство "Буковинаплемсервіс", 24.03.1998 року здійснено державну реєстрацію Статуту ВАТ "Буковинаплемсервіс" (а.с. 76-101).

Таким чином, товариство з додатковою відповідальністю "Буковинаплемсервіс" є правонаступником Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі в тваринництві "Облплемоб'єднання", ВАТ "Буковинаплемсервіс" та ПАТ "Буковинаплемсервіс".

Листом від 25.11.2013 р. № 65 ПАТ "Буковинаплемсервіс" повідомило РВ ФДМУ по Чернівецькій області, що будинок за адресою м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 46 був збудований за державні кошти і перебував на балансі Чернівецького облплемоб'єднання, але під час створення ВАТ "Буковинаплемсервіс" помилково не включений до інвентаризаційних відомостей і не ввійшов до статутного капіталу ВАТ, на даний час будинок на балансі товариства не знаходиться, але під час щорічної інвентаризації у грудні 2013 р. буде оприбуткований на позабалансовий рахунок для подальшої передачі на баланс міської ради (а.с. 16).

Згідно з Інвентаризаційним описом № 1 основних фондів ПАТ "Буковинаплемсервіс" під час інвентаризації 25.12.2013 р. оприбуткувало на балансовому рахунку № 004 житловий фонд - багатоквартирний житловий будинок по вул. Г.Сковороди, 46 у м. Кіцмань, 1968 року виготовлення, інв. № 46, вартістю 67049,28 грн. (а.с. 17).

З Акту оцінки вартості цілісного майнового комплексу Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі і тваринництві "Облплемоб'єднання" вбачається, що до вартості майна, що підлягає приватизації (розмір статутного фонду товариства), не включено вартість державного житлового фонду (а.с. 69-70).

Згідно з планом приватизації державного майна Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі в тваринництві "Облплемоб'єднання" підприємство не має майна, яке не підлягає приватизації, та на його балансі відсутні об'єкти соціально-побутового призначення (а.с. 72-75).

Як пояснив представник позивача в судовому засіданні, інвентаризаційні відомості та передаточний баланс Чернівецького "Облплемоб'єднання" у регіональному відділенні ФДМУ не збереглися, в зв'язку з чим не можуть бути надані суду.

Таким чином, з наявних у справі документів випливає, що під час приватизації державного майна Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі в тваринництві житловий будинок за адресою м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 46 не передавався до статутного фонду новоутвореного відкритого акціонерного товариства "Буковинаплемсервіс", відсутні також докази, які достеменно підтверджують передачу в ході приватизації вказаного будинку товариству на утримання, однак згідно з Інвентаризаційним описом № 1 від 25.12.2013 р. цей будинок обліковується на балансі ТДВ "Буковинаплемсервіс" (правонаступника Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі і тваринництві).

На підставі Інвентаризаційного опису № 1 основних фондів ПАТ "Буковинаплемсервіс" від 25.12.2013 р. Регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області включило житловий будинок за адресою м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 46 до Реєстру державного майна, яке не ввійшло до статутних капіталів акціонерних товариств (а.с. 37).

У ході розгляду справи судом з пояснень учасників провадження та наявних у справі письмових доказів встановлено, що документи про введення зазначеного будинку в експлуатацію не збереглися, інвентарна справа на нього не виготовлена і право власності на нього в цілому ні за ким не зареєстровано.

Так, згідно з листом Кіцманського районного бюро технічної інвентаризації від 07.05.2012 р. № 430 за обліковими даними Кіцманського РБТІ в м. Кіцмань по вул. Г.Сковороди, 46 знаходиться житловий будинок, в якому приватизовано дві квартири, на решту квартир інформації в бюро технічної інвентаризації немає (а.с. 117).

Листом відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської районної державної адміністрації від 13.07.2015 р. № 45 повідомлено РВ ФДМУ по Чернівецькій області, що відділ не володіє інформацією щодо рішення органу місцевого самоврядування про затвердження акту введення будинку в експлуатацію, технічного паспорту будинку, інвентарної справи, акту прийняття в експлуатацію, плану зовнішніх мереж (а.с. 129).

Кіцманська міська рада у листі від 09.07.2015 р. № 778 також повідомила, що рішення про затвердження акту введення в експлуатацію житлового будинку по вул. Г.Сковороди в м. Кіцмань Чернівецької області та плану земельної ділянки, на якому житловий будинок розташований, в Кіцманській міській раді відсутні, разом з тим, земельна ділянка, на якій розташований вказаний будинок, належить до комунальної власності (а.с. 132).

У відділі Держземагентства у Кіцманському районі Чернівецької області не обліковується документація із землеустрою на земельну ділянку, на якій розміщено житловий будинок № 46 по вул. Г.Сковороди в м. Кіцмань (а.с. 133).

З Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об'єктів нерухомого майна від 10.07.2015 р. вбачається, що на підставі договору купівлі-продажу квартири за Ванзяками Валерієм Володимировичем та Ярославою Ярославівною зареєстровано право власності на квартиру 1 в будинку № 46 по вул. Г. Сковороди в м. Кіцмань Чернівецької області (а.с. 134-136).

Згідно тієї ж Інформації до Реєстру прав власності на нерухоме майно внесено записи про власність Морозевич Оксани Миколаївни на квартиру 4 та Шустової Марії Пилипівни на квартиру 2 в названому будинку.

З розділу Держреєстрів "Відомості про об'єкт нерухомого майна" також видно, що свого часу Чернівецьке облплемо'єднання виступало як орган приватизації і в 1995 році видавало свідоцтва про право власності на квартиру № 1 в буд. № 46 по вул. Г. Сковороди в м. Кіцмань (а.с. 135 на звороті, 136).

Таким чином, на підставі вказаних доказів, які суд оцінює за своїм внутрішнім переконанням в сукупності у відповідності до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, судом встановлено, що даний будинок не ввійшов до статутного фонду Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі, правонаступником якого є відповідач, у процесі приватизації державного майна, однак, хоча відсутні первинні документи про введення в експлуатацію багатоквартирного будинку № 46 по вул. Г. Сковороди в м. Кіцмань та інвентаризаційна справа на нього, вказаний будинок перебував у віданні Чернівецького облплемоб'єднання, яке виступало органом приватизації стосовно цього будинку у відповідності до ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" (в редакції, чинній на час видачі Чернівецьким облплемоб'єднанням свідоцтв про право власності гр.гр. Себастьянській М.В., Тернович Л.В., Тернович Ж.О, Терновичу В.Д.).

Так, відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд. Передача квартир (будинків) у власність громадян здійснюється на підставі рішень відповідних органів приватизації, що приймаються не пізніше місяця з дня одержання заяви громадянина.

Отже, можна зробити висновок, що будинок № 46 по вул. Г. Сковороди в м. Кіцмань як об'єкт державного (відомчого) житлового фонду перебував на балансі Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі до приватизації останнього, облплемоб'єднання виступало стосовно вказаного будинку органом приватизації, будинок використовується для проживання співробітників товариства та членів їх сімей, працівників, що залучені на тимчасові та сезонні роботи (а.с. 16, 116), частина квартир у будинку приватизовані, в цілому на даний час будинок перебуває на балансі ТДВ "Буковинаплемсервіс" - правонаступника Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі та створеного у процесі його приватизації ВАТ (ПАТ) "Буковинаплемсервіс".

На користь такого висновку суду свідчить також лист ПАТ "Буковинаплемсервіс", в якому останнє просить Кіцманського міського голову прийняти рішення про одночасну передачу житлового будинку по вул. Сковороди, 46 на баланс міської ради та створеного в цьому будинку ОСББ "Мрія-2014" (а.с. 120).

04.02.2014 року проведена державна реєстрація Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014", яке створене мешканцями будинку № 46 по вул. Г. Сковороди в м. Кіцмань Чернівецької області (а.с. 102, 194-195, 207-216).

Наказом регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області від 28.02.2014 р. № 35 прийнято рішення про передачу до комунальної власності житлового будинку (Чернівецька область, м. Кіцмань, вул. Сковороди, 46), який помилково при приватизації ВАТ "Буковинаплемсервіс" не був включений в інвентаризаційні відомості, не увійшов до його статутного капіталу та перебуває на позабалансовому рахунку ПАТ "Буковинаплемсервіс" (а.с. 24).

Кіцманська міська рада на ХХХІ сесії VІ скликання прийняла рішення від 11.09.2014 р., яким надала згоду на прийняття в комунальну власність територіальної громади міста Кіцмань багатоквартирного житлового будинку, який знаходиться в місті Кіцмань по вул. Г.Сковороди, 46 - 1968 року побудови, балансовою вартістю 67049,28 грн. з одночасною передачею його на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Мрія-2014" та затвердила склад комісії по прийманню-передачі житлового будинку (а.с. 26). ОСББ "Мрія" 04.07.2014 р. подало до міської ради звернення про передачу на баланс об'єднання співвласників означеного будинку від Кіцманської міської ради (а.с. 121).

З наявних у справі документів видно, що ПАТ "Буковинаплемсервіс" у березні 2014 року висловило свою згоду на передачу будинку в комунальну власність, однак у подальшому, незважаючи на неодноразові звернення РВ ФДМУ по Чернівецькій області, відповідач ухилився від здійснення такої передачі, пославшись на необхідність вивчення даного питання (а.с. 25, 27-32, 120).

Відповідно до статті 3 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" об'єктами управління державної власності, серед іншого, є державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних капіталів.

Статтею 7 названого Закону унормовано, що Фонд державного майна України відповідно до законодавства приймає рішення про подальше використання державного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських організацій, але перебуває на їх балансі (п.п. "й" п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності").

Аналогічна норма міститься в пункті 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України".

Згідно з пунктом 5.1 Положення про регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області, затвердженого Головою Фонду державного майна України 19.07.2012 р., регіональне відділення відповідно до покладених на нього завдань та в межах повноважень, делегованих Фондом у сфері приватизації державного майна, серед іншого, приймає рішення про подальше використання державного майна (крім матеріальних носіїв секретної інформації), що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств у процесі приватизації; приймає відповідно до законодавства рішення про передачу об'єктів державної власності в комунальну власність (а.с. 18-23).

Відповідно до пункту 1.3 Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 р. № 908/68 (надалі - Положення), управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, полягає у виборі та забезпеченні уповноваженим органом (державні органи приватизації) способу та умов подальшого використання майна.

Одним із способів управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, є передача майна у комунальну власність у порядку, передбаченому Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" (п.1.4 Положення).

Відповідно до статті 2 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" об'єктами передачі є, серед іншого, житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації).

Статтею 3 названого Закону передбачено, що ініціатива щодо передачі об'єктів права державної та комунальної власності може виходити, зокрема, від органів, уповноважених управляти державним майном, а відповідно до частини 2 статті 4 1 цього Закону ініціатива щодо передачі об'єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність може виходити відповідно від органів, визначених статтею 3 цього Закону, підприємств, на балансі яких перебувають ці об'єкти, а також господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації).

Відповідно до частини 2 статті 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.

Як встановлено судом під час розгляду справи, Кіцманська міська рада в установленій формі прийняла рішення про надання згоди на передачу в комунальну власність територіальної громади міста Кіцмань багатоквартирного житлового будинку за адресою м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 46, який знаходиться на балансі відповідача і не ввійшов до його статутного фонду (капіталу) (а.с. 26).

Пунктом 51 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" унормовано, що до виключної компетенції міських, селищних, сільських рад належить надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності.

Згідно зі статтею 6 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача об'єктів здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі. У разі передачі об'єктів у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах комісію з питань передачі об'єктів утворює та призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської, районної у місті ради. Така комісія з приймання-передачі житлового будинку № 46 по вул. Г.Сковороди у м. Кіцмань, створена Кіцманською міською радою (а.с. 26).

Відповідно до абзацу 7 пункту 9 Положення про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 p. № 1482, передача майна здійснюється в місячний термін з дня прийняття рішення про передачу.

Однак, рішення органу приватизації про передачу будинку в комунальну власність прийнято 28.02.2014 р. (наказ РВ ФДМУ по Чернівецькій області № 35), згоду на прийняття будинку в комунальну власність орган місцевого самоврядування надав 11.09.2014 р., тоді ж створив комісію по прийманню-передачі житлового будинку, до складу якої включено в тому числі голову правління ПАТ "Буковинаплемсервіс" (рішення № 181/9 ХХХІ сесії Кіцманської міської ради VІ скликання), однак на день розгляду справи судом така передача не відбулася, оскільки керівник відповідача, озвучуючи необхідність вивчення даного питання та розгляду його на загальних зборах товариства, фактично ухиляється від передачі спірного будинку в комунальну власність.

Так, названі вище законодавчі і нормативні акти, які регулюють передачу об'єктів державної власності в комунальну власність, не пов'язують таку передачу з необхідністю прийняття відповідного рішення органами управління господарського товариства, на балансі якого перебуває державне майно, що не ввійшло до статутного фонду товариства.

Згідно з пунктом 3 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 р. № 891, об'єкти житлового фонду передаються у комунальну власність безоплатно разом з відповідними зовнішніми мережами електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також: будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання, тощо).

Відповідачем не виконано пункти 8 і 9 зазначеного Положення, а саме не складено розрахунок витрат на його утримання та не виготовлено (не відновлено) необхідну технічну документацію на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та ін.), не прийнято участь безпосередньо в процесі передачі та складанні акту приймання-передачі будинку в комунальну власність.

Цим самим відповідач порушив відповідні положення названих вище Законів і нормативних актів, які встановлюють обов'язок підприємства, на балансі якого перебувають об'єкти державного (відомчого) житлового фонду, у разі прийняття уповноваженим органом відповідного управлінського рішення передати такі об'єкти в комунальну власність у передбаченому порядку.

Суд відхиляє доводи відповідача, що будинок № 46 по вул. Г.Сковороди у м. Кіцмань у ході аудиторської перевірки після приведення бухгалтерського обліку товариства у відповідність до вимог законодавства виключений з балансу та з позабалансового обліку товариства, тому відсутні підстави для зобов'язання відповідача передати будинок в комунальну власність.

Судом, як зазначалося, установлено, що вказаний будинок перебував у господарському віданні Чернівецького обласного виробничого об'єднання по племінній справі, правонаступником якого є відповідач, і облплемоб'єднання виконувало стосовно цього будинку функції органу приватизації в процесі приватизації державного житлового фонду. Даний будинок не увійшов до статутного фонду ВАТ "Буковинаплемсервіс", тобто товариство не набуло права власності на нього, відсутні докази передачі цього будинку будь-яким третім особам. Натомість, відповідач використовує частину будинку для проживання тимчасово працюючих товариства під час польових робіт (а.с. 16), 25.12.2013 р. оприбуткував будинок № 46 по вул. Г.Сковороди у м. Кіцмань на балансі (а.с. 17) і звернувся до органу приватизації - регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області та Кіцманської міської ради РВ ФДМУ за вирішенням питання про передачу будинку в комунальну власність, а також зазначав про необхідність вивчення питання щодо понесених фінансових затрат стосовно об'єкта приватизації (а.с. 25, 32).

З огляду на викладене інформація представника відповідача про те, що ТДВ "Буковинаплемсервіс" на даний час зняло з балансу та з позабалансового обліку спірний будинок, не впливає на юридичну оцінку встановлених судом обставин та висновки щодо порушення відповідачем обов'язку передати спірний будинок в комунальну власність.

Відповідно до частини 1 статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Частиною 2 статті 20 Господарського кодексу України встановлено, що кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема, присудження до виконання обов'язку в натурі.

Встановивши в ході розгляду справи, що відповідач в порушення чинного законодавства ухиляється від передачі у комунальну власність територіальної громади міста Кіцмань багатоквартирного житлового будинку № 46 по вул. Г.Сковороди в м. Кіцмань Чернівецької області за наявності відповідного рішення РВ ФДМУ по Чернівецькій області та згоди Кіцманської міської ради на прийняття зазначеного будинку в комунальну власність, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню шляхом присудження до виконання в натурі обов'язку щодо передачі будинку в комунальну власність в порядку, передбаченому Положенням про порядок передачі об'єктів права державної власності.

Зокрема, згідно з пунктом 10 вказаного Порядку передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів у державну власність, затвердженого цією постановою. Акт складається у чотирьох примірниках, підписується головою і членами комісії та затверджується органом, який створив комісію.

При цьому суд зазначає, що відсутність технічної документації на будинок не впливає на юридичну оцінку встановлених фактів та висновок суду про наявність підстав для задоволення позову, оскільки в наявності основні передумови для здійснення передачі-приймання будинку в комунальну власність, а виготовлення інвентарної справи можливе в процесі або після такої передачі, враховуючи, що одночасно з прийняттям будинку у комунальну власність Кіцманською міською радою здійснюватиметься його передача на баланс ОСББ "Мрія-2014".

В зв'язку із задоволенням позову з відповідача належить стягнути до Державного бюджету судовий збір у розмірі 1218 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 12, 49, 82, 84, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати товариство з додатковою відповідальністю "Буковинаплемсервіс" (59300, м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 48, код ЄДРПОУ 00710016) передати у комунальну власність територіальної громади міста Кіцмань за актом прийому-передачі житловий будинок, інвентаризаційний номер 46, що знаходиться за адресою: 59300, м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 46, відповідно до Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 р. № 891.

3. Стягнути з товариства з додатковою відповідальністю "Буковинаплемсервіс" (59300, м. Кіцмань, вул. Г.Сковороди, 48, код ЄДРПОУ 00710016) до Державного бюджету України 1218,00 грн. судового збору (стягувач - Кіцманська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернівецькій області, 59300, м. Кіцмань, вул. Українська, код ЄДРПОУ 38561619).

З набранням судовим рішенням законної сили видати наказ.

У судовому засіданні 30.07.2015 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст підписано 30 липня 2015 року.

Суддя Т.І.Ковальчук

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення30.07.2015
Оприлюднено05.08.2015
Номер документу47791099
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/852/15

Ухвала від 05.01.2016

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Рішення від 30.07.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 14.07.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 02.07.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 16.06.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 28.05.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні