Копія Справа
№ 2-а-5860/09/1170
Категорія
статобліку - 6.11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2009 р. м.
Кіровоград
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Флоренка О.Ю.
при секретарі - Яровій В.В.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу за позовною заявою Кіровоградського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Олександрійської районної
спілки споживчих товариств (райспоживспілки) про стягнення
адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць в
2008 році в сумі 6568 грн. та пені в сумі 57,86 грн., -
ВСТАНОВИВ:
07
травня
2009 року Кіровоградське обласне
відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Кіровоградського
окружного адміністративного суду з позовною заявою до Олександрійської районної
спілки споживчих товариств (райспоживспілки), в якій просить стягнути з
відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу
робочих місць в 2008 році в сумі 6568 грн. та пеню в сумі 57,86 грн.
У судовому
засіданні представник Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального
захисту інвалідів Шевченко Н.С. (довіреність №04-05/3304 від 16.06.2009 р.)
позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила позов задовольнити пославшись
на обставини, викладені в позовні заяві.
Відповідач в
судове засідання не з'явився. Про час і місце слухання справи повідомлений
належним чином, про що свідчить телефонограма
(а.с.20). Суд ухвалив продовжити розгляд справи за відсутності представника
відповідача.
Заслухавши
представника позивача, яка не заперечувала проти слухання справи за відсутності
представника відповідача, дослідивши у судовому засіданні подані суду докази,
оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному,
повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх
сукупності, суд вважає, що позов
підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Відповідно
до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
(далі - Закон), для підприємств, установ, організацій, у тому числі
підприємств, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які
використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для
працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8
до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Статтею 20
Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі
підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які
використовують найману працю, де середньооблікова кількість працюючих інвалідів
менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують
відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів
адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі
середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче
місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на
яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір адміністративно-господарських санкцій
на робоче місце, призначене на працевлаштування інваліда і не зайняте
інвалідом, визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на
відповідному підприємстві.
Відповідно
до ч.8 ст.20 Закону, порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і
пені до відділення Фонду соціального захисту інвалідів, і їх акумуляції,
обліку, а також з урахуванням пропозиції всеукраїнських громадських організацій
інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.2
„Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами,
що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та
пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів”,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 Про
реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності
інвалідів в Україні» роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських
санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної
реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців на балансовий
рахунок 3510 в установах Національного Банку, відкритий в органах державного
казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до
15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося правопорушення робочих
місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно
до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік
середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 25
осіб (а.с.5). У вказаному звіті у рядку за номером 02 зазначено, що
відповідачем не було працевлаштовано жодного інваліда, в той час, коли вказана
чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу - 1 особа.
Таким чином,
відповідач не виконав норматив по створенню робочих місць по працевлаштуванню
інвалідів.
Виходячи з
того, що середня річна заробітна плата в Олександрійській райспоживспілці у
2008 році склала 6568 грн., відповідач, згідно ч.1 ст. 20 Закону, повинен був
сплатити до державного бюджету, адміністративно-господарські санкції за 2008
рік у розмірі 6568 грн.
У
відповідності до „Порядку нарахування пені та її сплати”, затвердженого
Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 року №223, за
порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачеві
нараховано пеню в сумі 57,86 грн.
Крім того, в
довідці, наданої Олександрійським міськрайонний центром зайнятості, зазначено,
що Олександрійська райспоживспілка звіти про наявність вакансій для осіб з
обмеженими фізичними можливостями в 2008 році
надавала але вакансій для осіб з обмеженими фізичними можливостями в них
заявлені не були (а.с.23)
Аналізуючи
вищевказані норми чинного законодавства, суд
прийшов до висновку про те, що законодавцем чітко та в імперативній
формі встановлено норматив робочих місць, призначених для працевлаштування
інвалідів. Таким чином, незалежно від форми власності та господарювання на всі
підприємства розповсюджується однаковий норматив робочих місць для
працевлаштування інвалідів. Якщо підприємство не спроможне створити відповідно
до вимог законодавства робоче місце для інваліда та ввести його в дію шляхом
працевлаштування інваліда, тоді воно сплачує штрафну санкцію до Державного
бюджету України. Штрафна санкція за недотримання нормативу робочих місць для
працевлаштування інвалідів носить альтернативний характер, а тому підприємство,
установа чи організація у випадку невиконання встановленого законодавством
нормативу повинна сплатити певну суму до Державного бюджету України.
Станом на
момент подачі позовної заяви адміністративно-господарські санкції за
невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році
відповідачем не сплачені. Сума пені, що необхідно сплатити складає 57,86 грн.
грн.(а.с.6).
Частиною 9
ст. 20 Закону передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.19,20
Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому
порядку.
Згідно ч. 4
ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких
позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На
підставі викладеного та керуючись ст.ст. 18-20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст. 71, 86, ч.4 ст.94, 160-163,
257 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити
повністю.
2. Стягнути з Олександрійської районної спілки споживчих товариств
(райспоживспілки) (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул.
Айвазовського, 42, МФО 323583, р/р 26007181638001, код ЄДэРПОУ 01755545) на
користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту
інвалідів(25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а, р/р 31216221800006,
МФО 823016, отримувач - УДК м. Олександрія, банк отримувача - ГУДК у
Кіровоградській області) адміністративно-господарські санкції за невиконання
нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2008 рік в розмірі
6568 грн. та пеню за порушення терміну сплати адміністративно-господарських
санкцій в розмірі 57,86 грн.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання
заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було
подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у
строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного
адміністративного суду шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження через
Кіровоградській окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня
складання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду
подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
На
підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 20.07.2009 р.
проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у
повному обсязі відкладено на 24.07.2009 р., про що повідомлено сторін після
проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з
урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Суддя (підпис)
Згідно з оригіналом:
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.Ю.
Флоренко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2009 |
Оприлюднено | 02.10.2009 |
Номер документу | 4779913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Флоренко О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні