Постанова
від 28.04.2010 по справі 2а-1051/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" квітня 2010 р. Справа № 2a-1051/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Грицюка П.П.

за участю секретаря Кузишин Р.М.,

представника позивача : Державної податкової інспекції в Тлумацькому районі - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора Тлумацького району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Тлумацькому районі до Кооперативу «Котон» про стягнення податкового боргу в розмірі 7543,49 грн., -

ВСТАНОВИВ :

22 березня 2010 року прокурор Тлумацького району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Тлумацькому районі в Івано-Франківської області (далі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Кооперативу «Котон» (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 7543,49 грн.

Прокурор в судове засідання не з'явився .

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав наведених в позовній заяві. Просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив. Правом подання заперечення на позовну заяву не скористався.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних мотивів.

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Законом України В«Про систему оподаткуванняВ» визначені види податків і зборів (обов’язкових платежів), що справляються на території України.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платник податків повинен сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлений законом термін. Обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням, або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Земельний податок та орендна плата - обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками.

Відповідно до ст.13 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535-Х-111 підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, є договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до ст. 27 Закону контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Згідно ст. 14 даного Закону платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Згідно ст.17 Закону України "Про плату за землю" податкове зобов'язання по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарними днем звітного (податкового) місяця.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.3.1.1 ст.3 Закону України В«Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

В судовому засіданні встановлено, що відповідач користується земельними ділянками на підставі договору оренди від 01.01.2008 року укладеного з Гарасимівською сільською радою (а.с.8).

02.02.2009 року відповідачем подано позивачу податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки на 2009 рік, відповідно до якої сума річної орендної плати становить 9677, 74 грн. з розбивкою по щомісячній оплаті в сумі 806,47 грн. (а.с. 7).

Суд зазначає, що не сплаченими залишились 6451, 86 грн. орендної плати за 2009 рік.

Актом перевірки від 13.05.2009 року проведеної позивачем встановлено порушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» щодо несвоєчасної сплати відповідачем орендної плати за користування вказаними земельними ділянками. За результатами перевірки до відповідача застосовані штрафні санкції відповідно до податкових повідомлень рішень №0000861820/0 від 19.05.2009 року, №0001161820/0 від 14.07.2009 року, з яких 787,01 грн. не сплачено.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що станом на 22.03.2010 року загальна сума боргу по орендній платі за земельні ділянки складає 7543,49 гривень, сама якої рахується узгодженою.

Дана заборгованість боржником не сплачена на момент розгляду справи, тому підлягає стягненню у судовому порядку.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов’язаний погасити податковий борг. Наявність такого обов’язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов’язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Кооперативу «Котон» (78200, Івано-Франківська область, м. Коломия. вул. Мазепи 188, код ЄДРПОУ 19401902, р/р 26006301630173) в дохід бюджету податковий борг в розмірі 7543 (сім тисяч п’ятсот сорок три) гривні 49 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя /підпис/ ОСОБА_2

Постанова складена в повному обсязі 30.04.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47800972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1051/10/0970

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 22.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 28.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні