Постанова
від 01.07.2010 по справі 2а-1685/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" липня 2010 р. Справа № 2a-1685/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Тимощука О.Л.,

при секретарі Гергелюк Н.Т.

за участю:

представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представників відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовом: Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Івано-Франківської міської виконавчої дирекції

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Арніка-Люкс"

про зобов'язання вчинення дій та стягнення штрафних санкцій в сумі 2326,20 грн., -

встановив:

05.05.2010 року Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Івано-Франківської міської виконавчої дирекції звернулося з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Арніка-Люкс" про зобов'язання відобразити у звіті про нараховані страхові внески форми Ф4-ФССзТВП суму зарахованих штрафних санкцій в розмірі 2326,20 грн. та стягнути вказану суму штрафних санкцій.

Позовні вимоги мотивує тим, що проведеною ревізією відповідача щодо правильності нарахування та використання коштів Фонду, виявлено таке порушення як несвоєчасну сплату страхових внесків. Внаслідок виявленого порушення було прийнято рішення № 240 від 24.03.2010р. про застосування штрафних санкцій. На момент звернення до суду сума заборгованості відповідачем не сплачена.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, з підстав викладених в позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечили. Пояснили, що на момент проведення ревізії сума заборгованості ними була сплачена, а тому правових підстав, у застосуванні до них штрафних санкцій у позивача не було. В обґрунтування своїх пояснень посилались на лист-роз'яснення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 05-31- 443 від 12.03.2009р. де вказано те, що згідно п. 8 Порядку №123, у разі самостійного повідомлення страхувальником робочому органу Фонду про факт виявлення помилки та перерахування нарахованих ним, у разі недоплати, страхових внесків та пені у повному обсязі до початку перевірки органом Фонду, штрафи до страхувальника не застосовуються. Просили в задоволенні позову відмовити.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши представників сторін, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтовані та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»суб'єктами загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є застрахована особа, страхувальник та страховик. Страхувальником відповідно до цього Закону є роботодавець для осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Арніка-Люкс" (надалі -відповідач) є юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію від 17.01.2003р. та довідкою Головного управління статистики в Івано-Франківській області №1557 від 22.04.2005р. і є страхувальником Івано-Франківської міської виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Статус страхувальника набуло згідно заяви про взяття на облік як страхувальника від 16.01.2003р., та отримало код - 260150006699.

04.03.2010 року позивачем проведено ревізію відповідача щодо правильності нарахування та використання коштів Фонду за період з 01.01.2008р. по 31.12.2009р. За результатами перевірки виявлено порушення відповідачем своєчасності сплати страхових внесків до Фонду за 2008 рік у сумі 2314,62грн. та за 2009 рік в сумі 2337,78грн., що підтверджується актом перевірки та додатками до нього, наявними в матеріалах справи.

Змістом ст.27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», № 2240-ІІІ від 18.01.2001р., із змінами та доповненнями, (надалі -Закон), закріплений обов'язок страхувальника нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Статтею 23 Закону встановлений порядок і строки сплати страхових внесків. Так, страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

Відповідно до абз.6, ч.1 ст. 23 Закону, якщо страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені статтею 30 цього Закону.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно із актом ревізії заступником директора виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду було прийнято рішення від 24.03.2010р. №240, за яким відповідач повинен був сплатити суму штрафних санкцій в розмірі 2326,20грн. в десятиденний строк від дня отримання рішення і відобразити дану заборгованість у звіті про нараховані страхові внески, перерахування та витрати, пов'язані із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності - Ф4-ФССзТВП. Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що дане рішення було надіслано відповідачу за його юридичною адресою супровідним листом від 29.03.10р., №299-04 та згідно із поштовим повідомленням про вручення, отримане уповноваженим представником відповідача 31.03.10р., та в подальшому 20.04.2010р., оскаржувалось відповідачем в апеляційному порядку.

Згідно із абз.3 ч.1 ст.30 Закону за несвоєчасність сплати страхувальником страхових внесків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків за весь період, який минув з дня, коли страхувальника було взято на облік.

Як зазначалось вище, актом перевірки встановлена: несвоєчасна сплата страхових внесків за 2008 рік в сумі 2314,62грн., 50% з яких становить 1157,31грн.; та несвоєчасна сплата страхових внесків за 2009 рік в сумі 2337,78грн., 50% з яких становить 1168,89грн., отже 1157,31грн. + 1168,89грн., складає суму застосованих штрафних санкцій в розмірі 2326,20грн., що відповідає вимогам чинного законодавства.

Крім цього, відповідно до «Методичних рекомендацій по заповненню звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП та додатка до нього за формою Ф14», затверджених постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.05.2006р. №48, передбачено, що в Рядку 8 Звіту відображається сума штрафів (фінансових санкцій), за винятком адміністративних стягнень, застосованих до страхувальника відповідно до чинного законодавства.

Відповідач в своїх запереченнях посилається на лист-роз'яснення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 05-31- 443 від 12.03.2009р. де вказано, що, у разі самостійного повідомлення страхувальником робочому органу Фонду про факт виявлення помилки та перерахування нарахованих ним, у разі недоплати, страхових внесків та пені у повному обсязі до початку перевірки органом Фонду, штрафи до страхувальника не застосовуються. За вищевказаних обставин суд вважає дані твердження безпідставними, з наступним обгрунтуванням.

У вказаному листі-роз'ясненні Фонду розглядається питання правильності та своєчасності нарахування суми страхових внесків до Фонду у разі допущення помилки та неправильному нарахуванні страхувальником сум страхових внесків, відображених у звітах, що підтверджується застосуванням у вказаному листі приписів постанови Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №123 від 25.12.2003р. «Про затвердження Порядку виправлення помилок минулих звітних періодів у звітності страхувальників».

Судом встановлено, що відповідачем у поданій ним звітності були правильно нараховані суми страхових внесків, а причина несвоєчасності сплати страхових внесків викликана скрутним фінансовим становищем відповідача, а не, як зазначалось вище, допущеними помилками.

Вимоги статті 30 Закону про накладення штрафу у розмірі 50 відсотків від сум належних до сплати страхових внесків за несвоєчасність сплати страхувальником страхових внесків носять імперативний характер, мають вищу юридичну силу і є обов'язковим до виконання.

На підставі вищенаведеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

На підставі ст. 121 Конституції України, керуючись ст.ст. 11, 71, 86, ч.3 ст.160, ст.162 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Арніка-Люкс" відобразити у звіті про нараховані страхові внески форми Ф4 -ФССзТВП суму штрафних санкцій 2326,20 грн. відповідно до рішення виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 24.03.2010р. № 240.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Арніка-Люкс" (ЄДРПОУ 32077823) на користь Івано-Франківської міської виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності штрафні санкції у розмірі 2326,20 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Тимощук О.Л.

Постанова повному обсязі складена 06.07.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено06.08.2015
Номер документу47801289
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1685/10/0970

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 05.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні