ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" квітня 2010 р. Справа № 2a-755/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
за участю секретаря Дутчак Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську до товариства з обмеженою відповідальністю українсько-російське підприємство «Лайн-електро»про стягнення податкового боргу в розмірі 4308,63 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
02.03.2010 року Державна податкова інспекція в місті Івано-Франківську (далі –позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю українсько-російське підприємство «Лайн-електро»(далі –відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 4308,63 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно в порушені Закону України "Про систему оподаткування", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" допустив заборгованість самостійно задекларованих сум з податку на прибуток в розмірі 1694,40 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 455,52 гривень та нарахованої пені в розмірі 203,10 гривень; заборгованість самостійно задекларованих сум з податку на додану вартість в розмірі 1361,06 гривень, самостійно нарахованого штрафу в розмірі 34 гривень та нарахованої пені в розмірі 132,51 гривень; заборгованість з самостійно розрахованого податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 121,52 гривень, нарахованої пені в розмірі 9,81 гривень; заборгованість з сплати комунального податку в розмірі 99,71 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 56,31 гривень та нараховану пеню в розмірі 6,11 гривень; заборгованість із збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 87,20 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 42,21 гривень та нараховану пеню в розмірі 5,17 гривень. Загальний податковий борг відповідача становить 4308,63 гривень.
Позивач в судове засідання не з'явився, його представником суду надано клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи в друкованому засобі масової інформації за останнім відомим місцем знаходження.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 18.12.2000 року виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи –товариства з обмеженою відповідальністю українсько-російське підприємство «Лайн-електро», та яке Державною податковою інспекцією в місті Івано-Франківську зареєстровано як платника податків і зборів.
Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.
Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно частини 1 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі) належать податок на додану вартість, податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами, податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, збір за забруднення навколишнього природного середовища.
Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України "Про систему оподаткування" комунальний податок належить до місцевих податків.
Згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Судом встановлено, що відповідач являється платником податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, платником комунального податку, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та збору за забруднення навколишнього природного середовища, яким було подано декларацію з податку на прибуток за 2008 рік, І квартал 2009 року, півріччя 2009 року, ІІІ квартал 2009 року, де ним самостійно обчислена сума податкових зобов'язань на суму 1923 гривні. На момент звернення до суду сума несплачених самостійно задекларованих сум в деклараціях з податку на прибуток відповідача становить 1694,40 гривень.
Як встановлено судом, відповідачем подано податкові декларації з податку на додану вартість за період березня –грудня 2009 року. Розмір самостійно задекларованої суми в декларації з податку на додану вартість відповідача становить 1533 гривні. На момент звернення до суду сума несплачених самостійно задекларованих сум в деклараціях з податку на додану вартість становить 1361,06 гривень.
Відповідачем подано до Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську податкові розрахунки комунального податку за лютий, березень, квітень 2009 року, яким самостійно визначено податкове зобов'язання на суму 147,90 гривень. На момент звернення позивачем до суду сума несплаченого відповідачем податкового зобов'язання з сплати комунального податку становить 99,71 гривень.
Крім того, 26.01.2009 року відповідачем подано податкові розрахунки збору за забруднення навколишнього природного середовища за півріччя 2009 року та за 9 місяців 2009 року. Самостійно визначена сума податкових зобов'язань в розрахунках збору за забруднення навколишнього природного середовища відповідача становить 89,25 гривень. На момент звернення до суду сума несплачених податкових зобов'язань відповідача з сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища становить 87,20 гривень.
Судом встановлено, що відповідачем подано розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2009 рік. Сума самостійно нарахованої в розрахунку податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів відповідача становить 145 гривень. Сума несплачених податкових зобов'язань вказаного податку становить 121,52 гривень.
Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків –юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Відповідно підпункту 4.1.4 пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Пунктом 5.1. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Таким чином, суд приходить до висновку, що податкові зобов'язання відповідача визначені ним в податкових деклараціях та які відповідачем в повному обсязі не сплачені, з податку на прибуток підприємств за 2008 рік, І –ІІІ квартали 2009 року в розмірі 1694,40 гривень, податку на додану вартість за період березня –грудня 2009 року в розмірі 1361,06 гривень, в податкових розрахунках комунального податку за лютий –квітень 2009 року в розмірі 99,71 гривень, розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2009 рік в розмірі 121,52 гривень, податкових розрахунках збору за забруднення навколишнього середовища за 9 місяців 2009 року в розмірі 87,20 гривень, є узгодженими з дня подання таких декларацій та розрахунків.
Судом встановлено, що 14.09.2009 року позивачем проведено невиїзну документальну перевірку відповідача щодо своєчасності сплати податку на прибуток за період ІІІ квартал 2008 року та 11 місяців 2008 року. Перевіркою встановлено факт несвоєчасної сплати податку на прибуток за ІІІ квартал 2008 року в розмірі 719 гривень, чим порушено встановлений граничний термін сплати 19.11.2008 року на 252 дні та податку на прибуток за 11 місяців 2008 року в розмірі 192 гривні, чим порушено встановлений граничний термін сплати 30.12.2008 року на 244 дні. Вказані обставини підтверджуються актом про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету за №11283/15.1-31262212 від 14.09.2009 року (а. с. 11).
Відповідно підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як встановлено судом, позивач податковим повідомленням-рішенням за №0014361501/0 від 14.09.2009 року, на підставі акта перевірки за №11283/15.1-31262212 від 14.09.2009 року, у відповідності до абзацу 3 підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», застосував штрафні (фінансові) санкції в розмірі 455,52 гривень (а. с. 12). Вказане податкове повідомлення-рішення відповідач одержав 14.09.2009 року.
Відповідно підпункту «а»пункту 17.2. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штраф у розмірі п'яти відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.
Як встановлено судом, відповідачем 23.09.2009 року подано позивачу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість на збільшення суми, яка підлягала сплаті до бюджету в розмірі 683 гривень, в якому відповідачем самостійно визначено суму штрафу в розмірі 34 гривні, у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (а. с. 29).
Судом встановлено, що 28.10.2009 року позивачем проведено перевірку відповідача з питань своєчасності і повноти сплати в бюджет податків, зборів та інших обов'язкових платежів за період з 20.11.2008 року до 21.07.2009 року. Перевіркою встановлено, що при проведені відповідачем розрахунків з бюджетом по комунальному податку та по збору за забруднення навколишнього природного середовища, за період з 20.11.2008 року до 21.07.2009 року, виявлено факт несвоєчасної сплати сум з вказаних податкових зобов'язань. Вказані обставини підтверджуються актом перевірки за №14867/15-3 від 28.10.2009 року (а. с. 42).
Позивач, податковими повідомленнями-рішеннями за № 0014801503/0 та за №0014791503/0 від 28.10.2009 року (а. с. 40), на підставі акта перевірки за №11283/15.1-31262212 від 14.09.2009 року, у відповідності до абзаців 2, 3 підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання сплати комунального податку, застосував штрафні (фінансові) санкції в загальному розмірі 56,31 гривень, а також у відповідності до абзаців 1, 2, 3 підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 зазначеного Закону України, на підставі вказаного акту, за несвоєчасну сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища, податковими повідомленнями-рішеннями за №№0014841503/0, 0014811503/0 та 0014831503/0 від 28.10.2009 року (а. с. 41) застосував штрафні (фінансові) санкції в загальному розмірі 42,21 гривень. Зазначені податкові повідомлення-рішення позивач надіслав на адресу відповідача, які відповідач одержав 28.10.2009 року.
Відповідно підпункту 5.2.1. пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, який передбачає процедуру апеляційного узгодження даного зобов'язання, шляхом подання скарг до вищестоящих за підпорядкуванням контролюючих органів та звернення до суду.
Таким чином, суд приходить до висновку, що застосовані позивачем штрафні (фінансові) санкції, за несвоєчасну сплату відповідачем податку на прибуток, комунального податку, збору за забруднення навколишнього природного середовища та самостійно визначений відповідачем штраф, у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з сплати податку на додану вартість, в загальному розмірі 588,04 гривень, є узгодженими.
Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до пункту 1.4. статті 1 зазначеного Закону, пеня –плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеного Закону.
Судом встановлено, що за несвоєчасну сплату відповідачем узгодженого податкового зобов'язання з сплати податку на прибуток та штрафних (фінансових) санкцій, позивачем нараховано пеню в розмірі 203,01 гривень, з сплати податку на додану вартість та штрафу –нараховано пеню в розмірі 132,51 гривень, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів нараховано пеню в розмірі 9,81 гривень. За несвоєчасну сплату комунального податку та штрафних (фінансових) санкцій позивачем нараховано пеню в розмірі 6,11 гривень та за несвоєчасну сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища та штрафних (фінансових) санкцій нараховано пеню в розмірі 5,17 гривень. Загальна сума несплаченої відповідачем пені становить розмір 356,70 гривень.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що позивачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було надіслано відповідачу першу податкову вимогу від 13 жовтня 2008 року та другу податкову вимогу від 18 грудня 2008 року.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов'язань в загальному розмірі 4308,63 гривень, є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.
За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю українсько-російське підприємство «Лайн-електро», 76000, вулиця Коновальця, 136 В/83, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 31262212 в дохід державного бюджету податковий борг в розмірі – 4308 (чотири тисячі триста вісім) гривень 63 копійки.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 13.04.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47801618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні