ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" липня 2010 р. Справа № 2a-2409/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Микитюка Р.В.
при секретарі- Барчук Т.Г.,
за участю представників сторін:
від позивача- Воришко Я.Я.,
від відповідача - не з"явився.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76000
до відповідача: Івано-Франківської обласної організації "Спілка Чорнобиль України", вул. Старозамкова, 2, м. Івано-Франківськ, 76000
про стягнення заборгованості за рахунок активів боржника в сумі 681,29 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
ДПІ в м. Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської організації українських націоналістів про стягнення заборгованості за рахунок активів платника податків в сумі 681,29 грн.
Представник позивача позовні вимоги мотивував тим, що станом на 06.04.2010 року податковий борг Івано-Франківської міської організації українських націоналістів складає –681,29 грн., який виник внаслідок несвоєчасного подання звітності, в результаті проведеної невиїзної документальної перевірки своєчасності подання звітності відповідача, в результаті якої складено акт перевірки №5108/15-1/13645968. В обґрунтування також посилався на те, що відповідачем несвоєчасно було подано податкової звітності по використанню коштів неприбутковими установами та організаціями за 1 - квартал 2009 року, 1 –півріччя 2009 року, 3 –квартал 2009 року та за 2009 рік. За результатами проведеної позивачем невиїзної перевірки від15.03.2010 року вказане порушення було виявлене і до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 680,00 грн. Крім цього відповідачу нарахована пеня в розмірі 1,83 грн. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача –Івано-Франківської обласної організації "Спілка Чорнобиль України" в судове засідання не з'явився, хоча повідомлявся належним чином про дату, час та місце судового розгляду через засіб масової інформації (газета ЗПС ІНФОРМ «29 (388) від 22.07.2010 року. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався. За таких обставин, суд вважає за можливе розгляд справи проводити за відсутності представника відповідача.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, судом встановлено наступне.
28 лютого 1998 року Івано-Франківська обласна організація "Спілка Чорнобиль України" зареєстрована управлінням юстиції в Івано-Франківській області та взята на облік платників податків в ДПІ в м. Івано-Франківську. Відповідачу присвоєно код ЄДРПОУ 13645968.
15.03.2010 року ДПІ в м. Івано-Франківську було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання звітності відповідача, в результаті якої складено акт перевірки №5108/15-1/13645968, яким виявлено не подання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 1 квартал, півріччя три квартали 2009 року та 2009 рік, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0005051501/0 від 15.03.2009 року на суму 680,00 грн.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до ст.24 Закону України «Про об'єднання громадян»N 2460-XII від 16.06.1992р. об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції (ст.25 даного Закону). Об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати (ст.26 Закону).
Відповідно до ст.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»N334/94-ВР від 28.12.1994р. платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.
В п.п.7.11.1 п.7.1 ст.3 вказаного Закону зазначено, що дана стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, які є: а) органами державної влади України, органами місцевого самоврядування та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів; б) благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності, в тому числі громадськими організаціями, створеними з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єднання громадян", науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, заповідниками, музеями-заповідниками; в) пенсійними фондами, кредитними спілками, створеними у порядку, визначеному законом; г) іншими, ніж визначені у абзаці "б" цього підпункту юридичними особами, діяльність яких не передбачає одержання прибутку згідно з нормами відповідних законів; д) спілками, асоціаціями та іншими об'єднаннями юридичних осіб, створеними для представлення інтересів засновників, що утримуються лише за рахунок внесків таких засновників та не проводять господарської діяльності, за винятком отримання пасивних доходів; е) релігійними організаціями, зареєстрованими у порядку, передбаченому законом; є) житлово-будівельними кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, створеними у порядку, визначеному законом; ж) професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок, утвореними в порядку, визначеному законом; з) асоціаціями, іншими добровільними об'єднаннями органів місцевого самоврядування, зареєстрованими в порядку, визначеному законом.
Згідно із п.п.7.11.12 п.7.11 ст.3 Згаданого Закону центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Наказом Державної податкової адміністрації N 233, 11.07.1997р. затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими організаціями і установами, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості у встановленому порядку. Податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за визщначеною формою і подається неприбутковою установою за кожний звітний період (п.1.3 Порядку).
Відповідно до п.1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Сплата податку здійснюється у строки, визначені у п. 5.3 статті 5 Закону N 2181 (п.4 Порядку).
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»N 2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) –це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).
Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було порушено строки подання звітів про використання коштів неприбутковими організаціями. За вказані порушення до Івано-Франківської обласної організації «Спілка Чорнобиль України»застосовано штрафні санкції в сумі 681,29 грн., в тому числі пеня в розмірі 1,83 грн.
На виконання ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” року відповідачу надсилалась перша податкова вимога №1/203/1517/10/24-1501524 від 21.01.2009 року та друга податкова вимога №2/553\5186\10\24-150/1557 від 26.02.2009 року, які залишено відповідачем без виконання. Факт отримання відповідачем податкових вимог підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Податковий борг підтверджується податковим повідомленням-рішенням, довідкою про борг за платежами№271 від 07.04.2010 року та іншими матеріалами справи.
Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив. Загальна сума податкового боргу становить 681,29 грн. За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Івано-Франківської обласної організації "Спілка Чорнобиль України", 76000, вул. Старозамкова, 2, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 13645968 в доход Державного бюжету України заборгованість в сумі 681,29 грн. (шістсот вісімдесят одна гривня 29 коп.).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. В разі подання заяви про апеляційне оскарження судового рішення, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Заяву про апеляційне оскарження постанови суду може бути подано протягом 10 днів з дня складання її в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Суддя: Микитюк Р.В.
Постанова складена в повному обсязі 30.07.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2015 |
Номер документу | 47801817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні