Постанова
від 22.04.2009 по справі 2-а-12591/09
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-12591/09

                            Справа №

2-а-12591/09

 

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

22 квітня

2009 року                                                                                               

м. Полтава

 

               Полтавський окружний адміністративний суд в

складі:

Головуючого

судді - Єресько Л.О.

При

секретарі -  Магді В.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Полтаві

в приміщенні суду адміністративну справу за Чорнухинського районного центру

зайнятості до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю

«Агромир» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок

безробіття, -

 

В С Т А Н О В И В:

 

17 грудня 2008 року Чорнухинський районний центр зайнятості

(надалі - позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з

адміністративним позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою

відповідальністю «Агромир»» (надалі - відповідач) про стягнення заборгованості

зі сплати страхових внесків на випадок безробіття 295,35 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що

відповідачем порушено вимоги частини третьої статті 17 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000

№1533-IІІ, не сплативши страхові внески на випадок безробіття, нараховані за

відповідний базовий період.

Представник позивача в судове засідання не з'явився,

хоча в справі наявні докази про те, що він належним чином повідомлений по час

та місце розгляду справи.

         

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча в матеріалах справи

містяться  наявні докази, що він

заздалегідь та належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду

справи. Клопотань про відкладення судового засідання від відповідача не

надходило, про причини неявки в судове засідання не повідомив, судове засідання

кілька разів відкладалось через його неявку. Але, суд  вважає, що відповідач ухиляється від явки в

суд, оскільки в матеріалах справи наявні письмові докази, що відповідач кожного

разу отримував повістку із викликом до суду, проте, жодного разу не повідомив

про причини неявки та не направив клопотання про розгляд справи у його

відсутності чи про відкладення. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу

за даної явки та за наявними в справі матеріалами.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали,

всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні

вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду

справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, 

що згідно копії витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та

організацій України серії АА №250162 відповідач зареєстрований 30.04.2002

р.  Семенівською районною державною адміністрацією

Полтавської області як юридична особа.  

Відповідно до положень частини 3 статті 17 Закону

України ?ро загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок

безробіття” № 1533-ІІІ від 02.03.2000 

роботодавці  та  застраховані 

особи  сплачують   страхові внески  один 

раз  на  місяць 

в  день  одержання 

роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.

Відповідно до статті 34 Закону України „Про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” №

1533-ІІІ від 02.03.2000 Фонд зобов'язаний забезпечувати збір страхових внесків,

виплачувати забезпечення та надавати соціальні послуги, передбачені цим

Законом, вживати заходів до раціонального використання коштів і забезпечення

фінансової стабільності Фонду, контролювати правильність нарахування,

своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на

випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими

актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення

роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.

Згідно до статті 35 Закону України ?ро

загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” №

1533-ІІІ від 02.03.2000 

роботодавець  зобов'язаний своєчасно

та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Відповідно до даних розрахункової відомості про

нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового

державного соціального страхування України на випадок безробіття за І півріччя

2008 року  від 17.07.2008

Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Агромир», яка

наявна в матеріалах справи, залишок заборгованості на кінець звітного періоду

за платником складає 295,35 грн  (рядок

21).

Згідно з розрахунком суми позову про нарахування і

перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного

соціального страхування України на випадок безробіття за І півріччя 2008 року

недоїмка відповідача зі сплати страхових внесків на випадок безробіття станом на

01.04.2006 р. склала 295,35 грн.

Відповідач в добровільному порядку заборгованість в сумі

295,35 грн. не сплатив.

Відповідно до положень статті 60 Кодексу

адміністративного судочинства України, у випадках встановлених законом,

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної

влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть

звертатись до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист

прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор

здійснює в суді представництво інтересів громадян або держави в порядку,

встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати

представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Відповідно до частини п'ятої статті 361 Закону України

«Про прокуратуру» від 05.11.1991 №1789-ХІІ прокурор самостійно визначає

підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати

представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним

законодавством.

Правовідносини сторін регулюються статтею 4 Закону

України ?ро основи законодавства України про загальнообов'язкове державне

соціальне страхування” від 14.01.1998 № 16/98-ВР, статтями 17-19, 34, 35, 38

Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на

випадок безробіття” від 02.03.2000 № 1533-ІІІ.

Відповідно до Указу Президента України ?ро зміни в

системі центральних органів виконавчої влади України” №1573/99 від 15.12.1999,

до складу Центральних органів виконавчої влади 

входить в тому числі і Міністерство праці та соціальної політики

України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 966 від

03.09.1997 ?итання Міністерства праці та соціальної політики” установлено, що

до сфери управління Міністерства праці та соціальної політики передаються

підприємства, установи та організації ліквідованих Міністерства праці та

Міністерства соціального захисту населення згідно з додатком ?ереліком

підприємств, установ та організацій, що передаються до сфери управління Міністерства

праці та соціальної політики”, зокрема, встановлено, що Державна служба

зайнятості входить до сфери управління Міністерства праці і соціальної

політики.

Відповідно до статті 8 Закону України „Про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” №

1533-ІІІ від 02.03.2000  Фонд

загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок

безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок

безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за

використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг,

здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Діяльність Фонду регулюється Основами законодавства

України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Законом України

?ро зайнятість населення” від 01.03.1991 №803-ХІІ, цим Законом та статутом

Фонду, який затверджується правлінням Фонду.

Згідно зі статтею 12 Закону України „Про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” №

1533-ІІІ від 02.03.2000 виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління

Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції

Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного

центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та

соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками

виконавчої дирекції Фонду.

Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду

покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський

і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах

центри зайнятості.

Відповідно до статті 4 ?снов законодавства України про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування” № 16/98-ВР від 14.01.1998

одним з видів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є

страхування на випадок безробіття.

Спір виник в зв'язку з тим, що відповідачем порушені

вимоги пункту 2 статті 35 Закону України „Про загальнообов'язкове державне

соціальне страхування на випадок безробіття” від 02.03.2000 №1533-ІІІ, а саме:

своєчасно не перерахована сума заборгованості по сплаті страхових внесків на

загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття, що передбачено

частиною третьою статті 17 Закону України ?ро загальнообов'язкове державне

соціальне страхування на випадок безробіття” № 1533-ІІІ від 02.03.2000.

На час розгляду справи заборгованість відповідача перед

позивачем по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне

страхування на випадок безробіття складає 295,35 грн., яка підлягає стягненню.

Відповідач не скористався своїм правом на участь в

справі, письмових заперечень на позов, доказів погашення заборгованості не

надав.

Враховуючи викладене, суд вважає доводи позивача

обґрунтованими та такими, що підтверджені відповідними доказами, у зв`язку з

чим позов підлягає задоволенню.

Відповідно до пункту 4 статті 94 Кодексу

адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт

владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові

витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтею 121

Конституції України, статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від

05.11.1991 №1789-ХІІ, статтями 8, 12, 17-19, 34-35, 38 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000

№1533-IІІ, статтею 4 Закону України ?ро основи законодавства України про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 14.01.1998 № 16/98-ВР,

Указом Президента України ?ро зміни в системі центральних органів виконавчої

влади України” №1573/99 від 15.12.1999, Законом України ?ро зайнятість

населення” від 01.03.1991 №803-ХІІ”, статтями 2, 60, 94, 128, 158-163, 167

Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Чорнухинського районного центру

зайнятості до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю

«Агромир» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок

безробіття   задовольнити.

Стягнути із Сільськогосподарського товариства з

обмеженою відповідальністю «Агромир» ( 

ідентифікаційний код 31597083) заборгованість зі  сплати страхових внесків на випадок безробіття

в сумі 295 грн. 35 коп. на користь Чорнухинського районного центру

зайнятості  (п/р 37178162303202 УДК в

Полтавській області, Код 23552966 МФО 831019).

Постанова відповідно до частини першої 254 КАС України

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,

встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Харківського

апеляційного адміністративного суду  

через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в повному

обсязі та подачі апеляційної скарги у 20-денний термін після подачі заяви про

апеляційне оскарження, в порядку, визначеному статтею 186 КАС України.

Повний текст постанови 

виготовлено «27» квітня 2008 року.

 

Суддя                                                                                                            

Л.О.Єресько                                                                                                                              

                                          

 

 

 

 

                                       

 

                                                                                                   

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2009
Оприлюднено02.10.2009
Номер документу4780445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12591/09

Постанова від 22.04.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Постанова від 22.04.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні