Постанова
від 18.02.2011 по справі 2а-16527/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2011 р. Справа № 2а-16527/10/0470 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом прокурора Центрально-Міського району м.Кривого Рогу в інтересах держави в особі Південної міжрайонної державної податкової інспекції до приватного підприємства «Три Ш» про звернення стягнення на активи в рахунок погашення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Центрально-Міського району м.Кривого Рогу в інтересах держави в особі Південної міжрайонної державної податкової інспекції звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Три Ш» про стягнення податкового боргу за рахунок активів.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем в порушення вимог ст. 67 Конституції України, Закону України «Про систему оподаткування» та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» є заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість та орендної плати з юридичних осіб. В добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення податкового органу до суду з даним позовом.

Прокурор про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 22.12.2010р., яке міститься в матеріалах справи.

Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою від 21.12.2010р., яке міститься в матеріалах справи.

Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином шляхом направлення ухвали про відкриття скороченого провадження на адресу, зазначену в ЄДРПОУ, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 23.12.2010р. Заперечення проти позову до суду від відповідача не надійшли.

Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріали справи, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив наступне.

Відповідач - приватного підприємства «Три Ш» (код ЄДРПОУ 31551227) зареєстрований як юридична особа рішенням Виконавчого комітету Криворізької міської ради від 27.12.2005р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідач з перебуває на обліку в Південній міжрайонній державній податковій інспекції, як платник окремих видів податків, в тому числі, податку на прибуток приватних підприємств,податку на додану вартість та орендної плати з юридичних осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» №334/94-ВР від 28.12.1994р. (з подальшими змінами), податок на прибуток підприємств належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п. 11.1 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» податковими періодами для сплати податку на прибуток підприємств є календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду.

Відповідно до п. 16.4. ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» податок за звітній період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітній період. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.

Згідно абз. «б» п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000р., податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації і в такому випадку обчислена сума податкового зобов'язання вважається узгодженою та не може бути оскаржена в адміністративному порядку.

У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.

26.03.2010р. уповноваженими особами Південної міжрайонної державної податкової інспекції відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань своєчасності сплати приватного підприємства «Три Ш» податку на прибуток до державного бюджету. За результатами даної перевірки складено акт № 116/1501 від 26.03.2010р.

В ході перевірки виявлено порушення положень п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме: відповідачем не подано у строки, встановлені законодавством, декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2009р. та за 2009 рік.

Відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункту, чи ні.

На підставі Акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток № 116/1501 від 26.03.2010р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання було винесено 07.04.2010р. податкове повідомлення-рішення № 0001421501/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 340 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 31.03.2010 року, проте, сума податкового зобов'язання відповідачем сплачена не була.

Таким чином, податкове зобов'язання з податку на прибуток, яке підлягає до сплати відповідачем становить 340 грн.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі), зокрема, податок на додану вартість.

Згідно до пп. 7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97 - ВР від 03.04.1997 року, податковим періодом для сплати податку на додану вартість є один календарний місяць.

Відповідно до абз. „а" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (далі - Закон України № 2181) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

14.04.2010р. уповноваженими особами Південної міжрайонної державної податкової інспекції відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань своєчасності подання приватним підприємством «Три Ш» податкової звітності з податку на додану вартість. За результатами даної перевірки складено акт № 171/152/31551227 від 14.04.2010р.

В ході перевірки виявлено порушення положень п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме: відповідачем не подано до податкового органу декларації з податку на додану вартість за липень - грудень 2009 року та за січень - лютий 2010 року.

На підставі Акту № 171/152/31551227 від 14.04.2010р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем було винесено 23.04.2010р. податкове повідомлення-рішення № 0001631502/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 1360 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 30.04.2010 року, проте, сума податкового зобов'язання відповідачем сплачена не була.

Таким чином, податкове зобов'язання з податку на прибуток, яке підлягає до сплати відповідачем становить 1360 грн.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про плату за землю» №2535-ХІІ від 03.07.1992 року, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.

Статтею 15 Закону України «Про плату за землю» №2535-ХІІ від 03.07.1992 року встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (стаття 14 Закону України «Про плату за землю» №2535-ХІІ від 03.07.1992 року).

Згідно статті 27 Закону України «Про плату за землю», контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Законом України «Про систему оподаткування» №1251-ХІІ від 25.06.1991 року встановлено, що земельний податок є обов'язковим платежем, а платниками податків та зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законодавством покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі) у встановлені законом строки.

Відповідачем було подано до Південної міжрайонної державної податкової інспекції:

- податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності № 1220 від 26.01.2010р. (термін сплати - 30.10.2009р.) самостійно нараховано платником податку податкове зобов'язання у сумі 443,28 грн.;

- податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності № 1220 від 26.01.2010р. (термін сплати - 31.11.2009р.) самостійно нараховано платником податку податкове зобов'язання у сумі 443,28 грн.;

- податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності № 1220 від 26.01.2010р. (термін сплати - 30.12.2009р.) самостійно нараховано платником податку податкове зобов'язання у сумі 443,28 грн.;

- податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності № 1220 від 26.01.2010р. (термін сплати - 01.02.2010р.) самостійно нараховано платником податку податкове зобов'язання у сумі 443,28 грн.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації і в такому випадку обчислена сума податкового зобов'язання вважається узгодженою та не може бути оскаржена в адміністративному порядку.

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України № 2181-III податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання податкової декларації. Згідно аб.1 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 зазначеного Закону платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації.

Однак, підприємством не сплачено суму вище визначених ним податкових зобов'язань у встановлені законом строки.

05.03.2010р. уповноваженими особами Південної міжрайонної державної податкової інспекції відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань своєчасності подання приватним підприємством «Три Ш» податкової звітності з орендної плати за землю на 2010р. За результатами даної перевірки складено акт № 53/153/31551227 від 05.03.2010р.

В ході перевірки виявлено порушення положень ст. 14 Закону України «Про плату за землю», а саме: відповідачем не подано своєчасно податковий розрахунок з орендної плати за землю.

На підставі Акту № 53/153/31551227 від 05.03.2010р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем було винесено 19.03.2010р. податкове повідомлення-рішення № 0000511503/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 170 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 22.03.2010 року, проте, сума податкового зобов'язання відповідачем сплачена не була.

Таким чином, податкове зобов'язання з орендної плати за землю, яке підлягає до сплати відповідачем становить 1773,10 грн.

Отже, враховуючи все вищевикладене, податкові зобов'язання, які підлягають сплаті відповідачем становлять:

- із податку на прибуток - у сумі 340,00 грн.;

- із податку на додану вартість - у сумі 1360,00 грн.;

- із орендної плати за землю - у сумі 1773,10 грн.

У встановлені законодавством граничні строки вищезазначені податкові зобов'язання відповідачем у добровільному порядку сплачені не були.

Згідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином, сума податку на прибуток, податку на додану вартість та орендної плати за землю, є узгодженими, і набули статусу податкового боргу платника податків.

Відповідно до пункту «а» пп. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 закону України № 2181, перша податкова вимога надсилається платнику податків контролюючим органом не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Друга податкова вимога, у відповідності до пункту "б" пп. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 Закону України № 2181, направляється платнику податків не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) йому першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Позивачем відповідно до пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181, було відправлено відповідачу поштою першу податкову вимогу № 1/448 від 03.07.2009р. (вручена відповідачу 15.07.2009р.) та другу податкову вимогу № 2/517 від 07.08.2009р. (вручена відповідачу 13.08.2009р.).

Проте, податковий борг відповідачем сплачений не був. Про наявність податкового боргу свідчить довідка про стан розрахунків з бюджетом від 31.08.2010 року.

Згідно пункту 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу України", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. Закону України № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, що відповідно до п. 1.6 ст. 1 цього ж Закону, є зверненням на активи платника податків в рахунок погашення податкового боргу.

У відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України № 2181, джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до компетенції адміністративного суду віднесено розгляд справ за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення.

Керуючись ст.ст. 14, 70, 71, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора Центрально-Міського району м.Кривого Рогу в інтересах держави в особі Південної міжрайонної державної податкової інспекції до приватного підприємства «Три Ш» про стягнення податкового боргу за рахунок активів - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Три Ш» (р/р 26056053501968, МФО 305750, КФ ПАТ КБ Приватбанк, м.Кривий Ріг, р/р 26005060023383, МФО 305750, КФ ПАТ КБ Приватбанк, м.Кривий Ріг, р/р 26020041010231, МФО 300164, АТ Сведбанк (публічне), р/р 26005041010201, МФО 300164, АТ Сведбанк (публічне), р/р 26002301142996, МФО 305493, Центрально-міська філія ПАТ ПІБ в м.Кривий Ріг, Дніпропетровська область) в рахунок погашення податкової заборгованості перед бюджетом у загальній сумі 3473 (три тисячі чотириста сімдесят три) грн. 10 коп., зокрема:

- по податку на додану вартість (30 14010100) у сумі 1360 (одна тисяча триста шістдесят) грн. 00 коп. на р/р 31118029700026, МФО 805012, КБК 14010100, одержувач УДК у Центрально-Міському районі, код ЗКПО 24237497, банк одержувача ГУДК у Дніпропетровській області);

- по податку прибуток (30 11021000) у сумі 340 (триста сорок) грн. 00 коп. на р/р 31116009700026, МФО 805012, КБК 11021000, одержувач УДК у Центрально-Міському районі, код ЗКПО 24237497, банк одержувача ГУДК у Дніпропетровській області);

- по орендній платі з юридичних осіб (50 13050200) у сумі 1773 (одна тисяча сімсот сімдесят три) грн. 10 коп. на р/р 33215812700026, МФО 805012, КБК 13050200, одержувач УДК у Центрально-Міському районі, код ЗКПО 24237497, банк одержувача ГУДК у Дніпропетровській області).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2011
Оприлюднено07.08.2015
Номер документу47838515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16527/10/0470

Постанова від 18.02.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 16.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні