ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" серпня 2010 р. Справа № 2a-2023/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Дущак С.М.
за участю представника позивача: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, вул. Незалежності, 20,м. Івано-Франківськ,76000
до відповідача: ПП "Західінвестспецбудторг", с. Соколівка,Косівський район, Івано-Франківська область,78650
про стягнення заборгованості за рахунок активів платника податків в сумі 24304,23 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м.Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Західінвестспецбудторг»про стягнення заборгованості за рахунок активів платника податків в сумі 24304,23 грн.
Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача станом на 22.03.2010 року заборгованості по сплаті орендної плати за землю, яка виникла внаслідок несплати самостійно задекларованої суми 23479,40грн., а також пені, що обліковується по особовому рахунку в сумі 191,12 грн. та пені, що розрахована на суму несплаченого податкового боргу платника податків - 633,71 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився хоч про час, дату та місце розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення, наявними в матеріалах справи, заяв про розгляд справи без його участі суду не надсилав, своїм правом подати заперечення на адміністративний позов не скористався. Відповідно до приписів ст.128 КАС України повторне неприбуття в судове засідання без поважних причин сторони або її представника або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши письмові докази, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «Західінвестспецбудторг»зареєстроване Косівською районною державною адміністрацією 02.11.2004р. та включене до ЄДРПОУ 03.11.2004р.(а.с.6,15).
Так, згідно декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009 та 2010 роки, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на загальну суму 23479,40 грн., що підтверджується довідкою про борг від 23.03.2010р. за №256, наявною в матеріалах справи (а.с.5).
Заборгованість виникла внаслідок несвоєчасного подання податкової звітності по орендній платі за землю на 2008 - 2009 роки та неповної сплати вказаного податку за період з 2009 по 2010 р.р.
Частиною 1 ст.67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 2 Закону України В«Про плату за землюВ» , із змінами та доповненнями, передбачено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Згідно ст. 14 Закону України «Про плату за землю»платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було проведено перевірку по питанню своєчасності подання відповідачем податкової звітності по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період 2008-2009 років, за результатами якої складено акт №7735/15-3 від 01.07.2009 року, яким встановлено, що податкові декларації орендної плати за землю на 2008-2009 роки фактично подані до ДПІ 01.07.2009р., тобто з пропущенням встановленого законом терміну. На підставі вказаного акту позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №00009461503/0 від 02.07.2009 року, яким до відповідача застосовані штрафні(фінансові) санкції в розмірі 340,00грн., власноручно отримане відповідачем 02.07.2009р. (а.с.13).
В п.п.17.1.1. п.17.1. ст.17 Закону зазначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до ст.17 Закону України «Про плату за землю»податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідачем були самостійно нараховані та задекларовані зобов'язання по сплаті орендної плати на 2009 рік в розмірі - 55693,44грн., з розрахунку 4641,12грн., щомісяця та на 2010 рік в розмірі - 58979,04грн., з розрахунку 4914,92грн., щомісяця.
Згідно із п.5.1. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III від 21.12.2000р. із змінами та доповненнями (надалі Закону), податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Згідно із п.п.6.2.1 п.6.2 Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення (абз.2 п.п.6.2.2).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем були вжиті заходи щодо вручення відповідачу першої податкової вимоги форми В«Ю1В» №1/2197/23976/10/24-150/6228 від 02.09.2009р. на суму 4188,70грн. та другої податкової вимоги форми В«Ю2В» № 2/2424/27689/10/24-150/7146 від 09.10.2009р. на суму 8829,82 грн., які були отримані представником відповідача, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (рекомендоване) (а.с. 7,8).
Пунктом 16.1.1., частини 16.1. статті 16 Закону передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно із вимогами п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону податкове зобов'язання платника податків вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, а відповідно до абзацу третього п.п.5.3.1 п.5.3 вказаної статті Закону нарахована сума податкового зобов'язання повинна бути погашена платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону в рахунок погашення податкових зобов'язань можуть бути примусово стягнуті активи платника, джерелами сплати яких є будь-які власні кошти, у тому числі отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна і немайнових цінностей, випуску цінних паперів, а також з інших джерел.
Наявність заборгованості відповідача перед державним бюджетом крім вищенаведеного підтверджується письмовими доказами в матеріалах справи, в тому числі довідкою про борг за платежами, що контролюються органами державної податкової служби і обліковуються в картках особових рахунків від 23.03.2010р. №256, згідно із якою за відповідачем обліковується заборгованість по сплаті орендної плати за землю в сумі 23479,40грн., з розрахунку - 18564,48грн., за 2009 рік та 4914,92грн. за січень 2010 року, а також пеня, що обліковується по особовому рахунку в сумі 191,12 грн. та пеня, що розрахована на суму несплаченого податкового боргу платника податків - 633,71 грн. (а.с.5).
Доказів, які б свідчили про сплату податкового боргу відповідач суду не надав, доводи позивача не спростував. За таких обставин, вимоги позивача є обґрунтованими, а позов підлягає задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів Приватного підприємства "Західінвестспецбудторг" (ЄДРПОУ 33198500) в доход бюджету заборгованість в сумі 24304 (Двадцять чотири тисячі триста чотири гривні) 23коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, а також у випадку прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_2
Постанова складена в повному обсязі 06.09.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2015 |
Номер документу | 47872266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні