ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" вересня 2010 р. Справа № 2a-2632/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Грицюка П.П.
при секретарі Кузишин Р.М.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції,
до відповідача: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Воробкевича 2 А",
про стягнення податкового боргу за рахунок активів боржника в сумі 509,70 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
21 липня 2010 року Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Воробкевича 2 А" (далі - відповідач) про стягнення боргу в сумі 509,70 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, в порушення пункту 1, пункту 2 частини 1 статті 9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» , пункту 16.4 статті 16 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ» не було подано податкової звітності з податку на прибуток. За результатами проведеної позивачем перевірки від 17.11.2009 року вказані порушення були виявлені і до відповідача застосовані штрафні санкції. Відповідачем в порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» не сплачено суму нарахованих штрафних санкції в розмірі 509,70 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився хоча про час, дату та місце розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав. За таких обставин суд вбачає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності відповідача.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних мотивів.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до п.11.1. ст.11 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ» для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Згідно п.16.4 ст. 16 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ» від 22.051997 № 283-97/ВР зі змінами та доповненнями, податок сплачується до бюджету не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Платники податку не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний квартал, розраховану наростаючим підсумком з початку звітного фінансового року.
Платники податку не пізніше 15 лютого року, що настає за звітним, подають податковому органу річний бухгалтерський звіт, який у випадках, передбачених законодавством, повинен бути підтверджений висновками аудиту.
Підприємства - виробники сільськогосподарської продукції подають податкову декларацію про прибуток, розрахунок податку на прибуток та сплачують податок одночасно з поданням річного бухгалтерського звіту.
Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначено податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України В«Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).
Пунктом 4.1.4 статті 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» на платників податків покладено обов'язок подачі податкових декларацій за базові податкові (звітні) періоди, що дорівнюють календарному місяцю, календарному кварталу або календарному півріччю, календарному року.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно до п.п. 3.1.1 ст.3 Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Відповідно до п.п. 16.4.1. п.16.4 ст.16 Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України В«Про державне податкову службу в УкраїніВ» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
Судом встановлено, що 06.10.2008 р. об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Воробкевича 2 А" зареєстроване як юридична особа відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 08.09.2010р.(а.с.33-34).
В судовому засіданні досліджено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Воробкевича 2 А" є платником податків і зборів.
В результаті перевірки щодо своєчасності представлення звітності, відповідно до акту №2980/151/36145300 від 17.11.2009 р., встановлено факт неподання декларації з податку на прибуток: І квартал 2009 року, І півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року. (а.с. 4).
За результатами вказаної перевірки позивачем, за неподання відповідачем податкових декларацій по податку на прибуток, нараховано відповідачу штрафні санкції, що підтверджується корінцем податкового повідомлення - рішенням №0012511510/0 від 24.11.2009 р. на суму 510,00 грн. (а.с.6).
Оскільки відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання, то сума вказаного податкового зобов'язання відповідача, у відповідності до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» є узгодженою.
Також, судом встановлено, що 09.12.2009 року Коломийська об'єднана державна податкова інспекція в Івано-Франківській області направлено податкову вимогу форми В«Ю1В» № 1/449 в сумі 509,70 грн. проте відповідач суму виставленого боргу не сплатив. В подальшому 15.02.2010 року позивачем виставлено податкову вимогу форми В«Ю2В» № 2/73 в сумі 509,70 грн.
Відповідачем, в порушення вищевказаного обов'язку погашення нарахованої суми податкового зобов'язання, не сплачено податковий борг на суму 509,70 гривень.
За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Доказів сплати даного боргу відповідач суду не надав, а тому податковий борг підлягає стягненню в судовому порядку.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 < Текст > Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів боржника з Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Воробкевича 2 А" (вул. Воробкевича, 2 А/1, м. Коломия, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 36145300) в дохід державного бюджету податковий борг в сумі 509 (п'ятсот дев'ять ) гривень 70 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_2
Постанова складена в повному обсязі 22.09.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2015 |
Номер документу | 47872278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Грицюк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні