31-12/508-06-11339
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" березня 2007 р.Справа № 31-12/508-06-11339
За позовом ТОВ „Черкаська енергетична компанія” до Одеської залізниці та ДП „Ровенькиантрацит” про стягнення 233 грн. 14 коп.
Суддя Господарського суду
Одеської області Лєсогоров В.М.
Представники:
В засіданні приймали участь:
від позивача: не з'явився (18.01.2007 року була присутня Валашенко А.В.)
від відповідача(ОЗ): Шинкаренко Ю.В. –по довіреності
від відповідача(ДП): не з'явився
СУТЬ СПОРУ: позивач вимагає стягнути з відповідачів 233 грн. 14 коп. збитків завданих нестачею вантажу.
З відзиву на позов від 02.11.2006 року убачається, що Одеська залізниця позов не визнає з тиєї підстави, що немає ознак втрати вантажу в дорозі. Також відповідач посилається на недовантаження вантажу до рівня бортів.
З відзиву на позов від 12.02.2007 року убачається, що ДП „Ровенькиантрацит” позов не визнає з підстав викладених у відзиві.
Представник Одеської залізниці в судовому засіданні позов не визнав.
Матеріалами справи встановлено:
Відповідно до залізничної накладної № 48223954 від 26.04.2006 року ДП „Ровенькиантрацит” відправив на адресу позивача вантаж Антрациту АМ (вугілля) в кількості 69 000 кг. нетто у вологому стані. Вантаж завантажений засобами відправника, завантажений нижче бортів, розміщений та закріплений відповідно до технічних умов правильно. Вантаж розрівнений та ущильнений. Залізниця призначення - Одеська залізниця.
Відповідно до комерційного акту серії БК № 043917/444/2 від 29.04.2006 року Одеської залізниці щодо вказаної залізничної накладної, вантаж перевозився на відкритому рухомому складі, вагон технічно справний, вантаж завантажений засобами відправника. За документами значиться Антрацит АМ вагою нетто 69 000 кг. В дійсності виявлено Антрацит АМ вагою нетто 67 000 кг. Нестача вантажу 2 000 кг. Завантаження рівномірне нижче бортів. Захисне маркування відсутнє. Слідів витікання вантажу немаєі, люка плотно зачинені. Виявлені заглиблини у вантажу.
Відповідно до акту загальної форми від 29.04.2006 року до вказаної залізничної накладної, встановлено наявність заглиблин у вантажу, слідів витікання вантажу немає, люка плотно зачинені.
Відповідно до акту загальної форми від 29.04.2006 року до вказаної залізничної накладної, завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 200 мм. На поверхні вантажу виявлені заглиблини. Слідів витікання вантажу немає, люка плотно зачинені.
Поставка вугілля здійснювалася на підставі договору № 640520/05 від 20.05.2005 року між ТОВ ТПК „Українське вугільне паливо” (постачальник) і ТОВ „Черкасиоблпаливо” (покупець).
Відповідно до специфікації № 11 від 03.03.2006 року до вказаного договору, ціна вугілля марки АМ складає 376 грн. 02 коп. за 1 тону.
Відповідно до договору № 1 від 25.05.2005 року ТОВ „Черкасиоблпаливо” доручило позивачу виконувати функції вантажоотримувача вугільної продукції яка надходить для ТОВ „Черкасиоблпаливо”.
Відповідно до ст. 308, 310, 314 ГК України - Відповідальність перевізника за збереження вантажу виникає з моменту прийняття вантажу до перевезення. Відповідальність перевізника за збереження вантажу припиняється з моменту його видачі одержувачу в пункті призначення. Перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини. За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає: у разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Відповідно до „Статут залізниць України” затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 року № 457 –110 - Залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству. 111 - Залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли: а) вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення. 113 - За незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин. 114 - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме: а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі. Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
В даному випадку до залізничного перевезення залізниця відправлення прийняла без зауважень вантаж вугілля Антрациту АМ в кількості 69 000 кг. нетто у вологому стані.
Вантаж був завантажений у вагон відкритого рухомого складу технічно справний засобами вантажовідправника.
З моменту прийняття вантажу до перевезення і до моменту видачі вантажу відповідальність за збереження вантажу несе залізниця.
На станцію призначення вантаж прибув з ознаками втрати у дорозі (заглиблини).
Нестача вантажу з урахуванням норм нестачі (2%) складає 620 кг.
Збитки розраховуються з урахуванням ціни вугілля марки АМ –376 грн. 02 коп. за 1 тону і складають 233 грн. 14 коп.
Таким чином з Одеської залізниці на користь позивача підлягають стягненню 233 грн. 14 коп. збитків завданих нестачею вантажу.
Відповідно позов до Одеської залізниці підлягає задоволенню.
В задоволенні позову до ДП „Ровенькиантрацит” слід відмовити оскільки ця особа не несе юридичної відповідальності за нестачу вантажу під час його перевезення.
Господарський суд відхиляє правові позиції Одеської залізниці з наступних підстав.
Заглиблини у вантажу свідчать про втрату вантажу у дорозі, доказів іншого Одеська залізниця не надала. Вантажопідйомність вагону складає 69 тон. У вагон було завантажено відповідно до його вантажопідйомності 69 тон вугілля.
Судові витрати по держмиту та ІТЗ судового процесу слід покласти на Одеську залізницю в зв'язку з задоволенням позову. На ДП „Ровенькиантрацит” судові витрати не покладаються в зв'язку з відмовою в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов ТОВ „Черкаська енергетична компанія” до Одеської залізниці про стягнення 233 грн. 14 коп. - задовольнити.
Стягнути з Одеської залізниці код 01071315 (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19) на користь ТОВ „Черкаська енергетична компанія” код 32584122 (м. Черкаси, вул. Будіндустрії, 9) - 233 грн. 14 коп., 102 грн. по держмиту, 118 грн. за ІТЗ судового процесу.
В задоволенні позову ТОВ „Черкаська енергетична компанія” до ДП „Ровенькиантрацит” про стягнення 233 грн. 14 коп. - відмовити.
Датою складання рішення відповідно ст. 84 ГПК України визначити 05.03.2007 року.
Рішення набуває законної сили з 16.03.2007 р.
Суддя Лєсогоров В.М.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 478961 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Лєсогоров В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні