ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" липня 2015 р. Справа № 809/2846/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Могили А.Б.
за участі:
секретаря судового засідання Житняк Л.М.
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Надвірнянському районі до Фермерського господарства "Мрія" про стягнення заборгованості в сумі 2622,30 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
управління Пенсійного фонду України в Надвірнянському районі звернулося в суд із адміністративним позовом до Фермерського господарства "Мрія" про стягнення заборгованості в сумі 2622,30 грн.
Позовні вимоги мотивано тим, що в порушення вимог чинного законодавства Фермерським господарством "Мрія" не відшкодовано понесених управлінням Пенсійного фонду України в Надвірнянському районі витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах за період з 01.05.2015 року до 01.07.2015 по Списку № 2 в сумі 2622,30 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав наведених у позовній заяві, просила позов задовольнити повністю та стягнути суму заборгованості.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду відповідач повідомлений належним чином.
Згідно з ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, суд зазначає наступне.
Фермерське господарство "Мрія" зареєстроване як юридична особа та взяте управлінням Пенсійного фонду України в Надвірнянському районі на облік та є платником єдиного внеску.
В Законі України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" визначені принципи та структура системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов’язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками. Статтею 5 вказаного Закону його дію поширено на регулювання відносин, що виникають між суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.
З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно Прикінцевих та Перехідних положень Закону з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Частиною 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1, встановлює обов’язок підприємств здійснювати відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".
З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким фіксований сільськогосподарський податок виключений з переліку загальнодержавних податків та зборів.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач зобов’язаний здійснювати відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1 встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Отже, обов’язок визначення сум відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій покладено на позивача, а відповідач зобов’язаний здійснити відшкодування зазначених витрат у розмірах визначених позивачем, підставою для відшкодування вказаних сум є розрахунки цих витрат, які надсилаються відповідачу.
Судом встановлено, що громадянці ОСОБА_2 призначена та виплачуюся пенсія на пільгових умовах відповідно до пункту "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Як вбачається із протоколу № 153 від 27.03.2006 року (а.с. 9) вищевказаній особі відповідно до ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» призначена пенсія по віку на пільгових умовах (а.с. 16), як жінці, яка працювала в сільськогосподарському виробництві та виховала п"ятеро і більше дітей.
Згідно розрахунку позивача місячний розмір фактичних витрат на виплату і доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах за Списком №2 громадянці ОСОБА_2 складав 1 311, 15 грн. (а.с.14).
Управлінням Пенсійного фонду в Надвірнянському районі надсилалися вказані розрахунки відповідачу та отримані ним, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 13).
Пункт 6.7 вказаної Інструкції встановлює, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У встановлені терміни фактичні суми витрат на виплату і доставку пенсії, вказаного в розрахунку пенсіонера за віком на пільгових умовах, відповідачем позивачу не відшкодовано, внаслідок чого утворилася заборгованість за період з 01.05.2015 року до 01.07.2015 по Списку № 2 в сумі 2622,30 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" в сумі 2622,30 грн. підлягають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Фермерського господарства "Мрія" (вул. Майданська,2, смт. Ланчин, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 22185170) в користь управління Пенсійного фонду України в Надвірнянському Івано-Франківської області (майдан Шевченка,3, м. Надвірна, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 20551009) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з 01.05.2015 року до 01.07.2015 в сумі 2622 (дві тисячі шістсот двадцять дві) грн. 30 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ ОСОБА_3
Постанова складена в повному обсязі 04.08.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2015 |
Оприлюднено | 07.08.2015 |
Номер документу | 47900716 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні