Рішення
від 15.02.2007 по справі 31-12/342-06-7623
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

31-12/342-06-7623

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"15" лютого 2007 р.Справа  № 31-12/342-06-7623

За позовом ТОВ „Санель” до Одеської залізниці та ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” про стягнення 5 351 грн. 50 коп.     

Суддя  Господарського суду       

Одеської області Лєсогоров В.М.

Представники:

В засіданні приймали участь:

від позивача: не з'явився

від відповідача(ОЗ): Тіхонова Г.І. –по довіреності

від відповідача(ТОВ): не з'явився

СУТЬ СПОРУ: позивач вимагає стягнути з відповідачів 5 351 грн. 50 коп. збитків завданих нестачею вантажу.    

З відзиву на позов від 07.09.2006 року убачається, що Одеська залізниця позов не визнає з тиєї підстави, що вантажовідправник не забезпечив захісне маркування вантажу.

З відзиву на позов від 03.10.2006 року убачається, що ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” позов не визнає з підстав викладених у відзиві.

Матеріалами справи встановлено:

          

          Відповідно до залізничної накладної № 52635605 від 26.01.2006 року ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” відправив на адресу позивача вантаж Антрациту АМ (вугілля) в кількості 69 000 кг. нетто. Вантаж завантажений засобами відправника, розміщений та закріплений відповідно до технічних умов правильно. Залізниця призначення - Одеська залізниця.

          Відповідно до комерційного акту серії АЯ № 586424/04 від 28.01.2006 року Одеської залізниці щодо вказаної залізничної накладної, вантаж перевозився на відкритому рухомому складі, вагон технічно справний, вантаж завантажений засобами відправника. За документами значиться Антрацит вагою нетто 69 000 кг. В дійсності виявлено вантаж вугілля вагою нетто 55 100 кг. Нестача вантажу 13 900 кг. Слідів витікання вантажу немаєі. Виявлені заглиблини у вантажу.

          Відповідно до акту загальної форми (а.с. 36) до вказаної залізничної накладної, встановлено наявність заглиблин у вантажу, слідів витікання вантажу немає.

          Відповідно до акту технічного стану вагону (а.с. 37) до вказаної залізничної накладної, вагон технічно справний, втрата вантажу неможлива.

          Поставка вугілля здійснювалася на підставі договору № 24/01-К від 24.01.2006 року між ПП фірма „Мактен” (продавець) і ТОВ „Санель” (покупець). Відповідно до умов договору ціна вугілля марки АМ складає 385 грн. за 1 тону.

          Відповідно до ст. 308, 310, 314 ГК України - Відповідальність перевізника за збереження вантажу виникає з моменту прийняття вантажу до перевезення. Відповідальність  перевізника за збереження вантажу припиняється з моменту його видачі одержувачу в пункті призначення. Перевізник несе  відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини. За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає: у  разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі  вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.

          Відповідно до „Статут залізниць України” затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 року № 457 –110 - Залізниця несе відповідальність за  збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству. 111 - Залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли: а) вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами  відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника,  якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення. 113 - За    незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу,    багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди,  якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин. 114 - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме: а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі. Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках  обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної  втрати вантажу під час перевезення.

          В даному випадку до залізничного перевезення залізниця відправлення прийняла без зауважень вантаж вугілля Антрациту АМ в кількості 69 000 кг. нетто.

          Вантаж був завантажений у вагон відкритого рухомого складу технічно справний засобами вантажовідправника.

          З моменту прийняття вантажу до перевезення і до моменту видачі вантажу відповідальність за збереження вантажу несе залізниця.

          На станцію призначення вантаж прибув з ознаками втрати у дорозі (заглиблини).

          Нестача вантажу з урахуванням норм нестачі (1%) складає 13,761 тон.

          Збитки розраховуються з урахуванням ціни вугілля марки АМ –385 грн. за 1 тону і складають 5 297 грн. 98 коп.

          Таким чином з Одеської залізниці на користь позивача підлягають стягненню 5 297 грн. 98 коп. збитків завданих нестачею вантажу.

          Відповідно позов до Одеської залізниці підлягає частковому задоволенню.

          В задоволенні позову до ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” слід відмовити оскільки ця особа не несе юридичної відповідальності за нестачу вантажу під час його перевезення.

          Господарський суд відхиляє правову позицію Одеської залізниці оскільки законодавство не передбачає звільнення залізниці від відповідальності за нестачу вантажу в зв'язку з відсутністю захисного маркування.

          Судові витрати по держмиту та ІТЗ судового процесу слід покласти на позивача та Одеську залізницю пропорційно задоволеної вимоги. На відповідача ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” судові витрати не покладаються в зв'язку з відмовою в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд,

                  

ВИРІШИВ:

          

Позов ТОВ „Санель” до Одеської залізниці про стягнення 5 351 грн. 50 коп. –задовольнити частково.

Стягнути з Одеської залізниці код 01071315 (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19) на користь ТОВ „Санель” код 32809501 (м. Херсон, вул. Пугачова, 6 „А”, кв. 1) - 5 297 грн. 98 коп., 100 грн. 98 коп. по держмиту, 116 грн. 82 коп. за ІТЗ судового процесу.

В іншої частині в задоволенні позову –відмовити.

Покласти на ТОВ „Санель” судові витрати у справі по держмиту в сумі 1 грн. 02 коп. та за ІТЗ судового процесу в сумі 1 грн. 18 коп.

В задоволенні позову ТОВ „Санель” до ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” про стягнення 5 351 грн. 50 коп. - відмовити.     

Рішення набуває законної сили з 27.02.2007 р.

 

     Суддя                                                                                                  Лєсогоров В.М.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення15.02.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу479016
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31-12/342-06-7623

Рішення від 15.02.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лєсогоров В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні